SJAJNI POSLOVNI REZULTATI

MOBILNO OGLAŠAVANJE Svaki hrvatski korisnik Facebooku je lani zaradio 2 mil. dolara

Servirajući nam oglase koje želimo gledati, Google i Facebook stvorili su tržište od 43 milijarde dolara. Pravi bum donijet će one-stop shopovi za oglase na više platformi
(FILES)This February 25, 2013 file photo taken in Washington, DC, shows the splash page for the Internet social media giant Facebook. The social media network reported sales and profits that beat Wall Street's expectations, sending the social network's stock soaring on January 29, 2014. Shares of Facebook were up more than 15% in premarket trading on January 30. AFP PHOTO / Karen BLEIER / FILES
 KAREN BLEIER/AFP / AFP ImageForum

Sjajni poslovni rezultati Facebooka u prvom kvartalu raspršili su i zadnje sumnje. Nakon godina muke konačno je pronađen model za ozbiljne zarade na internetu. Facebook je prijavio profit od 642 milijuna dolara, daleko iznad očekivanja, a prihod od mobilnog oglašavanja rastao je nevjerojatnih 72 posto, na 2,5 milijarde dolara. Facebook danas 59 posto prihoda od oglašavanja dobiva preko mobilnog inteneta, dvostruko više nego prošle godine.

Prvi put u povijesti oglašavanje na internetu preteklo je oglašavanje na televiziji. U Americi je od 2002., prema podacima Pricewater-houseCoopersa, raslo 17 posto, na 42,8 milijardi dolara.

Stalno on-line

Industrijski menadžer Googlea Nikola Jellačić kaže da takvu promjenu slijede i klikovi na on-line oglase: dok je u 2012. godini bilo 18 posto klikova s mobitela, ta je brojka već lani dosegnula 30 posto.

- Broj korisnika interneta u 2013. godini premašio je 2,7 milijardi. Kupci su stalno on-line i čak 78 posto odluka o kupnji doneseno je prije dolaska u trgovinu, dok je ta brojka prije pet godina bila 16 posto - pojasnio je Jellačić na jučerašnjoj konferenciji OMGcommerce. Televizija je i dalje zlatni rudnik, TV mreže i kabelski kanali godišnje inkasiraju gotovo 75 milijardi dolara. Ali domet i interaktivnost mobilnih uređaja ne da se uspoređivati ni s jednim medijem.

Tomislav Bilić, vlasnik i direktor tvrtke Inchoo iz Osijeka, specijalizirane za izradu on-line trgovina, potvrđuje da se u svim analizama posjećenosti vidi rast korisnika interneta na mobilnim uređajima.

- Brojke Facebooka o rastu prihoda od mobilnog oglašavanja ne iznenađuju. Međutim, ne treba podcjenjivati ni ostale korisnike jer različiti uređaji služe za različite stvari. Vrlo se često preliminarna istraživanja za kupnju obavljaju na mobitelima dok čekate autobus ili red na nekom šalteru. Ali desktopi su i dalje važni za obavljanje poslova pri kojima su nam važni udobnost i veliki ekran. Internet neće ukinuti potrebu za kućnim računalima. To više nije pitanje desktopa, nego veličine ekrana. Sada imamo TV s Androidom u pozadini, iskustvo on-line kupnje na kućnom televizoru. Što je sada taj TV - televizor, desktop ili nešto drugo? Granice više nisu tako čvrste. - pojašnjava Bilić. Dvostruk rast mobilnog oglašavanja u 2013., rast prihoda u svakom pojedinačnom obliku oglašavanja na internetu i raspodjela tržišta zapečatili su trend. Facebook i Google danas pokrivaju dvije trećine svojega mobilnog oglašavanja u svijetu. Prema izvještaju o aktivnosti na društvenim mrežama koji je objavio Adobe, broj klikova na reklame na najpopularnijim mrežama porastao je 70 posto u godinu dana iako se broj oglasa povećao samo 40 posto.

160 posto više klikova

Facebook je, suočen s otporom korisnika prema oglasima na njihovim zidovima, morao smisliti kako da ljudima servira samo oglaes koje žele gledati. Rezultati pokazuju da je uspio. Adobe procjenjuje da je broj klikova na reklame na Facebooku u godinu dana skočio 160 posto. Prema Facebookovim podacima, prosječan europski korisnik, uključujući i Hrvatskog, u prošloj mu je godini donio više od 2 milijuna dolara, a prosječan američki gotovo 6 milijuna. Twitter je prije tjedan dana predstavio svoju novu uslugu, koja će ga pretvoriti u prvi one-stop shop za mobilno oglašavanje. Učinili su to prije roka, da preduhitre Facebookovu prezentaciju posebne mreže za prodavanje mobilnih oglasa izravno na aplikacijama koje nisu povezane s tom društvenom mrežom, a koja će biti predstavljena 30. travnja. One-stop shopovi u kojima će oglašivač moći jednom platiti za objavu oglasa na više platformi i u realnom vremenu pratiti reakcije korisnika, stvorit će novi bum.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 05:29