Od figuracije do apstrakcije

Dvadeset hrvatskih slikarica i slikara izlaže u prestižnom talijanskom muzeju

Pavle Pavlović

Izložba u Muzeju Revoltella u Trstu nudi jedan od pogleda na domaću slikarsku scenu

Piše Romina Peritz

Trst, nekada svima omiljena šoping destinacija, danas sve više postaje kulturna meka. Stoga je doista velika čast za hrvatske umjetnike da imaju priliku izlagati u uglednom tršćanskom Muzeju Revoltella. Zasluga je to sada već bivše ravnateljice zagrebačkog Umjetničkog paviljona Jasminke Poklečki Stošić koja je nakon prošlogodišnje izložbe "Zagreb, grad umjetnica" ovog ljeta u taj muzej dovela još jednu atraktivnu izložbu koju potpisuje s ravnateljem Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti Brankom Franceschijem. Naslovljena "Suvremeno hrvatsko slikarstvo – između figuracije i apstrakcije" izložba, kao što i naziv govori, donosi presjek recentne slikarske scene u Hrvatskoj kroz različite likovne izričaje.

Izložbom se ujedno obilježava i 30. obljetnice međunarodnog priznanja Republike Hrvatske, kao i 30. obljetnica uspostave diplomatskih odnosa između Republike Hrvatske i Talijanske Republike.

image

Lidija Šeler u Muzeju Revoltella

U Muzeju Revoltella predstavljena su djela dvadeset hrvatskih slikarica i slikara srednje generacije koji su posvećeni tradicionalnom štafelajnom slikarstvu i, kako ističu autori, riječ je o umjetnicima koji su tijekom dvije dekade novog milenija svojim radom već utjecali na visok likovni standard domaće vizualne umjetnosti i koji će zacijelo odrediti budućnost svog stvaralačkog područja. Pa iako bi neki mogli zaključiti da je domaća slikarska scena puno veća i raznolikija od odabranih dvadeset umjetnica i umjetnika te da je možda previše figurativaca, mora se priznati autorima da su napravili dobar posao – prije svega inzistirali su na novim radovima nastalim u zadnjih nekoliko godina pa se tako u Trstu mogu vidjeti čak i neki ciklusi koji su tek nedavno premijerno pokazani u Hrvatskoj.

image

Izvor Pende i Matko Vekić

image

Sebastijan Dračić i Zoltan Novak

U postav izložbe uvode nas tako dva velika diptiha Lidije Šeler koja su bila na njezinoj izložbi "Krici i šaputanja" krajem prošle godine u Galeriji Josip Račić. U istoj je galeriji početkom godine svoj novi ciklus "Aftermath" izložio i Fedor Fischer – jedan od dva diptiha s te izložbe sada je u postavu tršćanske izložbe. Osječki umjetnik Zoran Šimunović također je izlagao u toj galeriji svoju recentnu produkciju. Tu su i novi radovi Matka Vekića s Nazorom nagrađene izložbe "Arhipelag" u MSU, zatim slike Izvora Pendea s izložbe "Odgovor" održane u NMMU. (Sigurno nije slučajnost da je dosta radova na ovoj izložbi bilo predstavljeno upravo kroz izložbeni program NMMU-a čiji je ravnatelj Branko Franceschi jedan od koautora izložbe). Značajno mjesto na izložbi zauzimaju predstavnici nove figuracije koja od sredine prve dekade novog tisućljeća drma scenom - Sebastijan Dračić, Pavle Pavlović, Stjepan Šandrk, Josip Tirić i Zlatan Vehabović. Autor izložbe vodili su, međutim, računa i o njihovim prethodnicima, kad je riječ o figuraciji, a koji su nastavili u istom smjeru i dalje stvarati značajna djela poput Tomislava Buntaka, Zoltana Novaka, Bojana Šumonje i Roberta Šimraka, ali i o nekim umjetnicima koji su između apstrakcije i figuracije kao što je to Katarina Ivanišin Kardum.

image

Zlatan Vehabović

Što se tiče "čiste" apstrakcije, nje je na ovaj izložbi poprilično malo te je prisutna uglavnom kroz radove Fischera, Pendea i Lidije Šeler. Stoga su djela koji su izvan dviju dominantnih struja - plavi, kontemplativni monokrom Anabel Zanze, crne slike Roberta Paulette te projekt "Heavenly Image Corporation" slikarskog bračnog para Danice Franić i Davora Krelje - pravo osvježenje. Vrijedi u svakom slučaju otići do Trsta i pogledati ovaj vrlo sažeti, ali kad je riječ o radovima vrlo kvalitetan pregled hrvatskog slikarstva danas.

Izložba traje do 9. listopada.

image

Anabel Zanze

image

Fedor Fischer

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 11:10