Napokon je postalo i službeno. Nakon što su zadnjih desetak godina osvojili gomile nagrada, toliko da već odavno nije nikakva vijest da je agencija Bruketa/Žinić dobila neku svjetski relevantnu nagradu, Epica ih je, na dodjeli upriličenoj u petak u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu, i službeno proglasila najboljom hrvatskom marketinškom agencijom desetljeća. Stoga smo o minulom radu, ali i novim poslovnim ekspanzijama porazgovarali s osnivačima i vlasnicima agencije Davorom Bruketom i Nikolom Žinićem.
Objektivni žiri
Kako se osjećate sada kada je i službeno da ste najbolji?
Nikola Žinić: Titula govori da smo na Epici u proteklih deset godina osvojili najviše nagrada od svih hrvatskih agencija i bili jedina hrvatska agencija koje je uspjela osvojiti zlato.
Davor Bruketa: Epica je posebno natjecanje, jedino na svijetu na kojem glasaju isključivo urednici i novinari marketinških časopisa iz 27 zemalja. U žiriju nema ljudi iz agencija, pa to natjecanje ima visok stupanj objektivnosti.
Što vam je bio prvi posao? I koje ste klijente od bivših poslodavaca uzeli i jesu li vam to zamjerili?
Nikola Žinić: Među prva dva veća klijenta su nam bili kazalište Gavella i Radio 101.
Davor Bruketa: Mi nikad nismo nigdje radili. Tvrtku smo registrirali tijekom studiranja.
Koja je vama osobno najbolja kampanja koju ste odradili u zadnjih deset godina? A koja je to de facto?
Davor Bruketa: Međunarodna stručna javnost za nas je najviše čula zahvaljujući nevidljivoj kuharici za Podravku koju treba ispeći prije upotrebe da bi recepti postali vidljivi, zatim po knjizi koja svijetli u mraku za Adris grupu, modnoj reviji za Pumu u Zoološkom vrtu, velikom Podravkinu loncu u centru Zagreba... Interes za takve pokazali su i mediji poput New York Timesa ili korejske televizije. Domaća javnost nas najviše poznaje po navijačkoj himni iz reklame za Ožujsko, Karlu iz reklame za Karlovačko, Tele2 Jaavi se! Spotovima, kampanji za Ivu Josipovića ili u najnovije vrijeme po viralnoj kampanji s glavnim likom koji pjeva od sreće za RBA.
U Azerbejdžanu
Kako preživljavate teško recesijsko vrijeme? Jeste li davali otkaze, gubili klijente, novce, čupali kosu...
Nikola Žinić: Sve to jesmo, kao i svi drugi nažalost, ali smo krizu iskoristili za neke nove mogućnosti. Trebalo je pronaći posla izvan Hrvatske. Vrlo lukrativnim su se pokazala neka, za Hrvatsku netradicionalna tržišta, poput Azerbejdžana, zemlje koju recesija nije ozbiljnije dotakla.
Prije dvije godine imali ste izložbu u Beogradu. Jeste li se uspjeli proširiti na regiju i poslujete li u Srbiji?
Davor Bruketa: Od izložbe u Beogradu odlično poslujemo u Sloveniji (smijeh). Ove godine ćemo intenzivirati rad u Srbiji i vjerojatno ćemo vlasnički ući u neku od postojećih agencija u Beogradu koja ima sličnu kulturu kao mi. Snalazimo se…
Neistražene mogućnosti
Čini mi se da smo pri kraju razdoblja kada smo bili fascinirani reklamama. Potrošačko društvo je u krizi, kapitalizam kao sustav teško je održiv... Razmišljate li vi o tim stvarima uopće? Kakva je budućnost reklama u takvom svijetu?
Nikola Žinić: Da, naravno da razmišljamo o tome. Svijet evoluira iz dana u dan, tržište se sve brže mijenja, mediji se mijenjaju, odnosi potrošača prema brendovima, brendovi se sami mijenjaju. Sve je to proces koji stalno traje, u kojem nešto neminovno propada, ali mi više volimo gledati na to s aspekta da se nešto novo stvara i u tom nekom novom stvaranju tražimo poziciju za brendove čiju komunikaciju vodimo. Kako će to u budućnosti izgledati, nitko ne može znati, ali stalno pratimo što se događa, o tome neprestano raspravljamo.
Davor Bruketa: Naša industrija se zadnjih godina stubokom promijenila, i to nabolje. Postali smo dionici uzbudljive komunikacije između brenda i njegova fana. Internet je u našoj industriji napravio revoluciju čije se proporcije uopće ne mogu nazrijeti. I ne samo u našoj industriji. Sve će biti drugačije.
Koji je vaš komentar na činjenicu da se oko jednog od vaših dugogodišnjih velikih klijenata - Podravke - generirao jedan od najvećih skandala moderne Hrvatske?
Davor Bruketa: Da samo oko njih?! (smijeh!) Poslovni izvještaj Podravke bi danas, da se nas pita, bio samo na netu. Mi smo kroz njihove izvještaje pričali priču o brendu koji je bio omiljen u bivšoj državi, a omiljen je i danas, iako ima svoje probleme.
Dugo ste u ovom poslu, mora da vam je dosadilo. O čemu sanjarite, što biste zapravo željeli raditi?
Davor Bruketa: Mi smo zapravo na početku karijere, digitalno doba i dovoljna penetracija tehnologije otkrili su novi kontinent neistraženih mogućnosti. Spremamo ih se istražiti.
Nikola Žinić: Da budemo sve bolji, to nam je glavni pokretač.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....