20 godina

Koje sve tajne čuvaju Bruketa i Žinić? Sve se može otkriti u malenim bilježnicama...

Bruketa i Žinić

 Domagoj Kunic
Od bilježaka o prvom putovanju u Azerbajdžan do akvizicije Populara u Beogradu

Davor Bruketa i Nikola Žinić izložili su 54 svojih Moleskine bilježnica u Oris Kući arhitekture. Bilježnice sadrže godinama zapisivane skice, crteže, ideje, rasporede te brojne druge do sada "tajne" detalje. Posjetitelji imaju priliku kroz izloženi sadržaj zaviriti iza kulisa svakodnevnog rada kreativnih direktora. Tko zna, možda će pažljiviji posjetitelj otkriti nešto vrijedno.

"Ponekad na sastancima izgleda kao da ne slušam jer nešto crtkaram po bilježnici. Međutim, to je ključan dio kreativnog procesa. U trenutku predstavljanja zadatka bilježim intuitivne prve reakcije koje mi kasnije služe kao inspiracija za finalno rješenje. Naime, dokazano je da kad radi ruka, radi i mozak. Osim toga, zahvaljujući ovim bilježnicama, danas znam točno u sat gdje sam bio prije 20 godina", rekao je Davor Bruketa.

"Na sastanku su uvijek prisutne dvije strane mog uma, racionalni i emotivni. Moje bilježnice svjedoče o dijalogu u realnome vremenu između te dvije strane, odnosno dva sustava moga mozga. Često je nakon sastanka taj dijalog i meni nerazumljiv, ali nakon nekog vremena sve počinje dobivati smisao. Na sastancima često dolazim i do rješenja koje je intuitivno i za koje tek trebamo pronaći argumente da bi ga opravdali. Može se pokazati i da je to rješenje tek početna točka za nešto što slijedi", rekao je Nikola Žinić.

image

Izložba bilježnica, Bruketa i Žinić

Bruketa I Žinić
image

Izložba bilježnica, Bruketa i Žinić

Bruketa I Žinić
image

Izložba bilježnica, Bruketa i Žinić

Bruketa I Žinić

U izloženim su bilježnicama pohranjeni i neki od najuzbudljivijih trenutaka njihovog rada, uspješnih i neuspješnih. Tu su primjerice bilješke o prvom putovanju u Azerbajdžan kada su dobili tender za velikog lokalnog naručitelja, kao i vrijeme devalvacije azerbajdžanske valute koja je preko noći ugrozila egzistenciju njihovog studija u Bakuu. Zabilježena su i slavlja oko proglašenja Best ofthebest na Red Dotu, osvajanja prve D&AD olovke i višekratnih imenovanja agencijom godine, kao i žiriranja London internationalawards u Las Vegasu i Art directorsclub u New Yorku. Unutra su i tragovi uspješnih investicija poput akvizicije Populara u Beogradu i onih manje uspješnih, poput Brokule&Ž, kao i ideje iza dobivenih i izgubljenih natječaja za projekte.

Davor Bruketa i Nikola Žinić kreativni su direktori agencije Bruketa&Žinić&Grey koja djeluje kao brand design hub međunarodne mreže reklamnih agencija Grey. Od 1995. godine, kada su ju zajedno osnovali pod nazivom Bruketa&Žinić OM, ova je agencija osvojila preko 600 nagrada za oglašavanje i dizajn. Među njima su Cannes Lion, D&AD, Art Directors Club New York, Red Dot, Clio, Cresta, Effie, Epica, London International Awards, MIXX Europe i brojne druge. Američki Advertising Age ju je proglasio međunarodnom malom agencijom 2013. godine, a britanski Campaign ju je 2014. svrstao među vodeće neovisne agencije na svijetu. Na globalnom Effie Indexu učinkovitosti 2012. rangirana je drugom najučinkovitijom neovisnom agencijom. Proglašena je Agencijom godine 11 puta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. ožujak 2024 12:14