Članovi BADco. trenutno se nalaze na rezidencijalnom istraživačkom boravku u Chicagu gdje pripremaju novi rad koji će premijerno biti izveden u svibnju u impresivnoj dvorani Chicago Cultural Center u sklopu velike međunarodne izložbe “Goat Island: We Have Discovered a Performance by Making It”. Prve rezultate istraživanja predstavit će u Links Hallu u Chicagu 23. veljače.
U srpnju 2018. BADco. je dobio poziv kustosa čikaškog trijenala IN>TIME2019 Grega Lunceforda, da kao jedni od devet odabranih umjetnika kolektivno sudjeluju u velikoj međunarodnoj izložbi “Goat Island: We Have Discovered a Performance by Making It”. Izložba je posvećena radu čikaške izvedbene skupine Goat Island, kazališne trupe koja je svojim radovima 80-tih i 90-tih godina mijenjala ideju i sliku suvremene izvedbe i čiji se utjecaj jasno može locirati u poetikama mnogih relevantnih autorica i kazališnih grupa u Europi i SAD-u.
Goat Island bila je jedna od najznačajnijih postdramskih kazališnih skupina i svoj je rad prvenstveno temeljila na zajedničkoj proizvodnji i proizvodnji zajedništva, kontinuirano preispitujući izvedbeno-predstavljačke procedure te granična područja performansa, suvremenog plesa i glumačkog kazališta. Skupina je osnovana 1987. godine u Chicagu. a jezgru Goat Islanda činili su Karen Christopher, Matthew Goulish, Lin Hixson (redateljica), Mark Jeffery, Bryan Saner i Litó Walkey.
Projekt “Goat Island: We Have Discovered The Performance By Making It” će imati dvije glavne programske linije; izlaganje arhivske građe rada Goat Island kroz niz publikacija i simpozij na samom kraju te izložba koja se sastoji odaziva devet umjetnika koji svaki, u formatu žive izvedbe, instalacije, video rada ili kombinirajući umjetničke formate, stvaraju novi rad u dijalogu s jednom od devet predstava Goat Islanda.
BADco. razvija izvedbeno-izložbeno strukturu na temu iz predstave „The Sea and The Poison” koju smo imali prilike uživo gledati na Eurokazu 1999. i koja se bavila problemima Zaljevskog rata, potopa i nemogućih pokušaja u umjetnosti. Cilj rada BADco. je kroz rad u Chicagu i Zagrebu postaviti pred svoje autore i izvođače izazov nemogućeg plesa kojem se ishod mora tražiti u prijevodu u drugi umjetnički medij i time razviti jedan ili više transdisciplinarnih i transformativnih radova u formatima na križanju kolekcije, video dokumentacije, predavanja i izvedbe.
Promocija nove knjige G.S. Pristaša “Exploded Gaze” (besplatno na linku) i radionica održat će se na Sveučilištu Stanford 26. veljače. Knjiga će uskoro biti dostupna na superknjizara.hr , a uskoro i na europskim stranicama Amazona.
Raznovrsna oblicima i bogata stilovima, od osobnih umjetničkih zapisa do znanstvenih uvida, ova knjiga Gorana Sergeja Pristaša “rekapitulirajući dva desetljeća rada u kazalištu i umjetnosti, zabljesne čitatelja kao rijetka poslastica poetike i političke i filozofske misli istovremeno. U virtuoznom stilu, ovaj svezak donosi svježe poglede na gledanje, vrijeme i produkciju kroz koje se maštovite i kritičke sile kazališta iznova izmišljaju preko granica teatra. Kao i Jean-Luc Godard, Mladen Stilinović ili Anne Boyer, Pristaš udahnjuje novi život kompaktnom promišljanju iz same umjetnosti koje može promijeniti naš pogled na svijet ako slijedimo njegove mudre implikacije”, kako navodi Bojana Cvejić.
Pristaš nas elegantno i elokventno vodi do zaključka, koji je ujedno i njegovo umjetničko polazište da “kazalište zahtijeva vjernost nemogućem, živoj materiji koja još nije tu, već je bila tamo i možda će se ponovno pojaviti.” Odnosno kao što bi Peter Brook rekao: “[kazalište] ne treba sigurnost.”
Goran Sergej Pristaš je dramaturg, osnivač kolektiva BADco. i profesor dramaturgije na Akademiji dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu. Projektima i suradnjama Pristaš je sudjelovao na Venecijanskom biennalu 2011. i 2016., Documenti 12 i brojnim festivalima, izložbama i konferencijama.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....