Trebalo je neko dulje vrijeme da dođe do dogovora i realizacije izložbe scenografija Davora Antolića Antasa koju je Jana Vukmir postavila u Institutu za suvremenu umjetnost. Antas je jedan od najpoznatijih hrvatskih scenografa a na izložbi je predstavljeno nešto više od šezdeset scenografija koje je radio za televiziju i kazalište, što je tek manji dio njegova opusa. Izložba pod nazivom "Oko scenografije: svi za jednog i jedan za sve" završila je ovog petka predstavljanjem kataloga.
Antas, jer tako ga svi znamo, dobro je poznata faca iz grada i protagonist zagrebačkog kulturnog života; prvo kao rockabilly i student ALU koji je još krajem 1980-ih počeo uređivati zagrebačke klubove i butike da bi se od 1990-ih naovamo nametnuo kao jedan od najzaposlenijih televizijskih scenografa. U njegovu je profesionalnom portfelju i niz komercijalnih evenata, festivala, scenografija za glazbene spotove, a jedna od zadnjih aktualnih realizacija je uređenje Muzeja novoga vala u Vlaškoj ulici.
Iako će reći da nema prepoznatljiv scenografski rukopis, Antasa je uvijek privlačio neon pa je tako na izložbi koji je u HDLU imao prije 15-ak godina postavio neonski tunel. A zašto aktualna izložba ima mušketirski podnaslov "Svi za jednog i jedan za sve"? Zato što je, naglašava Antas, scenografija uvijek rezultat timskoga rata. Pa tako u lijepom i iscrpnom intervjuu objavljenom u katalogu spominje i svoje omiljene suradnike s kojima radi gotovo tijekom svoje cijele karijere kao što su Sven Stilinović i Jinks (Nikola Vincelj) a o njemu u katalogu piše i dizajner svjetla Boris Popović.
Gotovo je sigurno da ste gledali neku televizijsku emisiju čiju je scenografiju smislio Antas ili bili u nekom klubu koji je uredio ovaj po vokaciji kipar s izuzetnim smislom da prostor učini ljepšim. Omiljen je među svojim kolegama i s velikim krugom prijatelja, što je pokazalo i otvaranje i zatvaranje ove izložbe. Svi za jednog i jedan za sve!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....