Rad na natječaju "Interpathetic Space" u Tokiju uklapa se u širu temu eksperimentalne i vizionarske arhitekture, one koja je u stalnom dijalogu s drugim disciplinama. Upravo sam iz tog razloga, budući da se tim temama bavim od samog početka svoga svjesnog promišljanja i djelovanja u toj domeni, prije pet godina osnovao tvrtku R/IN što je skraćenica od R/INovacija.
Kolegica Bernarda Ivančan je tu bila prisutna od prvog trenutka. Zajedno smo, prije ovog japanskog rada, napravili niz programsko prostornih studija razvoja, kao i zamisli posebnih suvremenih tipologija. Bernardin analitički duh u širokom rasponu disciplina i tema, kao i oslonjenost na najsuvremenije alate za izražavanje i djelovanje našoj su suradnji dali vrlo osobit pečat. Kolegica naime vrlo vješto racionalizira moju imaginaciju i fantazije, katkada i opsesije, odgovarajući na njih kreativnim imputima adekvatnim mindsetu njezine generacije" govori arhitekt Krešimir Rogina.
Rad Storiescapes Bernarde Ivančan i Krešimira Rogine je na natječaju Interpathetic Space, u konkurenciji dvjestotinjak projekata iz cijelog svijeta, u Tokiju ušao u drugi krug žiriranja, među sedam finalista.
Natječaj svake godine raspisuje kompanija Central Glass pod pokroviteljstvom časopisa Shinkenchiku (The Japan Architect) na drugu konceptualnu temu, promišljanja stanja arhitektonskog trenutka.
Za potrebe završnog javnog žiriranja koje će se odviti 23. listopada, a gdje će sjediti imena poput Kenga Kume, Juna Aokija i Yohiharu Tsukamota, autori snimaju petminutni film kojim će rad biti detaljno predstavljen, umjesto uobičajenog fizičkog prisustva, zbog situacije s pandemijom Kovida-19.
Tema natječaja, Prostor s kojim se možemo saživjeti, poziva na razmatranja tokova svakodnevice u doba korone te fizičke komunikacije među ljudima, pozivajući na imaginiranje prostora interakcije, "stvarnog prostora koji djeluje na ljudske osjećaje, a kojeg je nemoguće kreirati digitalnim putem". Projektom Storiescapes autori jednostavnim oblicima problematiziraju odnose tradicionalne knjiške i nepisane obiteljske baštine središnje Hrvatske.
Rad će nakon žiriranja, zajedno s pripadajućim filmom i 3D modelom, biti izložen u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu.
Krešimir Rogina već je dobivao nagrade na konceptualnim natječajima Shinkenchiku i Central Glass u Tokiju, treća na potonjem. Nastupio je također četiri puta na Venecijanskom Bijenala i zajedno s Vinkom Penezićem realizirao Kuću hrvatsko japanskog prijateljstva u Tokamachiju u prefekturi Niigata.
Odlučuje Kengo Kuma
Projektom o arhitekturi u doba korone Ivančan i Rogina ušli u finale natječaja u Tokiju
"Kolegica vješto racionalizira moju imaginaciju i fantazije, katkada i opsesije, odgovarajući na njih kreativnim imputima"
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....