EUROKAZOVA PREMIJERA

EUROKAZOVA PREMIJERA BIT ĆE SCENSKI SPEKTAKL! 'Bife Titanik' Branka Brezovca s projekcijama Ivana Marušića Klifa

Zanimljivo će biti vidjeti kako će Brezovec amalgamirati misao troje pisaca različitih nacionalnosti i intelektualnih backgrounda: Ivo Andrić je hrvatski, srpski i bosanski pisac, Kierkegaard danski je filozof , a Sándor Márai mađarski je pisac koji je samoubojstvom skončao život u San Diegu

Gledalište prima samo dvadeset ljudi. Povremeno se rotira lijevo, povremeno desno. Pripremite, dakle, svoje tijelo, ali i um za najrazličitije vještine, budite spremni na najbizarnije asocijacije i misaone akrobacije jer predstava je nastala prema autorima iz čitanki i jednom od najkompliciranijih režisera hrvatskog kazališta.

U podrumu svojih prostorija u Dežmanovoj ulici Eurokaz će 23. siječna premijerno prikazati novi projekt “Bife Titanik” prema konceptu i u režiji Branka Brezovca, s video projekcijama Ivana Marušića Klifa i Ane Hušman, na sceni koju je oblikovao Stjepan Filipec te niz drugih suradnika, uz glazbene citate Franza Schuberta i Antonia von Weberna te glumu Jelene Miholjević, Suzane Brezovec, Zlatka Burića, Domagoja Jankovića, Borne Baletića, inače dekana Akademije dramskih umjetnosti u Zagrebu, i Ane Marije Filipec. Kazališni projekt ”Bife Titanik” nastaje kao kompilacija triju scenski priređenih tekstova: pripovijetke “Bife Titanik” Ive Andrića, etičkog traktata “Strah i drhtanje” Sørena Kierkegaarda i monologa Grofice iz romana “Ljubavnik u Bolzanu” Sándora Máraija. Komorna je to predstava, složene, spektakularno akribične, ali i minimalističke scenske mašinerije za dva glumca, glumicu i filozofa.

Arhetipska situacija

Žanrovski bi se predstava dala sažeti u, recimo, određenje projekta kao scenske suite. Andrićeva pripovijetke “Bife Titanik” središte je (na neki je način prividno) predstave. U Sarajevu Drugoga svjetskog rata jedan ustaša - probisvijet i ništarija - želi, etničkom pravdom potaknut, orobiti jednom Židovu njegovu krčmu. Arhetipska situacija, ali ustaša je sažaljivo socijalno dezintegriran tip, a Židov u nizu snishodljivosti ne uspijeva u svom naumu. Njegov je život izgubio smisao kad je izgubio ženu.

Kod Andrića Židov zbog toga strada, ali u predstavi stvar ostaje otvorena.

Naime, u Kierkegaardovoj raspravi “Strah i drhtanje”, a predstava se u nastavku njome bavi, također je riječ o zatvorenom ulazu komunikacije. “Bife Titanik” nudi stanovitu dijalektiku: etičko zasijecanje (Židov se bjesomučno trudi ganuti ustašu), prelazi u šutnju povjerenja i vjere (Abraham), a ona u estetičku prezrelost i višeznačnost identiteta u Grofičinu monologu.

Misli troje pisaca

Ostaje Casanova osupnut Grofičinim esencijalnim entuzijazmom, sad potpuno nemoćan da “umre jači od smrti”, kako kaže pokojni nadrealistički pjesnik Radovan Ivšić. Zanimljivo će biti vidjeti kako će Brezovec amalgamirati misao troje pisaca različitih nacionalnosti, intelektualnih backgrounda Ivo Andrić (1892-1975) je hrvatski, srpski i bosanski pisac, Kierkegaard (1813-1855) danski je filozof , žestoki protivnik Hegela, a Sándor Márai (1900-1989) mađarski je pisac i publicist koji je samoubojstvom skončao život u San Diegu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. studeni 2024 23:27