Stručne službe Državnog ureda za upravljanje državnom imovinom (DUUDI), kako doznajemo u Ministarstvu prometa, intezivno traže model dokapitalzacije ACI-ja, kojim bi se otvorila vrata za ulaganje Adrisa i mirovinskih fondova u tu tvrtku, a onemogućilo da Dogus grupa zagospodari Jadranom. Takav scenarij isti su izvori najavili nedavno, kada je turska Dogus grupa povećala svoj udio u ACI-ju sa 6,9 na 10,87 posto.
Intencija operacije u DUUDI-ju, prema neslužbenim informacijama, jest omogućiti tvrtkama koje imaju znanja i novca, ili samo novca, da jednom takvom “najpoznatijem nautičkom sustavu na Mediteranu, zacijelo i u svijetu”, kako se tvrtka hvali na svojoj web stranici, vrate stari sjaj.
Država bi, zapravo, to htjela napraviti sama, ali nema novca. Nakon provedenog ulaganja Adris i mirovinski fondovi imali bi proporcionalne udjele: 25 posto Adris i 25 posto mirovinski fodnovi. S druge strane, ostvarili bi ništa manje važan cilj, a to je zaustavljanje turske Dogus grupe u osvajanju hrvatskih marina, odnosno, kako smatraju donositelji političkih odluka, da na pladnju, uz minimalnu investiciju, dobije sustav od 21 marine i jednog sidrišta na Jadranu, čime bi stekla monopol.
Problem je što su Turci u postojećoj dioničarskoj strukturi odmah iza države - ona ima gotovo 80 posto (kada se zbroje udjeli Agencije za osiguranje štednih uloga, DUUDI-ja te Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje), a oni, kao drugi dioničar, preko svoje tvrtke Dogus Marine Croatia, udjel od 10,87 posto. Stoga sada pravnici i odvjetnici traže rješenje kako da se izvede to prijeko potrebno povećanje kapitala tvrtke sa 31-godišnjom tradicijom i uvedu novi dioničari.
Iz turske Dogus grupe neslužbeno poručuju da ACI ne treba braniti od Turaka.
- Potrebno je samo da nam netko iz Vlade kaže da nismo poželjan partner i mi se nećemo natjecati za daljni udio u ACI-ju. Nismo spremni u budućoj dokapitalizaciji izgubiti udio koji imamo, nego ga želimo prodati - komentirao je izvor iz Dogus grupe. U dionice ACI-ja do sada su uložili više od 30 milijuna kuna.
Iz Adris grupe poručili su da te spekulacije ne žele komentirati, no ističu da njihov ulagački potencijal nakon kupnje Croatia osiguranja nije iscrpljen.
Nove je dioničare kroz dokapitalizaciju moguće uvesti tako da je da ona bude ponuđena uz javni poziv svim zainteresiranim investitorima, za razliku od modela u kojem bi se dokapitalizaciju ponudilo samo postojećim vlasnicima. Adris grupa i mirovinski fondovi, naime, nemaju dionice ACI-ja. Iz Adrisa odbacuju spekulacije kako upravo ta kompanija drži dionice ACI-ja pod skrbničkim računom jedne hrvatske banke te tvrde da ne posjeduju dionice nacionalnog lanca marina.
Iz neslužbenih razgovora s predstavnicima mirovinskih fonodova može se zaključiti da njima nije mrska ideja udruživanja snaga s Adrisom. Po njima, to bi zapravo bila dobitna kombinacija za ACI. Jer, Adris je dokazao što može i zna u turizmu kroz Maistru, podigavši stare i oronule hotele na razinu od četiri ili pet zvjezdica, dok bi oni bili financijski investitor.
Računaju da bi dobar posao napravili i s marinama. Ni Adrisu, navodno - iako takav stav ne želi potvrditi - ne bi bilo žao sudjelovati u jednom takvom projektu iz domoljubnih razloga.
Za planiranu dokapitalizaciju ACI-ja država priprema tzv. prodajni due diligence, odnosno, stručnjaci koje država odabere dubinski će snimiti kompaniju te će se dokument s rezultatima prezentirati potencijalnim investitorima, što znači da oni sami neće moći provjeravati poslovanje ACI-ja.
U tom slučaju bitno je da država garantira za informacije koje će prezentirati o ACI-jevu poslovanju s obzirom na to da su ključne za određivanje vrijednosti kompanije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....