Zvijezda suvremene svjetske umjetničke scene Marina Abramović, rođena u Beogradu, uoči bombastično najavljivanog performansa u londonskoj Galeriji Serpentine tijekom kojeg 65 dana neće raditi baš ništa, našla se na udaru utjecajne skupine američkih kustosa i povjesničara umjetnosti. Kritičari su se obratili galeriji tražeći objašnjenje zašto Abramovićev perfomans naslovljen "Ništa", koji treba započeti 11. lipnja, nije naznačio utjecaj istoimenog projekta njujorške konceptualne umjetnice Mary Ellen Carroll, koja se "ništavnošću" bavi od sredine 90-ih godina.
Caroll je nastupala u Muzeju Whitney u New Yorku, a čak je zajedno s Marinom Abramović sudjelovala u skupnom nastupu u Chicagu 2012. godine. Američke stručnjake zabrinjava da bi "Ništa" Marine Abramović moglo zasjeniti "Ništa" Mary Ellen Carroll, pa bi američkoj umjetnici, smatraju, ubuduće bilo teže izvoditi svoje "Ništa".
Kustos galerije Hans Ulrich Obrist komentirao je kako je Abramović isprva nazvala svoje djelo "512 sati", referirajući se na rad Josepha Beuysa za Documentu, te da je njen rad vrlo različit od rada njene američke kolegice.
"Ništa" je dugo prisutno kao motiv u umjetnosti, ukazao je Obrist kritičarima. Još od Johna Cagea koji je 1952. snimio tišinu kao glazbeno djelo, preko praznih zidova galerije u radu Yvesa Kleina, do Gustava Metzgera koji je 2009. organizirao izložbu 'Praznine' u pariškom Muzeju Pompidou o svojih pet desetljeća razmišljanja o "ničemu", te je 2012. ta razmišljanja izložio i u Londonu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....