U utorak 10. studenog u 21 sat održat će se projekcija filmova Davida Maljkovića kao integralni dio njegove izložbe 'Retrospektiva po dogovoru', čije su kustosice kolektiv 'Što, kako i za koga / WHW'. Realizirana je u suradnji s programom Kratki utorak, a filmove će najaviti sam autor koji će nakon projekcije odgovarati na pitanja publike.
Umjesto predstavljanja kronološkog niza, izložba Retrospektiva po dogovoru okuplja širok spektar radova kao i elemente instalacija iz različitih etapa Maljkovićeve karijere.
Dio tog pristupa, proteže se i na koncept kino projekcije njegovih filmskih i videoradova koji nisu prvobitno namijenjeni za prikazivanje u kino dvoranama, nego u galerijskim prostorima.
Prvu cjelinu otvorit će eksperimentalni rad Recalling Frames u kojem autor spaja flicker efekt slike s dramatičnim zvučnim isječcima iz filma Proces Orsona Wellesa s namjerom stvaranja dojma 'živog' filma koji 'diše'. U radu Retired Form Maljković snima grupu umirovljenika koji zaslijepljeni svjetlom promatraju 'umirovljeni' spomenik žrtvama 2. svjetskog rata Vojina Bakića u zagrebačkom parku Dotrščina.
Retired Form bio je na neki način skica za Out of Projection, svakako 'najfilmskiji' od svih Maljkovićevih radova. Radi se o vrlo začudnom, gotovo nadrealističkom vizualno impresivnom crno-bijelom djelu koje prikazuje grupu starijih ljudi na golemom autodromu. Film je snimljen u istraživačkom centru automobilskog giganta Peugeot u Sochauxu, vrlo dobro čuvanom od industrijske špijunaže. U njega Maljković po prvi put dovodi umirovljene radnike obližnje Peugeotove tvornice kojima je tamo bio zabranjen pristup za vrijeme radnog vijeka.
Druga cjelina počinje s igranim radom These Days, snimanom na prostoru Zagrebačkog velesajma, nekad jednom od simbola ekonomskog razvoja bivše države. U njemu Maljković portretira generaciju umornu od beskonačnog čekanja na bolju budućnost, u vrijeme snimanja filma (2005.) personificiranu kroz priželjkivani ulazak u EU. Images With Their Own Shadows svojevrstan je eksperimentalni dokumentarac o jednoj od najznačajnijih modernističkih skupina u povijesti hrvatske umjetnosti - grupi EXAT 51. Posljednji zabilježeni audio intervju jednog od njenih ključnih članova, arhitekta i umjetnika Vjenceslava Richtera isprekidan je s kadrovima mladih ljudi koji poziraju uz autorove radove u njegovom ateljeu. Afterform je jedini animirani film u Maljkovićevom opusu, inspiriran stripom iz jugoslavenskog magazina za arhitekturu iz 60-ih, koji se satirično odnosio prema modernoj arhitekturi i urbanom planiranju.
Treća cjelina je u potpunosti posvećena seriji video radova Scene for New Heritage nastalih između 2004. i 2006., u kojima se Maljković bavi propitivanjem nasljeđa socijalističkog modernizma. U njima snima spomenik na Petrovoj gori, jedno od rijetkih djela Vojina Bakića posvećenih antifašističkoj borbi koje je preživjelo devedesete, no koje je uslijed devastacije vremena i zanemarenosti danas u potpunosti ruinirano.
U tim radovima Maljković postavlja pitanje što se dešava s formom kad nestaje ideologija koja ju je izgradila, i daje tri fikcijska odgovora u vidu posjetitelja koji dolaze na Petrovu goru 25. svibnja 2045., 29 studenog 2063. i 2071. Prvi posjetitelji su zbunjena grupa mladića u potrazi za vlastitim nasljeđem koji pate od kolektivne amnezije. Drugi posjetitelj je dječak sa srebrnom loptom koji se za razliku od svojih prethodnika usuđuje ući u spomenik, iako ga praznina koju je našao u interijeru sprečava u opuštenoj igri. Treći posjetitelji stigli su na Petrovu goru ne zato da bi došli u dodir s prošlošću ili da bi planirali budućnost, nego da tamo ostanu zauvijek...
Ulaz na projekciju u kinu Tuškanac je besplatan.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....