Pavel Pavliček

Direktor McDonald’sa Hrvatska: Kupcima ćemo kroz dvije godine nuditi i dostavu proizvoda

Za lansiranje usluge dostave naših proizvoda u Hrvatskoj bit ćemo spremni čim nađemo partnera; puno ga je lakše naći u gradovima poput Londona
Pavel Pavliček
 Željko Grgić / HANZA MEDIA

Dobar dan, molim vas jedan Big Mac menu, s Coca Colom. I jedan kečap. I molim vas jedan sladoled s preljevom od čokolade. Adresa Ilica XX. - Nema problema, stiže za pola sata.

O takvom, ili pak sličnom scenariju, mnogi su ljubitelji McDonald’sa u Hrvatskoj sanjali, a uskoro bi se takvo što moglo i ostvariti. Naime, prema riječima Pavela Pavličeka, direktora McDonald’sa Hrvatska, ako bude sve prema planu, dostava bi u roku od dvije godine mogla biti testirana, a možda već i lansirana u Hrvatskoj. Pavliček je Čeh koji je na ovu poziciju stigao prije šest godina, a prošlu je godinu za hrvatski McDonald’s učinio najboljom do sada. U intervjuu za Jutarnji list otkrio je što Hrvati vole jesti u McDonald’su, tko im je najveća konkurencija te kakvi su im planovi za budućnost.

Prema zadnjim podacima iz 2015., prihodi McDonald’sa u Hrvatskoj iznosili su 322 milijuna kuna i rasli su za deset posto. Kakvi su bili financijski rezultati za 2016.? Je li se nastavio trend rasta?

- U 2016. ostvarili smo prihode u iznosu od 367 milijuna kuna, što je rast od oko 14 posto u odnosu na lani. Što se tiče profitabilnosti i prodaje, radi se o najboljoj godini koju smo imali do sada. Za taj uspjeh zaslužna je rekonstrukcija i otvaranje novih restorana, poboljšali smo promociju te smo ponudili nove proizvode. Uostalom, poboljšala se i sama ekonomska aktivnost u Hrvatskoj.

Koliko trenutno imate otvorenih restorana u Hrvatskoj i koliko je novca do sada investirano u njih?

- Trenutno imamo 28 McDonald’sa u Hrvatskoj, a uskoro, u kolovozu, otvorit ćemo još jedan u Slavonskom Brodu, gdje za sada nemamo restoran. Prošle godine u Hrvatskoj smo uložili 44 milijuna kuna, a u zadnjih 20 godina, od kada je McDonald’s ovdje prisutan, uložili smo ukupno gotovo 350 milijuna kuna.

Unatoč jakom hrvatskom turizmu, nemate puno restorana na obali. Planirate li tamo širiti svoju prodajnu mrežu?

- Radimo na tome. Za sada imamo četiri McDonald’sa u Splitu, dva u Rijeci, jedan u Zadru, Šibeniku i Puli, tako da nije da nemamo restorana na obali. No, svakako ćemo nastojati proširiti prodajnu mrežu i po obali, kao i u unutrašnjosti. U zadnjih nekoliko godina otvarali smo po tri restorana godišnje i to je nešto što ćemo nastojati činiti i u sljedećih godinu do dvije.

Kako se borite s rastućom konkurencijom? Uz Burger King i KFC, nedavno je otvoren i lanac brze prehrane Subway.

- Naša najveća konkurencija nisu veliki lanci brze prehrane, nego lokalni konkurenti, poput malih trgovaca hranom i pekara. Naravno da postoji i sve veći rast velikih, poput Burger Kinga, KFC-a i Subwaya i to je prirodno. Događa se na svakom tržištu, osim što je u Hrvatskoj ona došla malo kasnije. To smo očekivali i pozdravljamo dolazak konkurenata jer to potiče razvoj tržišta. Svaki lanac brze prehrane ima svoje prednosti i mi imamo naše. Kao lider na tržištu, nastojimo se ne opterećivati time.

S kojim sve našim dobavljačima surađujete? Osjećate li i vi u poslovanju posljedice krize u Agrokoru?

