Prvi podaci njemačkih touroperatora

POVRATAK NA SCENU VELIKIH KONKURENATA Buking njemačkih turista za Tursku skočio 70 posto. Što nam donosi ovogodišnja sezona?

 Zvonimir Barišin / HANZA MEDIA

Ove sezone hrvatski turizam treba pripaziti na povratak velikog konkurenta, Turske, ali i zemalja sjeverne Afrike, Egipta i Tunisa, posebno kad je u pitanju predsezona i posezona.
Naime, prema podacima o bukingu, Turska značajno raste i upravo će to značajno utjecati na turističke rezultate svih zemalja Mediterana. Posebno kada govorimo o njemačkom tržištu, koje je najpotentnije u Europi i s kojeg u Hrvatsku dolazi najviše gostiju, koji su samo lani ostvarili 20,7 milijuna noćenja.
Najveći tamošnji organizator putovanja, TUI, navodi da je za Tursku ove sezone dosad porastao buking za čak 70 posto, a da su rezervacije za Hrvatsku rasle 10 posto.
- Potražnja za Hrvatskom zasad ne odgovara našim očekivanjima, ali nadamo se da ćemo bilježiti veći broj upita idućih tjedana. Zasad taj porast iznosi 10 posto. Inače, sezona 2018. bit će odlična i bilježimo veću potražnju. S porastom bukinga od 70 posto Turska nakon dvije godine velikog pada ponovno postaje jedan od favorita njemačkih turista. Uz nju, posebno jak rast bukinga bilježi Sjeverna Afrika - Egipat od 58, a Tunis od 125 posto. Španjolska je i dalje iznimno tražena, kao i Grčka, koja se također može pohvaliti dobrim brojkama s obzirom na to da bilježi rast od 16 posto - rekla nam je glasnogovornica njemačkog TUI-ja Susanne Stünckel.
Iako ne iznosi postotke, njemački touroperator FTI iz Münchena također tvrdi da su Turska, Egipat i Tunis veliki povratnici na njemačko tržište.
- Prošla sezona u Hrvatskoj bila je odlična za FTI, a i za 2018. bilježimo povećanje rezervacija za sve hrvatske regije. Stoga očekujemo još jednu odličnu sezonu, ali ne samo na obali nego i u unutrašnjosti Hrvatske - kaže nam Julia Wüst iz münchenskog FTI-ja. Navodi da su u njihovoj agenciji ove godine jako popularni i Maroko te Kanarski otoci, a da su u trendu i Crna Gora te Malta.
Brži povratak konkurencije od očekivanog zasad ne zabrinjava hrvatske turističke djelatnike zbog stabilnih i dobrih brojki za 2018. Ipak, kako nam je rekao Selimir Ognjenović iz münchenskog specijalista za Hrvatsku ID Rive Tours, treba biti oprezan i ne spavati na lovorikama posljednjih dviju sezona koje su bile odlične.
- Naravno da te zemlje imaju veći rast jer su u posljednje dvije imale pad. Naš rast je stabilan i odličan s obzirom na brojke na kojima ga temeljimo. Turska nam je na njemačkom tržištu stvarno velika konkurencija i ima dva do tri puta više njemačkih gostiju nego mi kad govorimo o dobrim godinama.

Tursku možemo usporediti sa Španjolskom. Nakon zahlađenja odnosa između Turske i Njemačke, sada se traži način da se zbliže i to će, naravno, utjecati na putovanja. Sve se to događa uz svesrdnu pomoć turističke branše, velikih touroperatora poput TUI-ja, kojima Turska predstavlja velik dio turističkog kolača. Oni sada traže put kako da se tamo vrate - smatra Ognjenović. Dodaje da to Hrvatsku ne bi trebalo previše zabrinjavati, ali i da se na to treba pripremiti.
- Buking za nas nije pao i ništa se zabrinjavajuće nije dogodilo. Ali moramo biti svjesni da će se naš sunčani period bližiti kraju kako se Turska bude vraćala na scenu. Vjerujem da će nam se dio gostiju koji su nas posjetili ponovno vratiti, ali moramo biti svjesni da će Turska sada ‘kupovati’ turiste niskim cijenama kao što čine svi koji se vraćaju na tržište. To će posebno osjetiti naš privatni smještaj koji je jeftiniji od 500 eura na tjedan - smatra ovaj stručnjak. Zato Hrvatska mora igrati na kvalitetu i raznovrsnost proizvoda.
U frankfurtskom uredu Hrvatske turističke zajednice na temelju upita očekuju dobru sezonu. Direktor Romeo Draghicchio kaže da će Nijemci još više putovati te još više trošiti s obzirom na to da je gospodarska situacija u Njemačkoj jako dobra.
- Nijemci će i 2018. godine putovati u velikim brojkama u najomiljenije destinacije, a ukupna potrošnja bit će u okvirima 70 milijardi eura. Siječanj je najjači mjesec prodaje aranžmana, u kojem se tradicionalno volumen bukinga povećava. Prodaja aranžmana za Hrvatsku na prošlogodišnjoj je razini ili čak i višoj u usporedbi s istim razdobljem 2017., što dokazuje da je Hrvatska sve prepoznatljivija među njemačkim gostima te da se za nju zanimaju i nove skupine. Valja napomenuti da je u Njemačkoj iz godine u godinu primjetan trend sve ranijeg bukinga za ljetnu sezonu. Očekujemo da će njemačko tržište snažno pridonijeti ostvarenju rasta ukupnog turističkog prometa na nacionalnoj razini, koji će, prema prvim procjenama, u 2018. godini rasti po stopi od 5 do 7 posto - zaključuje Draghicchio.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 12:11