Aleš Mozetič

Regionalni pekarski lider, vlasnik Don Dona: Tražim akviziciju u Hrvatskoj, ali Mlinar, koliko znam, sada nije u procesu prodaje...

Aleš Mozetič, Don Don
 Arhiva / Don Don/Hanza Media

„Mi smo već neko vrijeme zainteresirani za akviziciju u Hrvatskoj. To sam i do sada izjavljivao i to ne krijem niti danas. Međutim, što se tiče Mlinara, to sada nije moguće jer, koliko znamo, Mlinar nije u procesu prodaje“, komentirao je Aleš Mozetič, suvlasnik i predsjednik uprave Don Dona, regionalnog lidera u pekarskim proizvodima, nedavne spekulacije o tome da je pripremio ponudu za preuzimanje Mlinara, kao i Podravka.

On je inače u listopadu 2015. godine preuzeo Pekarne Grosuplje, a u tijeku je i realizacija investicije u tvornicu tosta u Srbiji vrijedna oko 10 milijuna eura. Taj pogon bi trebao započeti sa radom u travnju ili svibnju ove godine.

U intervjuu koji smo radili za Globus u kolovozu prošle godine, rekao je da bi se akvizicija u Hrvatskoj mogla dogoditi krajem 2017. ili kroz 2018. godinu. Zanima ga industrijsko pekarstvo, dakle tvrtka čije je poslovanje vezano uz trgovačke lance. U Hrvatskoj, prema njegovom mišljenju, postoji nekoliko vrlo ozbiljnih velikih pekarskih tvrtki koje su investirale u tehnologiju i razvijaju se, a postoji i niz srednjih, tako da će očito doći do određene konsolidacije.

„Hrvatsko tržište je nama dobro poznato i prirodno je da na njemu povećamo udjel. Planiramo pojačati aktivnost i u Rumunjskoj i Bugarskoj. To su isto države čiji stanovnici troše dosta kruha“, rekao je Mozetič.

Don Don je započeo s radom 1993. godine u Metliki. Inovacijama na tržištu brzo je postao lider u prodaji krafni i sendviča u Sloveniji. Deset godina nakon osnivanja, započeto je širenje na tržišta zemalja regije. Tada je izgrađena i tvornica u Hrvatskoj.

Za iskorak, među kojim se izdvaja preuzimanje Pekarne Grosuplje te Žitopeka i Žitoprodukta u Srbiji , pomoć je potražio na tržištu kapitala. Tako je u vlasništvo uveo finski KJK fond koji je 40-postotni vlasnik Don dona. Ostatak je u vlasništvu njegove obitelji i obitelji njegove sestre Alenke Mozetič Zavrl.

Srbija je Don Donu najveće tržište na koje plasira 75. 000 tona proizvoda, a dosad je tamo od 2008. godine uložio u razvoj proizvodnje 50 milijuna eura. U Hrvatsku i Sloveniju plasira oko 25. 000 tona proizvoda, od čega je samo Slovenija 22. 000 tona.

U 2015. godini Don Don je uprihodio oko 65 milijuna eura, a lani prema procjeni i planu oko 90 milijuna eura, a rast može zahvaliti ponajviše preuzimanju Pekarni Grosuplje. Sveukupno Don Don zapošljava oko 1500 radnika od čega oko 1100 u Srbiji, 300 u Sloveniji te oko 100 u Hrvatskoj.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. studeni 2024 18:05