VELIKI USPJEH

ON JE NAJMLAĐI HRVATSKI INTERNET MILIJUNAŠ 'Radni dan mi traje od 9 do 23 sata, nemam vremena za kave, novac ne trošim na skupe aute i putovanja'

Dvadesetjednogodišnji Jurica Šinko iz Lepoglave pokrenuo je posao još kao maloljetnik, a bavi se online prodajom igara za računala i igraće konzole preko najvećih internetskih platformi
 Cropix








Tvrtku je osnovao prije nego što je navršio 18 godina i u tom je trenutku bio najmlađi direktor tvrtke u Hrvatskoj, a u svojoj 21. godini već zapošljava petero ljudi, od kojih ni jedan nije stariji od 30 godina, te se može nazvati jednim od najmlađih hrvatskih milijunaša.

Tvrtka Kupi Key d.o.o. u vlasništvu 21-godišnjeg Jurice Šinka iz Lepoglave prošle je godine ostvarila prihode od 7,4 milijuna kuna i ostvarila dobit od oko 1,5 milijuna kuna.

Mlađahni milijunaši koji se bave IT industrijom nisu novost u svijetu biznisa. Prema istraživanju Forbesa, od ukupno 1826 milijardera na svijetu, njih 46 su ljudi mlađi od 40 godina, a nešto manje od polovice njih svoje su milijune zaradili u IT industriji.

Jurica Šinko već je prije 21. rođendana uspio zaraditi svoj prvi milijun. Njegova tvrtka Kupi Key, osnovana početkom 2012., bavi se internetskom prodajom videoigara za računala i igraće konzole preko najvećih internetskih platformi za online prodaju videoigara Steam i Kinguin, a koja je do sada prodala gotovo 300 tisuća primjeraka videoigara igračima iz cijeloga svijeta. No, novac koji je na taj način zaradio nije potrošio na skupe automobile i gadgete ili putovanja i nešto slično, nego ga je reinvestirao i pokrenuo studio koji se bavi razvojem videoigara te zaposlio pet mladih programera, grafičkih dizajnera i animatora.

Dok se za mlade američke IT milijunaše kaže da su u svoje poslovne avanture krenuli “iz garaže”, Jurica je svoj biznis pokrenuo u svojoj sobi u obiteljskoj kući u Lepoglavi. Već s 15 godina Jurica je, tada učenik Elektrostrojarske škole u Varaždinu, počeo zarađivati baveći se internet marketingom, a u dobi od 17 godina došao je na ideju o osnivanju internet portala za online prodaju računalnih igara.

Kao veliki zaljubljenik u računala, igraće konzole i videoigre, došao je do zaključka da su videoigre preskupe za prosječnog konzumenta te je tražio način kako da jeftinije dođe do videoigara.

“Analizirajući cijenu računalnih igara, shvatio sam da veliki udio u njihovoj cijeni predstavljaju troškovi tiskanja i poštarine. Online prodajom, bez usluge tiskanja kutije i DVD-a i poštarine, njihova se cijena drastično smanjuje. Isto tako, s obzirom na to da sam i sam strastveni obožavatelj videoigara i da sam i na svojoj koži osjetio koliko to može biti skupo, odlučio sam da će moja tvrtka videoigre prodavati uz minimalnu zaradu kako bi što više gejmera dobilo priliku doći do onih naslova koji ih zanimaju”, objašnjava nam svoju poslovnu ideju Jurica Šinko.

“Ne radi se o nekoj revolucionarnoj i jedinstvenoj poslovnoj ideji”, dodaje. “Online prodaja videoigara funkcionira u svijetu već dugo. No, ja sam u tom trenutku smatrao da, s obzirom na svoje dugogodišnje iskustvo s videoigrama, mogu uzeti dio kolača na tržištu i pokazalo se da sam bio u pravu.

Poslovna ideja je bitna, ali ne i presudna za uspjeh nekog posla. Većina uspješnih tvrtki nije nastala na jedinstvenosti poslovne ideje, nego na dobroj provedbi već postojećih poslovnih ideja.”

Tvrtku je Jurica Šinko pokrenuo u suradnji s jednim starijim prijateljem, studentom Fakulteta organizacije i informatike u Varaždinu, no on se nakon nekog vremena odlučio posvetiti studiranju i otišao je iz tvrtke tako da je Šinko ostao jedini vlasnik.

“Tvrtku nije bilo lako pokrenuti. Kad sam pokretao posao, Hrvatska nije imala pravilnike prilagođene za poslovanje putem interneta pa mi se događalo da službenici u državnim institucijama uopće nisu znali o čemu pričam. Pokretao sam ozbiljan posao, a oni su na mene gledali kao na klinca koji trabunja gluposti”, prisjeća se.