- Ne osjetimo posljedice krize u Agrokoru u našem poslovanju, najviše zbog toga što imamo direktnu prodaju prema potrošačima, tako da ne moramo čekati da se proizvod proda, već novac primamo odmah. Kada govorimo o dobavljačima, surađujemo s respektabilnim i stabilnim kompanijama s kojima nismo osjetili nikakve posljedice krize. Radimo s Krašom, koji nas opskrbljuje raznim dodacima za deserte kao što su McFlurry Domaćica ili Napolitanke, mlijeko nam dobavlja Dukat, što se tiče voća i povrća naš dobavljač je Fragaria, dok za McDonald’sov doručak koristimo Perfina jaja. Postoji još nekoliko manjih dobavljača s kojima također radimo.

Kako nastojite suzbiti poistovjećivanje McDonald’sa kao lanca nezdrave prehrane?

- Trend koji nastojimo uvesti ovdje, kao i vani, jest da gostima pružimo transparentnost o proizvodima i od kuda dolaze. Bili smo među prvima u Hrvatskoj koji su primijenili sustav HACCP-a te smo pružili kupcima informacije o sastavu i kalorijama svakog proizvoda. Bit ćemo i vjerojatno među prvima koji će to učiniti i u digitalnom obliku. Imamo i interni sustav koji kontrolira svaki korak distribucije hrane od trenutka kada je prikupljena s farme do trenutka posluživanja.

Kakve su navike potrošača? Traže li ljudi više “zdraviji” meni?

- Mi nudimo gotovo sve, od salata i jogurta do sladoleda, krumpirića i hamburgera. Znači za svakog ima ponešto, tako da je na potrošaču da odluči. Ipak, većina ljudi i dalje jede burgere, s obzirom da je to naš glavni proizvod. Kada govorimo o hrvatskim potrošačima, a da se ne tiče prehrambenih ukusa, postoji jednarazlika koju sam uočio naspram primjerice Njemačke ili Poljske. Radi se o tome kada hrvatski kupci najviše vole jesti. Dok u srednjoeuropskim zemljama ljudi dolaze jesti za vrijeme ručka, najkasnije do 18 sati, ovdje je to obrnuto. Najveće gužve kreću tek kasno poslijepodne i traju do kasno navečer.

Lani ste u ponudi imali hrvatski hamburger, no više ga nema. Znači li to da nije bio popularan ili pak spremate nešto slično?

- Hrvatski smo hamburger stavili u ponudu jer smo obilježavali 20 godina McDonald’sa u Hrvatskoj. On se pokazao kao dobar pogodak. Razvoj nekog proizvoda, dok se ne pogodi pravi okus, zahtijeva više vremena nego što se misli. No, krajem ove godine planiramo izbaciti nešto slično, ali veće.

Koliko ljudi godišnje posjeti McDonald’se u Hrvatskoj i koji im je proizvod najdraži?

- Lani smo imali oko 17 milijuna gostiju, dok ih je ukupno od dolaska McDonald’sa bilo više od 200 milijuna. Najviše nam se prodaje cheeseburger, Big Mac i krumpirići. U zadnjih 20 godina, primjerice, prodali smo više od 20 milijuna Big Macova i 16 milijuna Happy Mealova.

Hoće li McDonald’s uvesti dostavu?

- Dostava je jedan od koncepata na kojem McDonald’s radi. Usluga je već lansirana na nekoliko tržišta u svijetu i mislim da je samo pitanje vremena kada će se dogoditi i ovdje. Vjerujem da će se to u Hrvatskoj dogoditi unutar dvije godine, bilo da se do tada završi testiranje, a možda i lansira. To zahtijeva određenu infrastrukturu. U gradovima poput Londona, Beča ili Los Angelesa to je puno lakše jer postoje partneri za dostavu. Čim nađemo partnera u Hrvatskoj, bit ćemo spremni za taj korak.

Prema globalnoj strategiji, McDonald’s je najavio smanjenje soli, šećera, masti i kalorija u svojim jelima. Radi li se na tome?

- Što se tiče globalne strategije, imamo nekoliko glavnih proizvoda koji se moraju prodavati svugdje, dok su drugi opcionalni. Na glavnim proizvodima rade se prilagodbe sastojaka kako bi se smanjili udjeli navedenih sastojaka, no to je težak posao s obzirom na to da je važno da okus ostane isti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. studeni 2024 00:39