Ukoliko ste krenuli s plasiranjem svog proizvoda na tržite, planirate li to ubrzo ili jednostavno želite unaprijediti prodaju - razmislite tko vam je ciljana publika (odnosno generacija) i koje su njihove potrebe.
Poslijeratnu Baby Boom generaciju, u koju spadaju svi rođeni između 1946. i 1964. godine, karakteriziraju izrazita osjetljivost i nostalgičnost. Orijentirani su na uspjeh, puni su samopouzdanja i imaju visok osjećaj odgovornosti. Vesele se izazovima i žele ostvariti veliku karijeru i općenito postići smisao u životu.
U Generaciju X ubrajamo sve rođene između 1965. i 1980. godine. U literaturi ih se opisuje kao pomalo cinične i ideološki orijentirane. Posebno cijene slobodu i odgovornost. Tehnološki su vješti no osjećaju odbojnost prema normama, pravilima i radnom vremenu. Drže se krilatice radimo da bismo živjeli, ne živimo da bismo radili.
U najmlađu, najbrojniju i trenutačno najpopularniju Generaciju Y ubrajaju se svi rođeni između 1981. i 2000. Oni su nezavisni i zagonetni. Imaju izrazito naglašenu potrebu za pažnjom i povratnom informacijom. Potrebne su im smjernice i žele biti dio šireg komunikacijskog kruga. U velikom broju slučajeva 'programirani' su da rade 24 sata na dana, 7 dana u tjednu, a tehnološki su najnapredniji od svih ostalih generacija.
Želite li prodati svoj proizvod Generaciji Y, evo na što biste trebali paziti.
1. Budite suptilni
Generacija Y radije će kupovati nenametljive brendove koji imaju prijateljski pristup i biti blagonakloni prema kampanjama koje nude iskustvo, a ne samo proizvod. Općenito ne vjeruju marketinškim kampanjama i zato traže preporuke iz prve ruke - svojih istomišljenika koje najčešće nalaze na nekima od brojnih tematskih društvenih mreža. Ne vole kupovinu niti trošenje novca, osim ako se ne radi o proizvodima s kojima se mogu poistovjetiti i učvrstiti svoju poziciju u društvu. Izrazito su izbirljivi, stoga biste pažnju trebali usmjeriti na društvene mreže, a sadržajem se izdvojiti iz mase sličnih brendova.
2. Bitan je 'tajming'
Pravovremenost je ključna stavka u plasiranju nekog proizvoda ili ideje. Trendovi, potrebe i aktualnosti koje su ovoj generaciji važni, najbolje se mogu pratiti na društvenim mrežama na kojima možete točno vidjeti u kojem smjeru trebate krenuti sa svojom kampanjom.
- Prednost u plasiranju proizvoda imaju manje tvrtke u odnosu na velike brendove jer su agilnije te će se brže prilagoditi potrebama tržišta - ističu marketinški stručnjaci i dodaju kako je važno biti u toku, imati pravovremene informacije i djelovati putem velikog broja različitih platformi.
3. Razmišljajte izvan dosadašnjih marketinških okvira
Mladi su izloženi velikom broju reklama svih vrsta, stoga treba pronaći idealan način kako plasirati svoj proizvod ili ideju te se istaknuti iz mase.
- Bitno je stvoriti priliku tamo gdje je prije nije bilo. Poigrajte se gerila marketingom na društvenim mrežama, koristitite hashtagove, originalne vizuale i što više video teasera jer je Generaciji Y video jako bitan - naglašavaju eksperti.
Kada je riječ o najboljem izboru platformi, istraživanja su pokazala kako nove generacije znatno manje vremena provode ispred TV-a, a puno više na internetu. Odabir marketinških kampanja stoga bi trebao biti usmjeren na aplikacije, društvene mreže i slične platforme.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....