Boris Ljubičić u više je navrata bio tema ciklusa izložbi u Galeriji Hrvatskog dizajnerskog društva. Tema je jedne bio njegov vizualni identitet za Mediteranske igre 1979. u Splitu, što je i potaknulo Ljubičićevu međunarodnu karijeru.
Druga je bila posvećena temi logotipova i vizualnih identiteta za razne korporacije, reklame i slično. Tema ove, aktualne izložbe "Slike vremena - dizajn i politika" politički je angažman u Ljubičićevu opusu. Jedan je od najpoznatijih plakata na ovu temu onaj za Kongres SKH, s crvenom zvijezdom u Titovu oku. Među nekima je ovaj rad bio shvaćen kao provokacija. Na izložbi su i plakati i predloženi vizualni identiteti, šalice s provokativnim porukama, ali i Ljubičićevi polemički tekstovi, a konstruktivnih polemika kod ovog dizajnera ne nedostaje, kako sada, tako i nekoć, dok je bio na počecima djelovanja.
Devedesetih je bio angažiran na izradi plakata za više političkih stranaka, među kojima i za HNS. U tom je desetljeću autor i nekih od najpoznatijih antiratnih plakata, Krvatska! i Read Between the Lines. Potom, to su njegovi komentari svakodnevice, zbivanja oko njega, a Ljubičić nije nikada krio da smatra da je dizajner političko biće, da je njegova odgovornost reagirati na aktualna zbivanja. Uz izložbu o Ljubičićevim logotipovima napisala sam da je on plodan autor, ta njegova velika produktivnost ponekad mu zna ići i na štetu, no da izložba ponovno podsjeća na činjenicu koliko je izniman dizajner i koliko je važan za povijest dizajna na ovim prostorima. Tim više što je riječ o zahtjevnom polju oblikovanja u svijetu koji podliježe strožim pravilima nego npr. kulturne institucije, koje pak u pravilu mogu dopustiti više slobode. Uza sve to stojim i kad je riječ o najnovijoj izložbi.
Kustos je izložbe Marko Golub, a podsjećamo da će Ljubičić primiti ove godine i Nagradu HDD-a za životno djelo. q
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....