Mlinar, bio&bio, Rougemarin doma, 51 000 Balthazargrad i Branimir Mingle Mall samo su neki od brendova u čiji je identitet utkan rad poslovne agencije Brigada. Ovaj tim arhitekata, dizajnera, ekonomista i marketinških stručnjaka već je više od desetljeća jedan od prepoznatljivijih u svijetu arhitekture i dizajna. O agenciji razgovaramo s njezinom poslovnom direktoricom Zojom Ivanišević.
Kada je i kako počela vaša karijera u Brigadi? Što vas je osobno privuklo radu u toj tvrtki?
- Nakon završenog magisterija na milanskom sveučilištu Bocconi i nekoliko godina rada u multinacionalnim kompanijama u Milanu i Rimu, odlučila sam se na zaokret i povratak u Hrvatsku. Shvatila sam da se ni kod nas ne živi toliko loše, ni vani toliko dobro, kako smo često skloni vjerovati. U isto sam vrijeme sasvim slučajno čula za Brigadu te, što sam više pretraživala internet i informirala se, sve sam više htjela raditi upravo u toj tvrtki s grupom mladih kreativaca koji stvaraju super dizajnerska rješenja. S obzirom na to da nije bilo otvorenih natječaja, odlučila sam poslati otvorenu molbu na koju mi je direktor Damjan Geber odgovorio isti dan. Upoznali smo se u dva neformalna razgovora i to je bilo to. Brzina i agilnost u procesu mog zapošljavanja dodatno su mi potvrdili da je baš Brigada okruženje u kojem želim raditi.
Što biste istaknuli kao najveće Brigadine uspjehe u razdoblju otkad ste postali dio tima?
- Za uspjeh Brigade ključna je želja za eksperimentiranjem i inovacijom. Stalno se preispitujemo i trudimo pomicati svoje granice, kako u dizajnu tako i u organizaciji tvrtke i poslovanja, a pritom se ne bojimo grešaka i povremenih neuspjeha. Više nas plaši inercija i djelovanje po principu "to se tako oduvijek radilo". Pandemija nas je, kao i mnoge, potaknula da se preispitamo, razmislimo što nas zaista motivira i čini profesionalno sretnima i u skladu s time redefiniramo tvrtku. Osim interne reorganizacije timova, upravo provodimo dva eksperimenta za koja se nadamo da će zaživjeti: četverodnevni radni tjedan te neograničen godišnji odmor. Po uzoru na određene međunarodne kompanije, odlučili smo zaposlenicima ostaviti mogućnost da sami odluče kada i koliko odmora im je potrebno. Tim smo odgovornih i entuzijastičnih radnika kojima nije problem "zapeti" kada projekt to od nas traži, pa jednako fleksibilno pristupamo i odmoru. U konačnici, cilj nam je raditi bolje i efikasnije, ne više.
Što biste rekli da Brigadu razlikuje od drugih tvrtki koje djeluju u istome području?
- Orijentirani smo isključivo na poslovne klijente i projektiranje trgovina, ureda, izložbi, promotivnih štandova i ugostiteljskih objekata. Ne radimo privatne kuće i vikendice. Pritom nam je bitno da svaki od tih prostora, osim što dobro izgleda, ispunjava svoju primarnu funkciju. Trgovina mora ostvarivati dobre prodajne rezultate, a ured omogućiti zaposlenicima da u ugodnom okruženju glatko obave svoj posao. Ako to nismo postigli, smatramo da nismo uspjeli, bez obzira na to koliko interijer možda dobro izgleda. Stoga je naša usluga šira od projektiranja, tu su i analitika, dubinsko razumijevanje ljudi i njihove interakcije s prostorom, razvoj prostornih i prodajnih strategija, sve nam to služi kao podloga za razvoj kvalitetnog dizajna. Zato je i naš tim raznolik i atipičan za arhitektonski biro: osim arhitekata, produkt i grafičkih dizajnera, tu su i ljudi koji su završili ekonomiju, menadžment, povijest umjetnosti i psihologiju.
Kakva su iskustva Brigade u privlačenju talenata? Koliko se zaposlenici zadržavaju u kompaniji i što ističu kao faktore koji ih zadržavaju u kompaniji?
- Nismo brzorastuća tvrtka koja ima potrebu zapošljavati mnogo ljudi u kratkome roku pa nemamo problema s nalaženjem kvalitetnoga kadra. Pritom, nove zaposlenike najrjeđe nalazimo tradicionalnim putem, odnosno raspisivanjem natječaja za posao. Dobivamo mnogo otvorenih molbi i zaista svaku pročitamo i na nju odgovorimo. Kada među takvim upitima naiđemo na neki koji nas impresionira, kandidata pozovemo na razgovor, čak i ako u tom trenu ne razmišljamo aktivno o proširenju. Neke od najboljih i najmotiviranijih zaposlenika koje danas imamo u Brigadi našli smo tako jer je riječ o ljudima koji žele raditi s nama i prate naš rad. Osim toga, imamo program studentskih praksi i surađujemo sa studentskim udrugama za koje održavamo predavanja i edukacije. Iz našeg iskustva, mladi ljudi su željni znanja i praktičnog iskustva koje im kronično nedostaje, a kada se netko od studenata istakne, brzo ga "zgrabimo" i zaposlimo (smijeh).
Kako biste opisali odnos prema zaposlenicima? Po čemu se on razlikuje od onoga što je u hrvatskim tvrtkama najčešća praksa ?
- Zaposlenicima dajemo veliku dozu slobode u gotovo svemu, od fleksibilnosti u odabiru radnoga mjesta i organizacije vlastitog vremena do slobode da kroz svoj posao, a tu prvenstveno mislim na dizajn, istražuju nova rješenja i testiraju nove materijale, tehnologije i slično. Osim što želimo klijentima isporučiti odličan dizajn, želimo i sebi posao učiniti zanimljivim, a to ne možemo stalnim ponavljanjem provjerenih rješenja. Stoga potičemo i ulažemo u edukaciju zaposlenika, i to ne nužno iz njihova primarnog područja djelovanja. Širok spektar znanja i vještina nas na kraju dana čini boljim stručnjacima. Pri tome je i edukacija prepuštena zaposlenicima, ništa nije obavezno, na svakome je da odluči želi li se i na koji način usavršavati, bila to konferencija, MBA, tečaj javnog nastupa ili odlazak po inspiraciju na venecijanski Biennale.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....