Regionalno natjecanje tehnoloških ideja Idea Knockout u subotu će u Zagrebu okupiti 15 timova, od kojih će jedan biti izabran za prezentaciju na CES-u, najvećem svjetskom sajmu novih tehnologija u Las Vegasu. Organizator Dragan Petric, izvršni urednik časopisa Bug, Idea Knockoutom premostio je kolosalnu udaljenost koja dijeli neotkrivene lokalne startupe od glamuroznog CES-a.
Petric najavljuje dobar i bučan show koji će prštati od domaće pameti. Stručni žiri Idea Knockouta pobjednike će birati javno, pred publikom i navijačima. Imena članova žirija, stručnjaka za tehnologiju, poduzetništvo, startupe pa i putovanja, do početka natjecanja ostat će tajna. Od 70-ih kad je tamo lansiran prvi videorekorder, preko 90-ih kad je predstavljena digitalna satelitska tehnologija do lanjskog predstavljanja tehnologije bespilotnih vozila, CES je kultno mjesto tehnološkog svijeta, gdje su određene sudbine stotina genijalaca i njihovih ideja koje su popravile svijet.
Što zapravo hoćete s Idea Knockoutom i čemu to?
- Želimo pronaći dva najbolja predstavnika našeg podneblja za nastup na Eureka Parku, najvećoj izložbi start-upa na svijetu, koja se održava u sklopu CES-a i njegov je najpropulzivniji segment. Usto, HT će izabrati tim koji će poslati u Krakow, na glasoviti poduzetnički inkubator Deutsche Telekoma Hub:raum.
Kako ste dobili podršku CES-a?
- Posljednjih šest godina posjećivao sam CES kao tech-novinar i izvještavao za regionalne i američke medije. Stekao sam kontakte i povjerenje među producentima sajma, odnosno američkom Udruženju za potrošačku elektroniku. Na CES-u se inovacije cijene više od ičega, a ja sam organizatore uvjerio da ih u Hrvatskoj ima.
Kakav mora biti kandidat i ideja da obori žiri s nogu?
Svaki član žirija će svakom od petnaest natjecateljskih timova dati pet ocjena: za inovativnost ideje, korisnost, komercijalni potencijal te uvjerljivost u nastupu. Posljednja ocjena bit će posve subjektivna, na osobnoj razini, temeljena na "wow"-efektu kojeg će tim ostaviti tijekom nastupa. To znači da je za obaranje s nogu potrebno doći s idejom koja je još neviđena, a istovremeno iskoristiva za najšire potrošačke krugove i spremna za osvajanje globalnog tržišta. Uz to će biti nužno profesionalno nastupiti, dobro poznavati engleski jezik i imati karizmu za iznošenje te ideje na način koji jamči da će biti zapažena i na CES-u.
Što start-upi koji pobijede mogu očekivati od Eureka Parka?
- Šansu da ih iz anonimnosti katapultiraju među globalne poduzetničke zvijezde. Eureka Park je najpropulzivniji segment CES-a i najvažnija izložba start-upa na svijetu. Izlagače obilaze najveći svjetski investitori, najagilniji svjetski poslovni anđeli, predstavnici najizdašnijih ulagačkih fondova, profesionalni tech-scouti, kao i najutjecajniji svjetski tech novinari. Eureka Park je u središtu pozornosti medija i posjetitelja jer su baš tamo lansirane neke od najrazvikanijih tehnoloških inovacija poput Pebble Watcha ili Oculus VR naočala.
Kakvo je stanje ideja, talenata i start-upa u Hrvatskoj?
- Talentiranih ljudi s dobrim idejama ima svuda, no valja ipak biti realan. Buzz koji se kod nas stvara oko start-upa više je stvar mode nego vrijednosti. Većina hrvatskih start-upa ne nudi hardverska, nego softverska rješenja, posebno mobilne aplikacije, čije je tržište zasićeno. Tržište uređaja još nije zasićeno i zato u 99 posto slučajeva velik globalni uspjeh imaju start-upi koji nude hardver, što se, uostalom, nudi i na Eureka Parku i crowdfunding platformama poput Kickstartera i Indiegoga. I na našoj start-up sceni međunarodne su uspjehe postigli oni koji proizvode hardver, a ne softver. Kako je takvih kod nas malo, potencijal domaće start-up scene nije naročit.
Što ti je trenutno najuzbudljivija tehnološka ideja na svijetu?
- Besčovječna vozila. Posljednjih mjeseci najviše se priča o samoupravljajućim automobilima, dronovima, bespilotnim kvadrikopterima, multikopterima i ostalim letjelicama... pa očekujem da će ta tema dominirati i CES-om 2015. Tehnologija napokon omogućava pristupačnije cijene i njihov plasman na masovno tržište, u SAD-u već izdaju prve prometne dozvole za automobile bez vozača. Prema procjenama analitičara, tržište konzumnih dronova u 2015. će vrijediti 130 milijuna dolara, oni će napraviti revoluciju u prijenosima sportskih događaja, videonadzoru i metodama potrage i spašavanja, a očekuje se da samovozni automobili snize stopu smrtnosti na cestama na razinu koju ima zračni promet. Svaka tehnologija koja rješava ključne potrebe i oslobađa ljude nekad svakodnevne brige mora uspjeti i to je najveći adut bezčovječnih vozila.
Za one koji tamo tek trebaju ići, kako je na CES-u?
CES nije samo još jedan u nizu golemih tehnoloških sajmova. To je spektakl, show, parada. Bilo da ste u ulozi izlagača, novinar ail i običnog posjetitelja, osjećaj sudjelovanja na CES-u je fenomenalan jer uživo svjedočite tehnologijama budućnosti. I onima koje ?e uspjeti i onima koje neće. Posebnost CES-a je što su sve te elektroničke inovacije prezentirane atraktivno, u skladu s ozračjem grada u kojem se sve i događa. Izlagači se, naime, trude na razne načine privlačiti medije i posjetitelje, dovode najveće svjetske celebrityje, prave skandalozne prezentacije, dijele vrijedne nagrade...Za svakog tehnološkog sladokusca CES je ultimativno iskustvo koje se prepričava tjednima nakon povratka kući.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....