EKONOMISTI ZABRINUTI

PIVOVARNA LAŠKO NADA SE POSTIĆI BOLJU CIJENU ZA MERCATOR Nastavljaju se pregovori o prodaji slovenskog lanca

LJUBLJANA - Pivovarna Laško (PL), kao najveći dioničar u okviru konzorcija koji prodaje 53 posto dionica Mercatora, želi bolju cijenu za svoje dionice, ali se zauzima za nastavak razgovora sa zainteresiranima, piše u petak ljubljansko "Delo".

"Članovi prodajnog konzorcija će u razgovorima s onima koji su potencijalno zainteresirani nastojati doći do više cijene", rekao je predsjednik nadzornog odbora PL-a Vladimir Malenkovič, prenosi list.

U upravi najvećeg pojedinačnog vlasnika Mercatora ocjenjuju da bi dodatni pregovori mogli biti "popravni ispit" za koncern Agrokor da istakne bolju cijenu od one koju je iznio u svojoj obvezujućoj ponudi predanoj krajem prošlog tjedna, navodi list. PL je zainteresirana za uspjeh prodajnog procesa, ali nije za prodaju dionica po svaku cijenu iako joj banke kojima duguje 360 milijuna eura sugeriraju prodaju imovine i okretanje osnovnoj djelatnosti.

Uprava i nadzorni odbor podržavaju prijedlog o nastavku razgovora sa zainteresiranima, a prodajni postupak trebalo bi provesti što je moguće brže, rekao je Malenkovič, a prenosi "Delo".

Obvezujuće ponude za 53 posto dionica Mercatora predali su koncern Agrokor, koji je po neslužbenim podacima ponudio oko 110 eura po dionici, te fond MID Europa Partners, čija se ponuda temelji na dokapitalizaciji.

Slovenski mediji prenose u petak i izjavu ministra gospodarstva Stanka Stepišnika da se je za prodaju Mercatora zauzimao i 2011. godine kad je Agrokor za dionicu nudio 221 euro, ali da bi interesenti za preuzimanje najvećeg slovenskog trgovačkog lanca morali preuzeti i obvezu o udjelu neslovenskih proizvoda na Mercatorovim prodajnim policama. Stepišnik je to izjavio na jednom poslovnom forumu koji je organizirao list "Finance".

Bojazan da bi slovenska prehrambena industrija mogla ostati bez kanala za plasman svojih proizvoda nakon prodaje Mercatora, osobito ako ga preuzme Agrokor koji je regionalni trgovački konkurent, ali i proizvođač hrane, u Sloveniji se i u ranijim pokušajima prodaje većinskog paketa dionica iznosila kao glavni razlog protiv, što se ponavlja i sada.

"Potencijalni kapacitet Agrokorovih tvrtki meni nije dovoljno poznat i o tome je malo informacija. No, njegov je kapacitet u nekim sektorima proizvodnje takav da bi mogao ugroziti slovenske dobavljače Mercatora. Svaki racionalni trgovac razmišlja o tome kakav je optimalni odnos izvora nabave i kako bi na promjene reagirali potrošači", rekao je za portal slovenskog Telekoma agrarni ekonomist dr. Aleš Kuhar, dodajući kako se Agrokor prema Mercatoru i njegovim slovenskim dobavljačima nije uvijek ponašao "racionalno".

Kuhar je rekao da Agrokor, kao i Mercator, ima visoku zaduženost te da banke i institucije koje Agrokor financijski prate, zapravo žele spojiti Konzum i Mercator kako bi stvorili veći "prodajni paket", nakon čega bi najveću prodajnu mrežu u regiji lakše prodali nekom od velikih svjetskih trgovačkih lanaca.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 03:29