Nakon Beča i Budimpešte, u Zagrebu se sutra otvara prvi Lego store u jugoistočnoj Europi. Zbog udaljenosti u odnosu na druga razvijena Lego tržišta, ulaska u EU te potencijala za rast na tržištu igračaka u Legu su prvo odlučili ući na hrvatsko tržište. Ovisno o reakciji kupaca donijet će odluku u daljnjem širenju u regiji. Lego u Hrvatsku ulazi u trenutku snažnog rasta prihoda koji je danskog proizvođača popularnih kockica pogurao na poziciju najvećeg proizvođača igračaka na svijetu.
Lego u Hrvatsku ulazi preko partnera, mađarske tvrtke Bravotel, koja je na hrvatskom tržištu prisutna od 2006. godine, uglavnom u IT i mobilnom biznisu.
- Nekoliko menadžera u kompaniji sa svojom su djecom postali veliki zaljubljenici u Lego i zbog toga smo odlučili malo iskoračiti od uobičajenog biznisa i dovesti Lego na tržište. Uspjeli smo postati licencirani partner Lega zbog velikog iskustva u trgovini, i to s vrlo jakim brendovima - objašnjava Gábor Nagy, regionalni direktor Bravogroup Holdinga.
U tvrtki Lego pak otkrivaju da su se na širenje u regiji odlučili nakon uspjeha Lego trgovine u Budimpešti koja je otvorena 2012. godine i u svega godinu i pol osigurala povrat investicije. Slično očekuju i u Hrvatskoj; otkrivaju tek da je Bravotel u ulazak na tržište investirao šesteroznamenkasti iznos u eurima.
- Lego ima dva koncepta za ulazak na tržište, a to je otvaranje vlastitih trgovina ili preko partnera koji dobivaju licencu, kao što je slučaj za hrvatsko tržište. Ovo tržište zaslužuje orginalnu Lego trgovinu. Nestankom velikog trgovca igračkama One2play nastala je rupa na tržištu specijaliziranih trgovina za igračke i Lego je odlučio tu potrebu popuniti svojom certificiranom trgovinom - objašnjava Judit Sipos, menadžerica tvrtke Lego za devet zemalja, uključujući Mađarsku, Hrvatsku i Sloveniju.
Presudno za otvaranje trgovine u Hrvatskoj, osim veličine tržišta, bilo je i to što je slovensko tržište igračaka razvijenije s brojnim specijaliziranim trgovinama igračaka koje se u Hrvatskoj pak uglavnom prodaju u supermarketima i drogerijama. Regionalna menadžerica tvrtke Lego za sada ne želi otkrivati kolike prihode očekuje na hrvatskom tržištu koje je značajno pogođeno krizom i padom kupovne moći. S nekadašnjih milijardu kuna u najboljim godinama pretkrizne potrošnje hrvatsko tržište igračaka više se nego prepolovilo na svega 400 milijuna kuna.
- Očekujemo da s direktnim prisustvom Lego igračaka nećemo ući na postojeće tržište, već uzeti novi dio kolača, i to između osam i deset posto Lego tržišta, što naravno uvijek može biti i više. U Hrvatskoj ipak dolazi do laganog oporavka jer je prema podacima specijaliziranih agencija za istraživanje tržišta lani potrošnja na igračke bila oko 360 milijuna kuna, a ove se godine očekuje oko 400 milijuna kuna. Procjena je da je od tog kolača između 18 i 20 posto tržišta pripada Lego igračkama - kaže Judit Sipos.
Regionalna menadžerica otkriva da će cijene u Lego trgovini u Hrvatskoj biti slične kao i u ostalim trgovinama. Kupce će osvajati veličinom ponude u ekskluzivnoj trgovini od 150 četvornih metara u kojoj će se moći kupovati popularne kockice na kile s takozvanog “Pick-a-Brick” zida ili pak složiti vlastita figurica s “Build-a-Mini” odjela.
- Lego trgovina je ambasador brenda na tržištu. Ne želimo ići s rušenjem cijena u odnosu na ostale partnere, nego kupce osvojiti atmosferom i ponudom. Kriza je u cijeloj regiji, ali unatoč tome ima prostora za premium brendove. Lego svake godine mijenja između 60 i 70 posto ponude, i to znači da kupci stalno traže nove ideje - kaže Sipos.
Lego je s prošlogodišnjim prihodima od 3,4 milijarde eura i neto dobiti od 820,6 milijuna eura, a onda i daljnjim ovogodišnjim rastom prešišao konkurentski Mattel i postao najveći proizvođač igračaka na svijetu,
- Vrlo smo ponosni na rezultate, ali to smo postigli sa svojim kupcima i svima u lancu prodaje. Možete imati najbolju poslovnu strategiju, ali ako usluga i osjećaj u trgovini ne osvoje kupce, nećete postići rast. Ovaj rezultat je kombinacija naših napora, rezultata trgovaca i reakcije kupaca. Vrlo smo sretni i nastavit ćemo rasti. Naš cilj nije biti broj jedan, nego biti najbolji, a sada smo postigli oboje, i to je veliki uspjeh - dodaje regionalna menadžerica Lega.
U Legu imaju značajne uspjehe na svim tržištima, a rast je najviše pogurala Azija. I regionalna menadžerica Judit Sipos potvrđuje da Lego ove godine bilježi dvoznamenkasti rast na svim tržištima, a u Aziji je rast nevjerojatnih 50 posto.
Globalni rast Lega ove je godine najviše pogurao Lego Movie na kojem su do sada zaradili oko 260 milijuna dolara.
Djevojčice osigurale rast prihoda
Nakon što je prije desetak godina gotovo propao - prvo zbog premalo, a potom zbog previše inoviranja - danski Lego u posljednjih deset godina gotovo je učetverostručio prihode jer je u digitalnoj eri uspio zadržati interes djece za plastične kockice koje su na tržištu od 1955. godine.
U tome su im uvelike pomogle i djevojčice. Linija Lego Friends, 2012. pokrenuta upravo za djevojčice, najviše je, uz Lego Chimu, pridonijela rastu prihoda. Osim djevojčica, nevjerojatan rast Lega pomogle su i videoigrice, kupnja licenci poput Star Warsa i crtići, kako serije povezane s pojedinim linijama proizvoda tako i megauspješan “Lego film” Warner Brosa. Samo lani proizveli su 55 milijardi elemenata, a od početka proizvodnje Lega 1955. godine ukupni broj elemenata dosegnuo je 700 milijardi. ( P. Bulić)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....