Za nagradu "Viktor Kovačić" za najuspješnije ostvarenje u svim područjima arhitektonskog stvaralaštva nominirani su Jašionica, ZK odjel Općinskog građanskog suda u Zagrebu (OGSZG) – Gruntovnica, (Davor Bušnja), rekonstrukcija i dogradnja OŠ Ksavera Šandora Gjalskoga u Zagrebu (Zoran Boševski, Boris Fiolić, Željko Golubić) te Vinarija Tomac u Jastrebarskom (Tomislav Ćurković, Zoran Zidarić). Predstavljamo jedan od projekta u nominaciji, riječima arhitekata.
"Osnovna škola Ksavera Šandora Gjalskoga je bila projektirana i izgrađena između 1959-1961. godine prema projektu arhitekta Željka Žlofa (za biro Ive Geršića). Karakterizira je paviljonski sklop učionica organiziranih na platou duž Mlinarske ulice koje poštujući mjerilo ulice svojom postulacijom slijede niz susjednih obiteljskih kuća. Projekt rekonstrukcije i dogradnje škole je rezultat prvonagrađenog natječajnog rada iz 2007. godine kojim je bilo potrebno ostvariti dogradnju s četiri učionice, knjižnicom i dvodijelnom sportskom dvoranom s pratećim sadržajima kako bi se u školi mogla organizirati jednosmjenska nastava.
Na iznimno zahtjevnoj lokaciji, na padini između Perivoja srpanjskih žrtava i Mlinarske ulice u teren se utiskuje novogradnja koja slijedeći logiku postojeće škole zadani program organizira oko niza atrija, svjetlika i dvorišta s ciljem stvaranja suvremenog edukativnog prostora koji s postojećom školom čini jedinstvenu cjelinu.
Budući da je novogradnja velikim djelom ukopana u teren pročelja se izvode od profilit stakla s translucentnom toplinskom izolacijom kako bi se preko atrija u što većoj mjeri ostvario kontakt s nebom s ciljem stvaranja što ugodnijeg prostora za boravak djece. Iz introvertiranog prostora atrija i dvorišta učenici se penju na krovove škole gdje igrališta, terase i vrtovi postaju vidikovci prema gradu.
Ono što možda čini ovaj projekt i danas relevantnim je to što se nastojalo stvoriti edukativni prostor koji stavlja u jednakoj mjeri naglasak na onaj formalni dio obrazovanja koji se odvija unutar učionice, kao i na sve one zajedničke prostore druženja i susreta, kako unutar tako i izvan zgrade.
Svi ti prostorni sklopovi u jednakoj mjeri sudjeluju u procesu obrazovanja.