Slaven Kosanović Lunar, jedan od naših najboljih uličnih umjetnika, oslikava novu pješačku zonu u Masarykovoj ulici. Stajala sam desetak minuta tamo i promatrala ga, dosta ga je ljudi zaustavljalo, propitivalo. Kako je nastajao rad, govori nam u intervjuu.
Kako je došlo do suradnje s Gradom Zagrebom na Masarykovoj ulici?
- Odjel za pripremu i provedbu projekta tadašnjeg Gradskog ureda za strategijsko planiranje imao je inicijativu 2018. u sklopu Dana bez automobila prilikom koje smo na sjevernoj strani Zrinjevca oslikali dio površine kolnika koji je zapravo već tada bio samo dio plana proširenja pješačke zone kako bi skrenuli pozornost na tu temu/https://mobilityweek.eu/home/ Taj smo zahvat radili bojama kraće trajnosti jer je bio ograničen vremenski period ali je bio dio analize proširenja pješačke zone od HNK do Palmotićeve. Projekt na kojem radimo ovih dana je podržan od strane organizacije iz New Yorka, Bloomberg Philanthropies/https://asphaltart.bloomberg.org/, a koji je prijavljen od strane istog odjela, točnije arhitektice Nine Mie Čikeš.
Koji su glavni motivi kojima ste oslikali ulicu, i zašto?
- Zahvalan sam svim ljudima, osobito našima, koji nesebično rade na projektima kojima je cilj obogatiti život društva, a ne trpaju vlastite džepove kako god stignu, što je nažalost ružan običaj kojem svakodnevno svjedočimo ako kliknemo bilo koji medij. Kao zreli i ostvareni ljudi smatram da imamo određene obaveze prema društvu u kojem smo odrasli radi potencijala i kvalitete života onih koji stasaju i koji tek dolaze. Motivi kojima smo oslikali ulicu (radi nas više kao team, Ivo Kosanović, Luka Podboj, od sutra i Alba Miočev) su moji prepoznatljivi likovi mačaka, stabala i balonasti floralni oblici koji predstavljaju sinergiju prirode i čovjeka, a u ovom slučaju kroz mačke kao personificirane ljude koji tuda svakodnevno prolaze. Tu se vide razni izrazi lica i razna raspoloženja, a dodan je mali detalj, munjica koja je postavljena u smjeru spomenika Nikoli Tesli, iz znanih razloga.
Koliko dugo radite na tome?
- Priprema je trajala duže od godinu dana i napravio sam desetak različitih skica jer sam želio isprobati različite pristupe, uključujući i većinski one kakve inače rijetko radim. Zajednički smo se na kraju odlučili za ovaj prepoznatljivi. Izrada je planirana kroz tri dana.
Rekli ste da ću vas pronaći na lokaciji od jutra uvečer. Koliko je to posla?
- Kako rekoh, procjenjujem rad na tri udarna dana. Jučer smo došli na lokaciju u 6 ujutro i radili do 20, danas smo počeli u 8 ujutro i radi ćemo dokle osjećamo da smo zadovoljili zacrtane ciljeve.
Koje su reakcije prolaznika?
- Reakcije prolaznika su apsolutno sjajne. Koliko god mi je naporno prekidati rad svaki čas radi komunikacije s poznatim i nepoznatim ljudima toliko me nosi i pozitivna energija koja je prisutna. Mislim da nema ljepšeg i prirodnijeg nego čuti pozitivne reakcije od ljudi koje ne poznaješ i koji ti nemaju nikakvog razloga laskati.
Što mislite općenito o konceptu da se dio ulica otvori za pješake?
- Iako sam odrastao na početku Petrinjske ulice, praktički na Trgu, izbacio bih automobile čim dalje od centra grada istog časa. Smatram da život može biti puno ljepši i kvalitetniji bez smrada, otrova i konstantne galame, trubljenja i sličnih negativnih pojava koje dolaze u paketu s autima. Postoje pokazatelji iz nekih zapadnih gradova koliko i privatni biznisi rastu kad se makne promet i omogući prirodan protok i druženje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....