REGIONALNO NATJECANJE

IDEA KNOCKOUT 2014. Startupi za aplikacije stvaraju veliki buzz, ali tržište treba inovativni hardver

Dva člana pobjedničkog tima Idea Knockouta dobit će put u Las Vegas i izlagačko mjesto na CES-ovu Eureka Parku

Regionalno natjecanje tehnoloških ideja Idea Knockout u subotu će u Zagrebu okupiti 15 timova, od kojih će jedan biti izabran za prezentaciju na CES-u, najvećem svjetskom sajmu novih tehnologija u Las Vegasu. Organizator Dragan Petric, izvršni urednik časopisa Bug, Idea Knockoutom premostio je kolosalnu udaljenost koja dijeli neotkrivene lokalne startupe od glamuroznog CES-a.

Petric najavljuje dobar i bučan show koji će prštati od domaće pameti. Stručni žiri Idea Knockouta pobjednike će birati javno, pred publikom i navijačima. Imena članova žirija, stručnjaka za tehnologiju, poduzetništvo, startupe pa i putovanja, do početka natjecanja ostat će tajna. Od 70-ih kad je tamo lansiran prvi videorekorder, preko 90-ih kad je predstavljena digitalna satelitska tehnologija do lanjskog predstavljanja tehnologije bespilotnih vozila, CES je kultno mjesto tehnološkog svijeta, gdje su određene sudbine stotina genijalaca i njihovih ideja koje su popravile svijet.

Što zapravo hoćete s Idea Knockoutom i čemu to?

- Želimo pronaći dva najbolja predstavnika našeg podneblja za nastup na Eureka Parku, najvećoj izložbi start-upa na svijetu, koja se održava u sklopu CES-a i njegov je najpropulzivniji segment. Usto, HT će izabrati tim koji će poslati u Krakow, na glasoviti poduzetnički inkubator Deutsche Telekoma Hub:raum.

Kako ste dobili podršku CES-a?

- Posljednjih šest godina posjećivao sam CES kao tech-novinar i izvještavao za regionalne i američke medije. Stekao sam kontakte i povjerenje među producentima sajma, odnosno američkom Udruženju za potrošačku elektroniku. Na CES-u se inovacije cijene više od ičega, a ja sam organizatore uvjerio da ih u Hrvatskoj ima.

Kakav mora biti kandidat i ideja da obori žiri s nogu?

Svaki član žirija će svakom od petnaest natjecateljskih timova dati pet ocjena: za inovativnost ideje, korisnost, komercijalni potencijal te uvjerljivost u nastupu. Posljednja ocjena bit će posve subjektivna, na osobnoj razini, temeljena na "wow"-efektu kojeg će tim ostaviti tijekom nastupa. To znači da je za obaranje s nogu potrebno doći s idejom koja je još neviđena, a istovremeno iskoristiva za najšire potrošačke krugove i spremna za osvajanje globalnog tržišta. Uz to će biti nužno profesionalno nastupiti, dobro poznavati engleski jezik i imati karizmu za iznošenje te ideje na način koji jamči da će biti zapažena i na CES-u.

Što start-upi koji pobijede mogu očekivati od Eureka Parka?

- Šansu da ih iz anonimnosti katapultiraju među globalne poduzetničke zvijezde. Eureka Park je najpropulzivniji segment CES-a i najvažnija izložba start-upa na svijetu. Izlagače obilaze najveći svjetski investitori, najagilniji svjetski poslovni anđeli, predstavnici najizdašnijih ulagačkih fondova, profesionalni tech-scouti, kao i najutjecajniji svjetski tech novinari. Eureka Park je u središtu pozornosti medija i posjetitelja jer su baš tamo lansirane neke od najrazvikanijih tehnoloških inovacija poput Pebble Watcha ili Oculus VR naočala.

Kakvo je stanje ideja, talenata i start-upa u Hrvatskoj?

- Talentiranih ljudi s dobrim idejama ima svuda, no valja ipak biti realan. Buzz koji se kod nas stvara oko start-upa više je stvar mode nego vrijednosti. Većina hrvatskih start-upa ne nudi hardverska, nego softverska rješenja, posebno mobilne aplikacije, čije je tržište zasićeno. Tržište uređaja još nije zasićeno i zato u 99 posto slučajeva velik globalni uspjeh imaju start-upi koji nude hardver, što se, uostalom, nudi i na Eureka Parku i crowdfunding platformama poput Kickstartera i Indiegoga. I na našoj start-up sceni međunarodne su uspjehe postigli oni koji proizvode hardver, a ne softver. Kako je takvih kod nas malo, potencijal domaće start-up scene nije naročit.

Što ti je trenutno najuzbudljivija tehnološka ideja na svijetu?

- Besčovječna vozila. Posljednjih mjeseci najviše se priča o samoupravljajućim automobilima, dronovima, bespilotnim kvadrikopterima, multikopterima i ostalim letjelicama... pa očekujem da će ta tema dominirati i CES-om 2015. Tehnologija napokon omogućava pristupačnije cijene i njihov plasman na masovno tržište, u SAD-u već izdaju prve prometne dozvole za automobile bez vozača. Prema procjenama analitičara, tržište konzumnih dronova u 2015. će vrijediti 130 milijuna dolara, oni će napraviti revoluciju u prijenosima sportskih događaja, videonadzoru i metodama potrage i spašavanja, a očekuje se da samovozni automobili snize stopu smrtnosti na cestama na razinu koju ima zračni promet. Svaka tehnologija koja rješava ključne potrebe i oslobađa ljude nekad svakodnevne brige mora uspjeti i to je najveći adut bezčovječnih vozila.

Za one koji tamo tek trebaju ići, kako je na CES-u?

CES nije samo još jedan u nizu golemih tehnoloških sajmova. To je spektakl, show, parada. Bilo da ste u ulozi izlagača, novinar ail i običnog posjetitelja, osjećaj sudjelovanja na CES-u je fenomenalan jer uživo svjedočite tehnologijama budućnosti. I onima koje ?e uspjeti i onima koje neće. Posebnost CES-a je što su sve te elektroničke inovacije prezentirane atraktivno, u skladu s ozračjem grada u kojem se sve i događa. Izlagači se, naime, trude na razne načine privlačiti medije i posjetitelje, dovode najveće svjetske celebrityje, prave skandalozne prezentacije, dijele vrijedne nagrade...Za svakog tehnološkog sladokusca CES je ultimativno iskustvo koje se prepričava tjednima nakon povratka kući.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 11:03