Odluke Nadzornog odbora

ROŠADA U POSRNULOM ŠKVERU Gianni Rossanda ostaje predsjednik Uprave, smijenjen direktor Uljanik Brodogradilišta

 
Brodogradilište Uljanik noću
 Goran Šebelić / HANZA MEDIA

Nakon jučerašnjeg svečanog dana u Uljaniku zbog porinuća luksuznog polarnog istraživačkog kruzera, pred tim su brodogradilištem koje je upalo u poteškoće velike odluke. Za 16. veljače je zakazana izvanredna glavna skupština na kojoj će se predložiti povećanje temeljnog kapitala, a potom se očekuje dolazak strateškog partnera.

Jučer je pak Nadzorni odbor kompanije raspravljao o kadrovskim promjenama u menadžmentu, te je danas objavljeno da je Uljanik Brodogradilište dobilo novog direktora, Denisa Rabara, dosadašnjeg voditelja Službe kontrole i primopredaje broda. On je na tom mjestu zamijenio Silvana Kranjca. Promjena u Upravi Uljanika d.d., neće biti, objavljeno je, zbog predstojećeg restrukturiranja, što znači da Gianni Rossanda ostaje predsjednik Uprave.

Rijeka, 280613.
Ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak i predsjednik Uprave Uljanika Gianni Rossanda potpisali su ugovor o prodaji i prijenosu dionica Brodogradjevne industrije 3. maj brodogradilistu Uljanik iz Pule.
Na fotografiji: Gianni Rosanda.
Foto: Tea Cimas / CROPIX
Tea Cimas / HANZA MEDIA
Gianni Rossanda

"NO Uljanika d.d. smatra da Uprava Uljanika d.d. mora dovršiti ključan proces pripreme restrukturiranja brodogradilišta. Iz tog razloga stav je NO-a da Uprava Uljanika d.d. ima punu podršku do skorog isteka mandata, posebice radi pregovora sa strateškim partnerima, a sve s ciljem kvalitetnog početka restrukturiranja Uljanik Brodogradilišta d.d. kao ključnog cilja dugoročne strategije očuvanja brodogradnje, pri čemu je isti cilj naznačen i u Odluci Vlade RH od 11. siječnja 2018. godine", poručuju iz Uljanika

Pitanje kadrovskih promjena je pred NO stavilo Ministarstvo gospodarstva kad je Vlada dala jamstvo kompaniji od 96 milijuna eura za kredit, a i radnici su već tražili odlazak Uprave zbog teškog stanja u kojem se našla Uljanik grupa.

U priopćenju se navodi kako Silvano Kranjac zbog zdravstvenih razloga u proteklih godinu dana nije bio u mogućnosti obavljati funkciju čelnog čovjeka brodogradilišta. Tu je funkciju obnašao njegov zamjenik Mario Planinac, koji ostaje na sadašnjoj funkciji.

Za skupštinu se predlaže povećanje temeljnog kapitala tvrtke za najviše 302,22 milijuna kuna, bez obveze objavljivanja ponude za preuzimanje. Temeljni kapital tako bi se sa 100,69 milijuna kuna povećao na najviše 402,91 milijun kuna, a to bi uključivalo izdavanje novih dionica uz uplatu uloga u novcu radi prikupljanja sredstava za rad društva. Prema dnevnom redu, dioničare će se na ovoj izvanrednoj glavnoj skupštini izvijestiti i o trenutnom financijskom stanju u brodogradilištu, postupku njegove sanacije te postupku odabira strateškog partnera.

U posljednjih mjesec dana pulskom su škveru stigle dvije ponude za dokapitalizaciju. Prvo pismo namjere poslala je sredinom prosinca Kermas energija, tvrtka Danka Končara, a drugo je početkom siječnja poslalo talijansko brodogradilište Palumbo Group S.p.A.. U Uljaniku tvrde da će ih stići još.

