STRUČNJAK ZA FILM NOIR

Eddie Muller: Obožavam Lynchov ‘Mulholland Drive’

 Ronald Goršić/CROPIX

- Najvažnija stvar kod noira jest da nema definicije noira oko koje se svi slažu - rekao je u četvrtak na tribini Noir festivala Eddie Muller, koji je u Zagreb došao s reputacijom jednog od najboljih poznavatelja film noira.

U razgovoru u galeriji Velvet okupljenima je ispričao ponešto o svom životu pisca i bivšeg novinara, kao i načina na koji je zaradio laskavu titulu “cara noira” koju mu je dodijelio James Ellroy.

Knjiga o crnoj listi

- Moj otac bio je sportski novinar koji je pratio boks, a kako su svi boksači imali nadimke, tako sam i ja nadimak zadržao zbog oca. I sam sam 16 godina radio kao novinar, no zapravo sam želio pisati knjige - ispričao je Muller.

Prva knjiga koju je napisao bila je o povijesti filmova za odrasle, zatim je uslijedila trilogija o film noiru, a sada priprema knjigu koja će se baviti “crnom listom” Hollywooda, popisom redatelja i glumaca koji su 40-ih i 50-ih bili nepoželjni zbog svojih političkih uvjerenja.

Najbolji je Auster

- Zanimljivo je da te filmove tada nitko nije zvao film noir, već su se nazivali ili krimi-trileri ili drame o ubojstvima; razlika među njima bila je ta što su likovi u ovim prvima bili profesionalni kriminalci, a u ovim drugima kriminalci amateri - otkrio je.

- Takvi filmovi nisu bili skupi: da biste snimili noir film potrebni su vam samo jedan muškarac, jedna žena i zaključana hotelska soba - nasmijao je Muller publiku, te dodao da od remakea noir filmova najviše voli Schroederov “Poljubac smrti”, dok mu je od suvremenih najdraži Lynchov “Mulholland Drive”. Najboljim živućim piscem, pak, smatra Paula Austera.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. studeni 2024 00:16