Kvadratura

Dalibor Martinis: Digitalna tehnologija i AI omogućile su novi slikovni obrat u kojem slučaj može biti ključan

Dalibor Martinis

 Ivan Posavec/
Umjetnikova nova videoinstalaciju "Nemam vremena" može se vidjeti u Galeriji Bačva HDLU-u. Sjedeći u crvenoj fotelji možete se "voziti" oko Arc de Triomphea u Parizu

Radovi i performansi Dalibora Martinisa - bili oni paljenje automobila na krovu MSU-a ili pak intervju sa samim sobom - uvijek su ambiciozne umjetničke konstrukcije koje vas s lakoćom uvlače u svoju priču. Takav je slučaj i s njegovom novom instalacijom "Nemam vremena", koja se od ovog tjedna može vidjeti u galeriji Bačva zagrebačkog HDLU-a. Objašnjava je sam umjetnik:

"Videoinstalaciju čine četiri zida postavljena međusobno pod kutem od 90 stupnjeva tvoreći tako četiri prostora-sobe. U svakoj od njih postavljene su dvije fotelje i jedan stolić. Zidovi su ujedno i ekrani na koje osam projektora projicira osam filmova. U njima se naizmjenično prikazuju prizori iz triju mjesta. Jedno čine četiri rotirajuće, gotovo istovjetne sobe ovima u fizičkom prostoru instalacije. Drugo mjesto je pariški trg Charles de Gaulle na kojem se nalazimo u taksiju koji putnike vozi oko Arc de Triomphea. Treće mjesto je Meštrovićev paviljon oko kojeg leti kamera-dron unoseći u instalaciju vanjski prostor grada kroz koji je svaki gledatelj morao proći da bi u instalaciju ušao."

Martinisove radove mogli smo vidjeti i na upravo zatvorenoj izložbi Nam June Paika, pionira medijske umjetnosti. Koliko se s razvojem tehnologije promijenila (trans)medijska umjetnost?

"Sigurno da je digitalna tehnologija, pa onda i pojava umjetne inteligencije, omogućila novi slikovni obrat. Sada slike mogu biti vizualizacija nekih posve drugih procesa u kojima i slučaj može imati ključnu ulogu. Nedavno sam napravio film ‘N-ta kinematska tvornica čavala‘. Dokumentarni materijal snimio sam davno u karlovačkoj tvornici čavala, koja nažalost više ne postoji, a onda sam posebnom softveru prepustio montažu. On svaki put kad je aktiviran izbaci novi, originalni film koji onda postane 1., 15. ili 87. kinematska tvornica čavala. Naš je moto bio: Jedan film za svaki čavao", kaže Martinis, kojem su trenutačno u fokusu rada kratki eksperimentalni filmovi.

I nemojte propustiti "Nemam vremena". Martinisova videoinstalacija na nekoliko trenutaka pružit će vam priliku za jednu dobru, urbanu kontemplaciju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. travanj 2024 23:24