Vrijednost Dropboxa narasla je 44% nakon što je tvrtka postala javna te je označila snažan početak s najistaknutijom ovogodišnjom inicijalnom prodajom dionica (IPO) na burzi, piše BussinesInsider.
Prije samog listanja dionica na burzi, postojale su sumnje da će vrijednost kompanije biti daleko ispod deset milijardi dolara. No, u petak je cijena Dropboxovih dionica, čiji je procijenjeni IPO bio 21 dolar po dionici, skočila na 28,48 dolara, odnosno za 35%, čime je kompanija postigla tržišnu vrijednost od 11,3 milijarde dolara.
Prethodno inicijalnoj prodaji dionica, kompanija je upozorila svoje potencijalne investitore da postoji mogućnost da nikada neće biti profitabilna. Uz to je naglašeno da bi potencijalne povrede sigurnosti mogle oslabiti sposobnost tvrtke da zadrži korisnike ili da privuče nove. Podsjetimo, Dropbox je hakiran 2012. i četiri godine kasnije na internet su procurili emailovi i lozinke više od 68 milijuna korisnika.
Ipak, regulatorni izvještaji koje je Dropbox podnio za svoju inicijalnu prodaju dionica pokazali su da kompanija ima više od 11 milijuna korisnika koji plaćaju korištenje usluga ove tehnološke tvrtke. Osim toga, prošle je godine ostvareno 1,11 milijardi dolara prihoda, što je 32% više od prijašnje godine.
Dropbox je prvi od tzv. “tehnoloških jednoroga”, odnosno kompanija koje vrijede više od milijardu dolara, koji je ove godine izlistao svoje dionice na burzi. U sljedećih nekoliko tjedana očekuje se inicijalna prodaja dionica servisa za streaming glazbe Spotifyja, a kroz ovu ili sljedeću godinu isto će učiniti i Lyft, Uber i Airbnb, sve “tehnološki jednorozi”.
- Snažan učinak Dropboxovog IPO-a možda otvori vrata za još tehnoloških jednoroga za inicijalnu prodaju dionica tijekom 2018. - rekao je Sohail Prasad, jedan od osnivača i izvršnih direktora Equidatea, platforme za trgovanje dionicama u privatnim tehnološkim tvrtkama.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....