BIZNIS

POLICE I PREMIJE Cjenovna utrka na tržištu osiguranja

Žestoka konkurencija među osiguravateljima iznjedrila je kontinuirani rast broja zaključenih polica, no borba za tržišni udio istodobno ruši vrijednost zaračunatih premija
Zagreb, 130208.Sjediste HYPO grupe, Slavonska avenija. Banka - ilustracije.Brojanje novca. Foto: Elvir Tabakovic / CROPIX
 Elvir Tabaković / CROPIX








Premda brojke još uvijek nisu potpune, statistika Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (HANFA) otkriva kako se pozitivan trend broja polica osiguranja nastavio i u 2015. godini. U prvih devet mjeseci prošle godine zaključeno je čak 327 tisuća polica, što je uvjerljivo najbolji rezultat od 2008. godine naovamo. Bolji rezultat u odnosu na isto razdoblje lani ostvaren je i u prvih šest, te u prvih devet mjeseci, te je sva prilika da bi 2015. godina mogla iznjedriti novi rekord, nastavljajući tako pozitivan niz koji datira još iz 2010. godine. Tada je rast na godišnjoj razini iznosio tek mizernih 0,1%, a intenzitet uzlaznog trenda otada se samo pojačavao, kulminiravši 2014. godine rastom od 5,8%.

Pa ipak, naoko zadovoljavajuća statistika tržišta osiguranja zapravo navodi na pogrešan zaključak, skrivajući jedan vrlo bitan detalj. Naime, dok broj zaključenih polica osiguranja raste, zaračunata bruto premija jednako uporno – pada. U ovom slučaju, trend je gotovo savršeno proporcionalan uzlaznoj putanji u segmentu broja polica, te je u 2014. godini zabilježen pad od 5,7%. Štoviše, kumulativan se rezultat lani po prvi put spustio ispod razine od šest milijardi kuna, signalizirajući radikalan zaokret na tržištu.

Usto svakako valja napraviti i jasnu distinkciju između premije životnih i onih drugih (neživotnih) osiguranja; potonja, naime, bilježe značajan pad, te se njihov udio kontinuirano smanjuje, i sa 74% u 2008. je prošle godine skliznuo na svega 67%. I dok je premija na životna osiguranja u prvih devet mjeseci prošle godine uvjerljivo nadmašila korespondirajuće brojke iz 2014., to nipošto nije slučaj s neživotnim osiguranjima.

Iz čega pak proizlazi logičan zaključak kako se konkurencija na tržištu osiguranja dramatično zaoštrava, i to ponajprije u segmentu neživotnih osiguranja. Brojni popusti i cijeli niz pogodnosti kojima osiguravatelji izdašno honoriraju “prebjege” već su posve uobičajena pojava, a tome valja pridodati i promotivne akcije kojima se sve češće promoviraju i paketi osiguranja, snižavajući na taj način jediničnu cijenu (pojedine) police. Veća ponuda očito se negativno odrazila na cijene, a potrošačima ide u prilog i poplava hibridnih instrumenata koji nude prilično maštovite palete, kombinirajući za početak srodne usluge bankarstva, a potom i znatno manje konvencionalne spojeve u kojima je moguće pronaći baš sve, od zdravstvenog, preko životnog, do osiguranja nekretnine i vozila, a sve to uz nekakav proizvod namijenjen klijentima neke od domaćih banaka. Sve pobrojano zasigurno potiče eroziju profitnih marži osiguravatelja, a od toga bi najviše koristi trebali imati – krajnjipotrošači.

SADRŽAJ JE PREUZET IZ JEDNOG OD PROŠLIH BROJEVA GLOBUSA. DOLJE POGLEDAJTE NASLOVNICU NOVOG BROJA GLOBUSA, KOJEG NA SVIM KIOSCIMA MOŽETE KUPITI OD SRIJEDE:

Globus 1317

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. srpanj 2024 21:57