Na zatvorenom sastanku koji će se ove subote održati u Tuheljskim toplicama Zoran Milanović i najbliži suradnici pripremaju završni dogovor o SDP-ovim strategiji za parlamentarne izbore. U potpunoj diskreciji u Tuhelj je pozvan cjelokupni vrh Socijaldemokratske partije: Milanović i četvero potpredsjednika Rajko Ostojić, Milanka Opačić, Zlatko Komadina i Gordan Maras, i manje-više svi iz partijskog gremija.
“Ovo je interno stranačko pitanje i nema razloga o tome pričati u medijima. Oni među nama koji stvarno rade, e ti su na terenu i pripremaju kampanju, a ne na kavama”, mrzovoljno je reagirao dugogodišnji član stranačkog vodstva kada smo u utorak razgovarali o pripremama za Tuhelj.
No ubrzo je promijenio ton i barem pokušao zvučati optimistički. Početne pripreme idu dobro – nastavio je – i sada treba članove SDP-a na terenu motivirati da daju maksimalan doprinos u kampanji. A to znači terenski rad, hodanje od vrata do vrata i uvjeravanje birača da je kriza završena i kako dolazi razdoblje gospodarskog rasta i otvaranja novih radnih mjesta. Nekakvi pomaci već se mogu primijetiti – HDZ i dalje vodi za 6-7 posto, međutim u posljednja dva mjeseca raste biračka potpora SDP-u. Problem je to što ovaj rast baš i ne osjeća Kukuriku-koalicija jer SDP samostalno osvaja nekih 25 posto, a savez četiri vladajuće stranke 27-28 posto. Dakle, ništa od sinergije.
“Za sada. Bit će kada se dogovorimo, a ako bude pameti, to bi trebalo brzo uslijediti. Mnogo birača lijevog centra je zbunjeno, unutar Kukuriku-koalicije za sada nismo postigli definitivni dogovor o zajedničkom izbornom nastupu, a tu su još OraH, Ivo Josipović, Most pa Čačić, Linić”, upozorava sugovornik Globusa.
“Linić neće dobiti ništa. On je bezvezan, izgubljeni slučaj”, reagirala je osoba iz vodstva SDP-a, s kojom sam kasnije razgovarao o protivnicima na ljevici. “Josipović nije bez šansi, iako neće dobiti previše, Mirela će se opako razočarati, ali Linić je nešto treće, njegov jedini motiv je upropastiti SDP i Milanovića, a birači to razumiju i sigurno im se ne sviđa takav osvetnički pohod”, kažu u SDP-u.
Iako se i Milanović povremeno zna susresti s otporom svojih suradnika, makar u sporednim temama. To je osjetio nakon što je za glasnogovornicu SDP-a odlučio imenovati Danicu Juričić-Spasović, doskorašnju šeficu kabineta Ive Josipovića. Mada nije u pitanju važna funkcija jer Nikola Jelić pokriva komunikaciju s medijima, angažman ex-Josipovićeve suradnice izazvao je snažno nezadovoljstvo unutar SDP-a i Milanović je morao odgoditi donosene odluke.
“Puno ljudi u SDP-u je uvjereno kako je ona i dalje bliska s Josipovićem i vrše jak pritisak na Zorana”, objašnjavaju u vrhu Socijaldemokratske partije Hrvatske.
Takav je današnji SDP. Pobuna nastane oko toga tko će pisati službena priopćenja, no oko strateških tema ili odgovornosti za izborne rezultate, svi šute, osim povremeno Zlatka Komadine i Tonina Picule.
Što će se onda zbivati u Tuhlju? Ništa spektakularno u smislu donošenja odluka, ali da nije u pitanju formalni skup, pokazuje sastav pozvanih.
Direktor kampanje je glavni tajnik stranke Igor Dragovan, koordinatorica između Vlade i stranke je potpredsjednica Vlade i ministrica socijalne skrbi i mladih Milanka Opačić, a osoba zadužena za koordinaciju na terenu je potpredsjednik Vlade i ministar unutarnjih poslova Ranko Ostojić. Dragovan, Ostojić i Milanka Opačić spadaju u krug povjerljivih Milanovićevih suradnika.
Koordinatori u deset izbornih jedinica su Davor Bernardić u I., pa nadalje Vedran Babić u II., i onda redom, Mario Habek, Domagoj Hajduković, Zdravko Ronko, Rajko Ostojić, Damir Mateljan, Željko Jovanović, Ivan Klarin i Darko Parić u X. izbornoj jedinici.
Ukupno u Tuhlju stiže oko 60 vodećih dužnosnika i onih koji trebaju odraditi izbornu kampanju.
Možete li stići HDZ s obzirom da oni trenutno vode u 6, možda i 7 izbornih jedinica, pitao sam prošli vikend poznatog saborskog zastupnika iz redove Socijaldemokratske partije.
“Mislim da sada postaje jasno da ako se želi pobijediti, tada šansa uvijek postoji. Ali u tom slučaju mora se pokazati jasna želja i trud, posebno kada su u pitanju vodeći članovi Vlade. Ove izbore neće dobiti pojedinci nego Vlada kao jedistveni tim koji mora uvjeriti birače da maksimalno naporno radi na izvlačenju Hrvatske iz ekonomske krize, i ako to uspijemo, još uvijek imamo šansu za još jedan mandat. Zoran Milanović je poslije predsjedničkih izbora zbilja povukao naprijed, i valjda će ostatak vlade uskoro uhvatiti premijerov ritam”, drži ovaj SDP-ovac.
Koji je možda čak nehotično u razgovoru upotrijebio sintagmu kako je Milanović “povukao naprijed”. Koja definitivno postaje osnovni lajtmotiv nadolazeće kampanje.
Uostalom i na internetskim stranicama SDP-a dominiraju dvije predizborne parole: “Zajedno naprijed, a ne nazad” i “Budi dio Hrvatske koja ide naprijed”. Tu su i fotografije, na prvoj Milanovića i trojice mladih metalaca, onda Milanke Opačić koja očito tješi stariji bračni par, i na kraju opet Milanović koji se obraća biračima i objašnjava kako će Vlada iskoristiti sredstva iz europskih fondova i tako osigurati otvaranje novih radnih mjesta.
A još veća količina optimizma plasira se sa službenih web stranica hrvatske Vlade.
Briga o braniteljima i njihovim obiteljima, raste BDP kao i ostalih gospodarskih pokazatelja u 2014. godini, oprost dugova socijalno ugroženim građanima, garancija za mlade – znanjem i iskustvom do zaposlenja..., hvali se Milanovićev PR-tim.
A tu su i fotodokumentirani izvještaji o dnevnim aktivnostima šefa Vlade – kako otvara komunalne radove u Poreču, pozdravlja pomalo zbunjenu pacijenticu u njezinoj bolesničkoj sobi, druži se s Ivicom Kostelićem na promociji filma o ovom skijaškom šampionu…
Američki konzultanti koje je angažirao SDP očigledno su preuzeli vođenje Milanovićeve predizborne kampanje. Pitanje je da li je predsjednik Vlade prekasno prihvatio savjete da posao političara uključuje i redovite susrete s građanima.
Zapravo, biračima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....