Pula, 310118.
Danas je u Uljaniku porinuta novogradnja 530, luksuzni putnicki brod za polarna istrazivanja Scenic Eclipse.
Foto: Goran Sebelic / CROPIX
Goran Šebelić / HANZA MEDIA
Polarni kruzer

U čitavom tom vrtlogu raznih događanja oko Uljanika koja su kulminirala prošlog tjedna zakazivanjem pa naglim otkazivanjem štrajka, te isplatom plaće za prosinac, mnogima je promakla informacija kako je nedavno ugovoren novi skupocjeni brod, iako je gradnja tek porinutog broda kasnila. I to ne bio kakav, nego točno onakav kakav je jučer porinut u Puli i za istu kompaniju, a gradit će ga riječki 3. maj. Ugovor je potpisan 1. prosinca, a novi bi kruzer trebao biti isporučen tijekom 2020. godine.

Australski brodovlasnik Glen Moroney, koji je 1986. osnivao Scenic grupu, a od 2008. se specijalizirao za luksuzna riječna krstarenja Europom, Uljanik je odabrao za gradnju drugog broda jer je zadovoljan pulskim brodograditeljima.

-U samo 26 tjedana uspjeli smo ovo izgraditi i ovo što danas vidimo napravljeno je u samo 4,5 mjeseca. To je zbilja nevjerojatno i pokazatelj je što možete napraviti kada imate izvrsne ljude, kazao je brodovlasnik.

Polarni kruzer sa šest zvjezdica

Uljanik je izgradio kruzer za prijevoz 237 putnika za oceansku plovidbu, a to je prvi takvi kruzer na svijetu sa šest zvjezdica te najskuplji brod ikad sagrađen u nekom hrvatskom brodogradilištu koji bi put Antarktika trebao zaploviti krajem 2018. godine. Procjenjuje se da je vrijedan oko 200 milijuna eura.

Tek porinuti brod namijenjen je najvišoj klasi putnika koji će uživati u 114 luksuzno opremljenih kabina, a za posadu je predviđeno ništa manje luksuznih 138 kabina. Posebno je "ojačan" ne bi li se prilagodio plovidbi u otežanim vremenskim uvjetima i zaleđenim morima te zadovoljava visoke ekološke standarde. U svojoj ponudi, među ostalim, ima mini podmornicu za podmorske avanture i čak dva helikoptera za istraživanje teško dostupnih područja.

- Vrhunski dizajn omogućava mu klizanje kroz oceanske struje i osigurava ugodnu plovidbu od početka do kraja putovanja. Kako bi se prilagodio i najzahtjevnijim vremenskim uvjetima, ima dvostruku oplatu za plovidbu polarnim morima te može ploviti morima u kojima ima razlomljenog leda čija debljina ne prelazi 80 centimetara, uz uvjet da led prekriva do najviše 60 posto površine mora. Imat će i stabilizatore koji ublažavaju nepravilno gibanje na uzburkanom moru. Stabilizatori će biti 50 posto veći nego na sličnim kruzerima i djelovat će i kada brod ne plovi, a izložen je utjecaju valova - ističu u pulskom brodogradilištu.

Pri projektiranju i gradnji implementirana su tehnički vrlo zahtjevna i inovativna rješenja pa će brod biti prilagođen plovidbi unutar krhkog ekosustava Arktika i Antarktike. U zadovoljavanju sigurnosnih i ekoloških standarda išlo se čak i dalje nego što to moderna brodogradnja u današnje vrijeme uopće predviđa. Primjerice, sustav zbrinjavanja otpadnih voda takav je da brod može provesti veći broj dana na moru bez ispuštanja "zagađene" vode, a ima i sustav za desalinizaciju koji može proizvesti 200 tona pitke vode na dan.

A što se tiče samog dizajna interijera, za njega se pobrinula supruga samog vlasnika - Karen Moroney koja je iznimno vezana za novi brod. Bit će inspiriran luksuznim hotelima, a za njega će se pobrinuti Uljanikovi kooperanti. Zanimljivo je da će imati i svoj penthouse od 233 kvadrata s dvije spavaće sobe. Brod će također imati i nekoliko barova te šest restorana u kojima će raditi vrhunski chefovi. No, luksuzu ni tu nije kraj. Polarni će kruzer imati i grijani bazen s pomičnim krovom, vanjski i unutarnji jacuzziji te kazalište sa 240 sjedala te teretanu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 14:19