Ukupna operativna vrijednost poslovanja 32 vodeća europska nogometna kluba iznosi 26,3 milijarde eura, a na vrhu su španjolski Real Madrid i britanski Manchester United, svaki s vrijednošću od 2,9 milijardi eura, rezultat je analize KPMG-a.
KPMG-ova "Procjena vrijednosti nogometnih klubova: Europska elita" novo je izvješće, objavljeno u petak, koje pruža uvid u operativne vrijednosti poslovanja najistaknutijih europskih nogometnih klubova.
Analizirane su javno dostupne financijske i nefinancijske informacije klubova tijekom posljednje dvije nogometne sezone, a u obzir se uzimalo pet specifičnih karakteristika svakog kluba: profitabilnost, popularnost, vrijednost stadiona u vlasništvu, prava prijenosa i sportski potencijal.
U izvješću tako stoji da prva tri kluba s najvišom ukupnom vrijednošću - Real, Manchester i Barcelona - zajedno predstavljaju trećinu kumulativne vrijednosti 32 vodeća euro kluba.
Globalni voditelj KPMG grupe za sport ujedno i autor izvješća Andrea Sartori ističe da analiza 32 vodeća europska nogometna kluba naglašava promjenjivo ekonomsko okruženje u današnjem nogometu.
"Dok su nogometni klubovi među najvećim i najprepoznatljivijim svjetskim brandovima, koji imaju vjerne navijače i obožavatelje, njihova operativna vrijednost poslovanja (enterprise value) mjerena metodama kojima se mjere vrijednosti društava u drugim industrijama, relativno je mala. KPMG istraživanje pokazalo je da engleski klubovi predvode listu u smislu operativne vrijednosti poslovanja klubova po svakoj zemlji, sa zajedničkom ukupnom vrijednošću većom od 10 milijardi eura. Engleski klubovi čine oko 40 posto od ukupne vrijednosti 32 kluba", naveo je Sartori.
S druge strane, španjolski klubovi, koji su u posljednje tri godine osvojili naslove svih većih europskih klupskih natjecanja, slijede vodeće s ukupnom vrijednošću od oko 6,6 milijardi eura, a predvode ih Real Madrid i Barcelona, koji zajedno predstavljaju 85 posto španjolskog 'kolača' i 21 posto ukupne vrijednosti analiziranih klubova.
Španjolska je isto tako jedina zemlja koju zastupaju dva kluba pojedinačne vrijednosti veće od 2 milijarde eura, pri čemu Barcelona vrijedi 2,76 milijardi.
Njemačka nadalje ima samo tri kluba unutar 32 europska elitna kluba, čija kombinirana vrijednost iznosi nešto više od 3,5 milijarde eura. Pritom samo vrijednost minhenskog Bayerna doseže 2,15 milijardi eura.
Talijanski klubovi, pak, trenutno imaju manje važnu ulogu i na terenu i izvan terena. Milanski Inter zadnji je talijanski klub koji je osvojio UEFA Ligu prvaka 2010. godine, i od tada je samo Juventus prošle godine uspio doći do finala.
Iako Italija ima najveći broj zastupljenih klubova (7), isto kao i Engleska, ukupna vrijednost talijanskih klubova za 70 posto je niža od vrijednosti engleskih klubova (3,1 milijarda eura naspram engleskih 10,2 milijarde eura).
Juventus s operativnom vrijednošću poslovanja od gotovo milijardu eura jedini je talijanski klub koji se pojavljuje u Top 10.
Francuski Paris Saint-Germain ocijenjen je kao deseti najvrjedniji klub na ljestvici, s vrijednošću od oko 843 milijuna eura.
Samo šest klubova s te liste 32 najuspješnija kluba (Ajax, PSV Eindhoven, Benfica, Porto, Fenerbahçe i Galatasaray) ne igraju niti u jednoj od europskih liga 'petice', a njihova vrijednost čini samo pet posto ukupne vrijednosti promatrana 32 kluba.
KPMG je izračunao i da s globalnim navijačkim bazama samo 9 od 32 kluba ima vrijednost veću od milijarde eura.
Iako studija ne analizira hrvatske klubove, ukupna vrijednost igrača hrvatskih klubova koji igraju 1. Hrvatsku nogometnu ligu, prema web stranici Transfermarkt.com, iznosi 168,7 milijuna eura, što čini 0,6 posto ukupne srednje vrijednosti analizirana 32 kluba.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....