Smrt kao suvenir?

Picasso leži na odru, a umjetnik mu je napravio čak i dlačice u nosu. Cijena? Prava sitnica

Pablo Picasso, Eugenio Merin

 Pierre-philippe Marcou/Afp/Profimedia/Pierre-philippe Marcou/afp/profimedia
Neki su mediji rad opisali kao jedno od ‘glavnih središta privlačnosti za ovisnike o selfiejima‘ i ‘siguran način dobivanja lajkova na Instagramu‘

Među štandovima sajma suvremene umjetnosti ARCO koji se ovih dana održao u Madridu jedan rad privukao je posebno pažnju posjetitelja. Pod nazivom "Aquí Murió Picasso" ("Picasso je umro ovdje") djelo španjolskog umjetnika Eugenia Merina predstavlja beživotno tijelo Pabla Picassa izvedeno posve realistično.

Ove se godine, inače, obilježava pedeset godina od njegove smrti - umjetnik je polegnuo na bijeli postament koji podsjeća na odar, odjeven je u bretonsku majicu na pruge i bijele lanene hlače, a na nogama su mu espadrile. Na podu je i nadgrobna ploča od mramora s umjetnikovim datumom rođenja i smrti. Sve izgleda vrlo stvarno, do najsitnijih detalja, Merino je išao toliko daleko da je Picasso napravio i dlačice u nosu, osim što je mrtvi Picasso malo veći od onog pravog. U svakom slučaju ova hiperrealistična skulptura od lateksa, uspjela je privući brojnu publiku već na sam dan otvaranja, a neki su mediji rad opisali kao "smrt kao suvenir", jedno od "glavnih središta privlačnosti za ovisnike o selfiejima" i "siguran način dobivanja lajkova na Instagramu".

image

Pablo Picasso, Eugenio Merin

Atilano Garcia/Zuma Press/Profimedia/Atilano Garcia/zuma Press/profimedia

Kako su istaknuli u galeriji ADN, koja izlaže ovaj rad, skulptura je zamišljena kao kritika masovnog turizma, sajmova umjetnosti i opće kulture selfieja budući da gotovo moli posjetitelje sajma da se slikaju uz Picassovo mrtvo tijelo.

Namjera im je bila, kažu, kritizirati korištenje Picassa u komercijalne i turističke svrhe pogotovo godišnjicu njegove smrti.

"Iskorištavanje godišnjice Picassove smrti, pokazuje kako on i dalje funkcionira kao turistička atrakcija", rekao je vlasnik galerije Miguel Angel Sanchez.

Prema riječima umjetnika skulptura je napravljena prema knjizi ‘The Tourist‘ Deana MacCannella iz 1976. "Autor u knjizi objašnjava karakteristike atrakcije, a za nas je to zapravo ono u što su se pretvorili svijet umjetnosti i sajmovi umjetnosti", objasnio je Merino za ArtNews. "Institucije i tvrtke peru svoj imidž u kulturi i zato je važno da se ovo djelo predstavi, otvoreno, kao predmet koji se prodaje, ali i iz kojeg se izvlači simbolička vrijednost. Mjesto gdje ‘turistički konzument umjetnosti‘ može napraviti svoj selfie... suvenir koji nas podsjeća da su bili ovdje, gdje je Picasso umro. Očito je to lažno kao i svaka turistička atrakcija." Djelo dolazi u tri primjerka i prodaje se za 45.000 eura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 23:42