POČELA UTRKA

Podravka: Kupit će je neki fond i usitniti prije prodaje

Početak komadanja kompanije pokrenut će vjerojatno prodaja 26,41 posto tvrtke, koliko imaju država i njezini fondovi

ZAGREB - Prodaja 26,41 posto Podravke, koliko država i njezini fondovi imaju u koprivničkoj tvrtki, najvjerojatnije znači početak komadanja kompanije, ne zato što je netko zao ili se osvećuje Koprivnici, nego zato što je to logičan poslovni potez.

Podravka proizvodi gotove juhe, dodatke jelima, konzerve, ukiseljeno povrće, mesne prerađevine, smrznuta jela, slatkiše, sladoled, kore za kolače, brašno, smrznuto povrće, sokove, mineralnu i izvorsku vodu, čajeve, grickalice, dječju hranu, lijekove... Nema kompanije u svijetu s tako raznolikom paletom proizvoda, koja može svaki od tih proizvoda održavati u tržišnom vrhu. Izvjesna sudbina Podravke jest da je kupi neki investicijski fond, raskomada u logične cjeline i krene prodavati.

Važni brendovi

U tom bi slučaju i Emil Tedeschi mogao biti ozbiljan kandidat za, primjerice, Podravkin segment pića. Prije kupnje Droge Kolinske Tedeschi je bio zainteresiran za Podravku, ali sada se financijski napregnuo za 382 milijuna eura. No, kad posloži svoj novi portfelj, bilo bi mu zgodno u njega dodati, uz vode Donat, Tiha, Tempel i Karađorđe, još i Studenu, tako da praktički ima sve važne brendove osim Jamnice. Atlanticu bi mogla biti zanimljiva i Lerovita, napitak u prahu koji je Podravka svojedobno smislila kao konkurenciju Tedeschijevoj Cedeviti. Vodu i sokove mogla bi poželjeti i Coca-Cola koja također širi portfelj i na druga pića.

Za mesnu industriju Danica u red će vjerojatno stati Đuro Gavrilović, kao i širokobriješka dinastija Lijanovići s kojom je Podravka svojedobno potpisala ugovore o poslovnom partnerstvu. U tome bi igrač mogao biti i Dragutin Drk, vlasnik varaždinske Vindije, koji vlada u segmentu peradi.

Veliki poduzetnici

Juhe, začini, dodaci za kolače i Vegeta, najjači Podravkin brend, bit će laka meta upravo za norvešku kompaniju Rieber&Son, svojedobno proglašenu neprijateljem koji želi preuzeti Podravku, pa je bivši menadžment i smislio cijelu operaciju preuzimanja tvrtke dok nisu svi redom završili u pritvoru.

Belupo je sjajna meta na koju može tipovati Pliva, ali i veliki poduzetnici poput Luke Rajića koji se okrenuo farmaceutici. Dječju hranu mogu poželjeti i Pliva i Tedeschi kao novi vlasnik Droge Kolinske koja je Podravki prodala Čokolešnik, što Slovenci nikad nisu prežalili.





Uvijek ima mjesta za najjače igrače

U igru se, naravno, uvijek može uključiti i najveći hrvatski prehrambeni koncern, Agrokor. Svojedobno je Ivica Todorić silno želio kupiti Podravku, no tada su ga ismijavali. Danas mu je ta ista Podravka malen zalogaj pa je pitanje hoće li ga uopće poželjeti. Baš kao i Tedeschi koji s Drogom Kolinskom stvara novo prehrambeno carstvo u tzv. jugosferi, kako strani analitičari zovu ekonomski prostor bivše Jugoslavije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 00:41