Kvadratura

Mio Vesović: S Ivanom Posavcem u beogradskom Muzeju suvremene umjetnosti početkom rujna otvara izložbu "Krivo srastanje"

Mio Vesović

 Ivan Posavec/
Ova izložba zagrebačkih fotografa odgovor je na "Iskustvo u gužvi", izložbu beogradske fotografkinje Goranke Matić koja je lani bila u našem MSU

S njim sam jedino mogao razgovarati. Slične stvari su nas zanimale. Ne mogu zamisliti svoj život bez njega." Ovo su riječi autora kolumne "Kvadratura" Ivana Posavca, a odnose se na njegova dugogodišnjeg prijatelja, kolegu i umjetničkog sudruga Miju Vesovića. Njihovo prijateljstvo traje duže od pola stoljeća, još iz studentskih dana, kada su studirali na zagrebačkoj ADU u klasi Nikole Tanhofera. A kada su zajedno, djeluju jednako mladenački i dinamično kao u svojim najboljim danima, kao kada su 1979. godine svoj umjetnički tandem nazvali Meko okidanje (MO).

Vesović, koji što je stariji, više nalikuje na američkog glumca Harryja Deana Stantona, našao se u Posavčevu objektivu u povodu njihove zajedničke izložbe koja se 8. rujna otvara u beogradskom Muzeju suvremene umjetnosti. Beogradska publika vidjet će izložbu pod nazivom "Krivo srastanje" koja je 2015. bila postavljena u zagrebačkom MSU. "To je prva suradnja zagrebačkog i beogradskog Muzeja suvremene umjetnosti", kaže kustosica izložbe Lejla Topić. "Krivo srastanje", nazvano po istoimenoj ploči Azre na čijoj se naslovnici nalazi jedna "radnička" Posavčeva fotografija, donosi 35 fotografija Vesovića i Posavca i svojevrsni je odgovor na divnu izložbu beogradske fotografkinje Goranke Matić "Iskustvo u gužvi" koju smo lani vidjeli u zagrebačkom MSU. Na izložbi će biti pokazana i "kontroverzna" Vesovićeva fotografija "Za Rexa" snimljena početkom 1980-ih, koja prikazuje golog dječaka, a 2006. mu je umalo donijela i tužbu za pedofiliju.

I dok je Posavec često pokazivao određenu sklonost prema melankoliji koja se najviše oslikavala u njegovim fotografijama pejzaža, u Vesovićevu radu dominantna je provokacija. Zajedno su imali autentičnu sklonost bilježenju uličnog života, a njihove fotografije nerijetko su nabijene sirovom erotikom kakvu povezujemo s 1970-im i 1980-im godinama. Ova beogradska izložba trebala bih nas još jednom podsjetiti kako su Vesović i Posavec naše - kulturno blago.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. studeni 2024 02:47