Većinu novca potrebnog za osnivanje tvrtke, a riječ je o približno 26 tisuća kuna, pribavio je iz ušteđevine koju je ostvario baveći se internet-marketingom, kaže, a manjim dijelom pomogli su mu roditelji koji su bili itekako važan faktor u uspjehu tvrtke jer su mu bili podrška i u trenutku kad je odlučio da ne nastavi svoje školovanje na fakultetu, nego da se u potpunosti posveti poslu.

“Što se tiče školovanja, mislim da hrvatski školski sustav, iako se čini zastario, ipak pruža osnove koje su potrebne za uspjeh.

To osnovno znanje potrebno je doduše konstantno nadograđi vati, no za to vam nije nužno da upišete fakultet. Internet je pun edukativnog sadržaja do kojeg možete brzo, jednostavno i jeftino doći. Ja sam, na primjer, samo proučavanjem svojih poslovnih uzora kao što su biznismen, investitor i osnivač kompanije Rich Dad, Robert Kiyosaki te Mark Cuban, biznismen i vlasnik NBA franšize Dallas Mavericks, naučio puno o tome kako uspjeti u poslu”, naglašava.

Za poslovni uspjeh potrebno mu je bilo i puno upornosti i predanosti. Njegov radni dan traje od devet sati ujutro do 23 sata navečer. U odnosu na većinu vršnjaka, Jurica i ne razmišlja o tome da provede nekoliko sati dnevno na kavi ili na druženju s prijateljima. Ono malo slobodnog vremena koje pronađe u prenatrpanom poslovnom rasporedu potroši na odlazak u teretanu, a prije spavanja uvijek pronađe barem malo vremena za svoj najdraži hobi – videoigre. Nešto više slobodnog vremena ima vikendom, a to vrijeme posvećuje obitelji i prijateljima, uz povremeni odlazak u kino ili na team building sa zaposlenicima svoje tvrtke. Na taj način, kaže, barem nakratko skreće misli s posla i puni baterije za nove poslovne izazove.

“Ne osjećam se kao milijunaš. Poslovni rezultati tvrtke su sjajni, ali u biznisu online prodaje igara, kao i u svakoj drugoj trgovini, morate uložiti da bi mogli zaraditi. Zarađeni novac ne akumuliram, nego ga kontinuirano, moglo bi se reći i na dnevnoj bazi, reinvestiram u tvrtku. Novac zarađen od prodaje videoigara odmah trošim na kupnju novih videoigara za prodaju. Tržište me jednostavno tjera na to. Bez novih naslova u ponudi, automatski pada i prodaja, a to je loše za tvrtku”, kaže Šinko.

Jedan dio zarade uložio je i u otvaranje studija za razvoj videoigara koji je nazvao Just1337. Među zaposlenima je i njegov stariji brat, a koji zajedno s njim radi na razvoju svog prvog projekta – SF arkadne igre ShipLord.

“Postoji uzrečica koja kaže da nije dobro sva jaja držati u istoj košari. Odlučio sam proširiti portfolio tvrtke kako tvrtka ne bi bila previše ovisna o samo jednoj djelatnosti, a smatram također i da posao razvoja videoigara ima velik poslovni potencijal. Nije me bilo strah uložiti novac u širenje tvrtke, kao što me nije bilo strah ni dok sam pokretao tvrtku. Strah je neprijatelj objektivnog razmišljanja i može imati negativne, čak i katastrofalne posljedice na poslovanje. Moj posao u tvrtki je i dalje online prodaja igara, a novi zaposlenici tvrtke, Mateja, Jelena, Matija, Marko i Davorin, zaduženi su za razvoj novih videoigara. Njihov prvi projekt, igra ShipLord, trenutno je u fazi testiranja i uskoro bi mogla krenuti u prodaju preko najveće platforme za online prodaju videoigara Steam, u sklopu koje djeluje i tvrtka Kupi Key. Trenutno je testiraju gejmeri iz cijelog svijeta i ako nam daju zeleno svjetlo, u što ne sumnjam, igra može u prodaju”, govori Šinko.

Nastavi li se tako dobar rast tvrtke, možda počnu, kaže, i s proizvodnjom malo zahtjevnijih videoigara za širu publiku, a plan im je i pokrivanje nekih drugih tržišta kao što su mobilni uređaji ili Oculus Rift. “No, to su zasad samo planovi. Za to će nam trebati i nešto sreće te da tržište dobro reagira, ali ovisi i o tome hoćemo li uspjeti privući kvalificirane ljude u tvrtku. Lepoglava je mala sredina i teško je pronaći kvalificirane ljude. Svoje zaposlenike znam već dugo iz ‘gejmerskih’ krugova i znam da su spremni na konstantnu osobnu edukaciju i napredak, ali problem je pronaći nove ljude”, zaključuje Šinko.

SADRŽAJ JE PREUZET IZ JEDNOG OD PROŠLIH BROJEVA GLOBUSA. DOLJE POGLEDAJTE NASLOVNICU NOVOG BROJA GLOBUSA, KOJEG NA SVIM KIOSCIMA MOŽETE KUPITI OD ČETVRTKA:

Globus naslovna 1301

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 07:52