Dok europske države počinju uvoditi zabranu kupovine dizel vozila i davati poticaje za plinska motorna vozila, 60% automobila na hrvatskim cestama voze na dizel gorivo, a 87% uvoza automobila su oni dizelski, rečeno je na stručnoj raspravi “Dieselgate – kako je Europa prevarila samu sebe, uništila jednu industriju i što to znači za Hrvatsku” održanoj u sklopu zagrebačkog Auto Showa.
- Dieselgate je uzrokovao niz prijava i tužbi europskih zemalja, i velike i male zemlje EU-a su se očitovale, jedino se Hrvatska nije. Mi i dalje imamo mazohističku potrebu kupovati dizel vozila – izjavio je Josip Kelemen, zamjenik predsjednika Zajednice za ukapljeni naftni plin Hrvatske gospodarske komore.
Naime, iako je WHO još 2012. dizel proglasio kancerogenim i otrovnim, dizel je u europskim zemljama od 1998. godine, kada je Europska unija dizel proglasila ekološki prihvatljivim, imao povlašteni status. Potrebna je bila tzv. afera Dieselgate, odnosno otkriće Volkswagenovog lažnog prikazivanja emisije štetnih plinova u 'papirima' vozila, da se promijeni politika europskih zemalja prema ovoj vrsti goriva. Navodno je u laboratorijima dokazano da se pri bilježenju emisija štetnih plinova dizelskih vozila u papirima laže. Tako je kod europskog zahtjeva za ograničenje emisija ispušnih plinova EURO 3 norme zabilježena NOx emisija 0,50, dok je ona stvarna 1,0, a pri EURO 4 normi zabilježena je 0,25 emisija, a laboratoriji su pokazali da se zapravo radi o 0,8 NOx emisiji, rečeno je na stručnoj raspravi.
Preispitati povlašteni status dizela na tržištu, ukinuti povlastice za uvoz dizelskih vozila, promjena javne politike prema prometu, analiza emisije NOx i poticanje uporabe alternativnih goriva mjere su koje je HGK predložila s ciljem “zelenije” Hrvatske i prevencije kroničnih nezaraznih bolesti.
- Cijeli svijet je odustao od dizela, ali mi ne. Naše državne institucije imaju 82% dizel vozila. A mi smo kao ekološka zemlja. Trebamo koristiti vlastite energetske resurse, smanjiti ovisnost o uvozu i postupno prijeći na nisko-ugljični promet - zaključio je Kelemen.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....