Od brojnih umjetnika koji sudjeluju na ovogodišnjem izdanju Art Basela (od 24. do 26. rujna), jednom od navažnijih umjetničkih sajmova na svijetu, Braco Dimitrijević našao se u društvu 35 odabranih u posebnoj sekciji “Unlimited”. Riječ je svojevrsnoj autorskoj izložbi u sklopu sajma na kojoj se predstavljaju isključivo radovi velikih dimenzija. Ovogodišnje izdanje “Unlimiteda” potpisuje kustos Giovanni Carmine, direktor Kunst Hallea u Sankt Gallenu, koji je izabrao samo 62 rada za ovu prestižnu sekciju
- Dimitrijevićev rad “Jedreći u Post Historiju” jedan je od njih. Naš proslavljeni umjetnik i pionir konceptualne umjetnosti čija su djela u nekim od najvažnijih muzeja i zbirki diljem svijeta, u njemu se bavi svojim omiljenim temama: ulogom kreativne individue u stvaranju povijesti, prepoznavanjem i (ne) prihvaćanjem novih ideja u umjetnosti i znanosti u vrijeme njihovog nastanka.
Na sajmu inače izlažu 273 galerije iz cijelog svijeta, a Dimitrijevića predstavljaju dvije galerije: Mayor Gallery iz Londona i galerija M77 iz Milana. Braco Dimitrijević, koji je za ovu je prigodu otputovao na sajam, kaže da je dobro da se održava i da se ljudi vraćaju na ovakve manifestacije. Njegov je rad, otkriva, centralno pozicioniran i sve skupa izgleda jako atraktivno. O daljnjim planovima zasad kaže ne može ništa sa sigurnošću reći - tri je izložbe, u Berlinu, Londonu i Madridu, odgodio.
“Valjda je ovo prvi put u povijesti da jedna pandemija diktira hoće li neka izložba biti održana”, kaže Dimitrijević. Na Art Baselu pandemija se osjeća na svakom koraku u smislu sigurnosti, kaže naš umjetnik, provjere su na svakom koraku. Već tijekom VIP razgledavanja koje se održava tijekom par dana prije službenog otvorenja neke su stvari bile bitno drukčije - umjesto da ispijaju pjenušac i pozdravljaju svoje poznanike koji su pristigli iz cijeloga svijeta na “majku svih sajmova” kako nazivaju kolecionari i galeristi Art Basel, ugledni su gosti prvo bili upućeni u veliki šator s natpisom COVID Certification Center.
Sekcija “Unlimited” Art Basela omiljena je među ljubiteljima i kolekcionarima suvremene umjetnosti, a oformljena je da bi se manjem broju galerija pružila prilika izložiti velika djela njihovih umjetnika. Kažu i da Art Basel ne bi bio Art Basel bez “Unlimiteda”, no ove je godine ipak sve podređeno novoj situaciji uzrokovanoj virusom. Već je i sam broj odabranih radova za sekciju “Unlimited” manji - 62 u odnosu na 75 prije dvije godine.
“Koliko god ovi komadi bili skupi”, izjavio je Giovanni Carmine, “još uvijek postoji apetit za ovu vrstu umjetnosti”. Kako je rekao za The Art Newspaper, neke radove treba naprosto vidjeti u ovoj veličini poput “Kuće za kruh” (Bread House) Ursa Fischera (2004.-06.), predimenzionirane instalacije sačinjene od štruca kruha pričvršćenih na drveni okvir. “Da ste vidjeli samo maketu ili crtež 'Kuće za kruh', ne biste je mogli namirisati! To je potpuno drugačije osjetilno iskustvo.”
“Unlimited”, kao i čitav Art Basel, ovih se dana održava nakon dvogodišnje stanke. Postav je osmišljen kako bi se prilagodio vremenu u kojem živimo odnosno pandemiji Covida-19. Prema riječima kustosa izložba je planirana u vrijeme kada još nisu znali kakvi će biti zdravstveni propisi. “Dizajnirali smo prostor imajući u vidu kapacitet gomile; na primjer, ulazi su veći. Ogledalo je to trenutnog stanja u tom smislu. Galerije na neki način riskiraju sudjelujući na 'Unlimitedu'”, rekao je Carmine.
Ipak, kako je pojasnio, trgovci umjetninama i dalje žele sudjelovati nakon što je prošlo izdanje Art Basela 2020. zbog pandemije otkazano. Carmine kaže da je ove godine bilo 150 do 200 prijava. “Osmislio sam izložbu za prošlu godinu - izgubili smo neke radove, ali ove smo godine imali i nove aplikacije. Galerije su učinile ono što je moguće u ovome trenutku; kvaliteta je nevjerojatna.”
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....