FESTIVAL KREATIVNIH KOMUNIKACIJA

Pripremite se dobro, u petak stiže Sudnji dan

Pobjednici će u petak dobiti ordene koje bi trebali nositi na svim strukovnim skupovima iduće godine

Sudnji dan dogodit će se ovaj petak, a ako želite biti u centru zbivanja, dođite na Zagrebački velesajam. Golemi sajam kreativaca prijetećeg imena održat će se upravo tamo. Na čelu su cijelog projekta Branimir Lazanja, Maro Pitarević i Alan Bahorić.

Kreativci u prvi plan

Svaki od njih dobro je poznat u okvirima domaće marketinške industrije, svaki u svom područuju: Lazanja je dizajner koji je samostalno, u okviru agencija ili s Najlonom, na čijem je čelu, osvojio više od 60 nagrada, Maro Pitarević je uspješan copywriter, ali i pjesnik (njegova je nova zbirka “Kako se kuha govedina” vrlo zapažena), dok se Bahorić bavi PR-om.

Bez poreza

Ideju su dobili kad su shvatili da u Hrvatskoj nedostaje festival ove vrste, koji bi promovirao stvarne ljude s imenom i prezimenom koji stoje iza reklama i kreativnog komuniciranja:

- Želimo da u prvom planu budu kreativci, a ne agencije, i to je jedan od razloga zašto smo se prihvatili ovog projekta: želimo one koji su najbolji izvući iz sjene, da se zna tko je u pozadini cijelog kreativnog procesa, tko stoji iza osnovne ideje, tko stvara glazbu u reklami, a tko je zadužen za režiju, glumu... - kaže Lazanja.

- Treba cijeniti autorstvo. Želimo da nas obožavaju, a ne omalovažavaju - spretno nadodaje copywriter Pitarević.

Tako će u petak, kada dođe Dan D, žiri dodijeliti nagrade u čak 24 kategorije, za koje se prijavilo više od tisuću projekata, a kojima će, kada dođe Sudnji dan, suditi žiri od 205 ljudi. Glasanje će se odvijati online i bit će anonimno. Na taj će se način osigurati nepristranost u ovom poslu kreativnog komuniciranja, od kojega, izračunao je trojac iza Sudnjeg dana, u Hrvatskoj trenutačno živi čak 10 tisuća ljudi. Na Sudnjem danu nema kotizacije za sudjelovanje jer, kako kažu, ne žele dodatan porez na kreativnost, a tako će se i lakše prijaviti manji dizajnerski studiji.

Paranoične 50-te

Privlačne je vizuale radio Lazanja, a inspiraciju je našao u pedesetima, za koje kaže: - Riječ je o razdoblju hladnog rata, s osjećajem nadolazeće katastrofe, sudnjeg dana.

I dalje su naši kreativci najjači u grafičkim kategorijama, no jaka je konkurencija u kategoriji ambalaže te u studentskoj kategoriji. U prijavljenim se radovima, kažu, prepoznaje i smjena generacija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. studeni 2024 02:48