“Božansko i demonsko u Leonarda da Vincija, u povodu 500. godišnjice smrti renesansnog genija” naziv je nove izložbe Dimitrija Popovića koja će se u Studiju Galerije Josip Račić otvoriti u subotu, 7. prosinca.
Povod je izložbi, dakle, obljetnica, pet stotina godina od smrti renesansnog majstora. Podsjetimo, pisali smo kako se u pariškom Louvreu otvorila najveća izložba posvećena ovom umjetniku do sada u povijesti, i samo je to jedna u nizu događanja vezanih uz obljetnicu, a mnoštvo ih je posvuda koje, svaka na svoj način, slave Leonarda.
Milano i Rim
Kontroverzi i neriješenih situacija u Leonardovu je životu i djelu još poprilično, niti misterij tko je Mona Lisa nije još do kraja riješen. Upravo su to, te kontroverze koje se vezuju oko Leonarda, jedna od tema kojom će se Popović baviti na nadolazećoj izložbi. Odnosno, umjetnikovim riječima: “naslov izložbe izveden je iz oprečne percepcije Leonardovog genija”.
Umjetnik je izložbu zamislio u dva dijela. Prvi čine odabrani radovi nastali u razdoblju između 1980. i 1982. godine koje je, u ciklusu “Omaggio a Leonardo”, izlagao 1982. godine u Zagrebu u danas, nažalost, nepostojećoj, Galeriji Schira, zatim u milanskom Palazzo Sormani povodom jubileja, De Vincijeva boravka i rada “Leonardo a Milano 1482 - 1982.” u službi obitelji Sforza, te u Rimu u galeriji Studio “S” Atre contemporanea, također osamdesetih godina.
Teme kojima se ponajviše bavio u ovom ciklusu su prolaznost i smrt, jedna od, inače, najčešćih Popovićevih opssesija u umjetnosti. Kako se ovaj autor izražava i pisanom riječju, tako je često pisao upravo o Leonardu, možda i najviše o njemu od svih drugih domaćoj umjetnika.
Mona Lisin osmijeh
Drugi dio izložbe najnoviji su Popovićevi radovi, u kojima na vlastiti način interpretira neka od najvažnijih djela talijanskog umjetnika, kao što su “Mona Lisa”, “Dama s hermelinom”, “Sveta Ana”, “Bitka kod Anghiaria”, “Posljednja večera”, većinom u tehnici crteža u boji i asemblaža. Planira se, na samom otvaranju izložbe, i performans koji će Popović izvesti u suradnji s manekenkom Ivanom Majstorović, a kako se navodi u pozivu na izložbu, umjetnik je “performans osmislio u frojdovskom ključu koji se odnosi na Leonardov kompleks majke Katarine”.
Kako tumači, dalje, Dimitrije Popović, u pozivu na ovu izložbu, “po mnogima Giocondin osmijeh ima nešto demonsko, neki “demonski čar” kako ga je definirao Richard Muther”.
Izložba Dimitrija Popovića o Leonardu ostat će otvorena sve do 5. siječnja sljedeće godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....