NOVI NAČINI POSLOVANJA

Bankari obožavaju Y generaciju jer puno troši i ne razmišlja o štednji

Y generacija, takozvani milenijci, najzanimljivija je publika bankama jer treba stambene kredite, kreditne kartice i najviše traži usluge financijskog sektora, kaže Tatjana Skoko iz Hrvatskog telekoma
 Darko Tomaš / CROPIX

Generacija Y, mladi ljudi rođeni između 1980. i 1996. godine, spadaju u najvredniju skupinu klijenata bankama jer su to ljudi čije karijere upravo dostižu svoje vrhove ili se kreću njima, rečeno je na Combisovoj konferenciji Finance Day na kojoj su, među ostalim predstavljeni trendovi u poslovanju banaka.

Bankarske usluge

Prema njima, klasičan pojam bankovne poslovnice gubi smisao jer ga najsnažnija publika više ne treba, a svakako ga ne treba u smislu kakav je postojao do sada. - Generacija Y živi na internetu, to su ljudi koji primjenjuju nove tehnologije i žele da im usluga bude dostupna isti čas, s bilo kojeg mjesta i s bilo koje platforme - rekla je Tatjana Skoko, viša voditeljica grupe za poslovne korisnike u HT-u, predstavljajući populaciju kojoj se nudi novi oblik bankarskih usluga.

- Fokus milenijaca je na virtualnoj komunikaciji, ne drže do fizičkog kontakta i odlaska u poslovnicu. Puno im je praktičnije koristiti internet, na njemu saznati sve potrebne informacije i kao dobro informiran i promišljen korisnik kontaktirati banku.

‘Nelojalni’

I pritom žele to raditi u svakom trenutku s bilo kojeg mjesta - opisuje Skoko grupaciju koja čini trećinu klijenata banaka. Ispitivanje je pokazalo da je gotovo 95% te populacije zadovoljno svojom bankom, ali isto tako da je njih oko 90% spremno otići u drugu banku. To znači da su “nelojalni”, ali je riječ o vrlo uvjetnom pojmu nelojalnosti jer sve promjene čine radi sebe i svojih interesa, a ne radi banaka.

Akumuliranje novca

- Milenijci su ljudi koji nisu spremni štedjeti, više ulažu u sebe i osjećaj života nego u razmišljanje o ušteđevini za nadolazeća vremena - kaže Skoko i dodaje kako generacija za koju je ustanovljeno da radi ne zbog zarade nego osjećaja zadovoljstva te se tako i obrazuje bankama, bez obzira na to što nisu spremni štedjeti i akumulirati novac kao što to čini “silver” generacija, najinteresantnija publika. - To su ljudi koji trebaju stambene kredite, kreditne kartice, najviše traže usluge financijskog sektora i zbog toga su najzanimljivija publika bankama - kaže Skoko. Jasmin Baborac iz tvrtke Combis navodi da klijenti već sada mogu s osobnim bankarima komunicirati na nekoliko platformi a da ne odlaze u poslovnicu i pritom zadržavaju vlastiti komoditet jer ih, primjerice, bankar ne vidi na svom ekranu, dok oni vide svog bankara. To znači da čak i u pidžami mogu rješavati bitna pitanja kao što je dogovaranje kredita, potpisivanje raznih dokumenata zahvaljujući e-potpisu ili koristiti razne druge usluge a da se pritom i ne pojave u banci.

Multikanalna komunikacija s korisnicima danas se ne ostvaruje samo chatom nego mailom, tabletima, smart TV-om i drugim kanalima, pri čemu korisnici sve više žele neposrednu komunikaciju ne samo chatom nego primjenom audio-video tehnologije. Pritom se, naravno, razne usluge i proizvodi banaka i osiguravajućih društava vrlo efikasno distribuiraju korisnicima upotrebom raznih kanala. Primjerice, 98 posto svih SMS poruka je pročitano, a 90 posto je pročitano unutar 3 sekunde od dolaska na ekran korisnika.

SMS kampanje

Dvadeset i devet posto ljudi koji dobiju SMS poruku s ponudom novog proizvoda na nju odgovaraju, a od njih 47 posto zaključi posao. Uspješnost SMS marketinških kampanja kreće se oko 45 posto, što je višestruko bolje od kampanja koje se distribuiraju mailovima, a čija se uspješnost kreće oko 6 posto.

- Nitko ne zna kako će točno izgledati svijet korištenja novih tehnologija za pet godina - kaže Baborac. No sigurno je da se kreće u tom smjeru i da će tehnologije biti osnova poslovanja. To ne znači nužno da će nestati klasične poslovnice, ali će se jako promijeniti i dobiti možda sasvim novu ulogu, dodaje Baborac.

Osobni pristup je ključan

- Nužnost upotrebe novih tehnologija postoji kako bi Y generaciji omogućile komuniciranje na način na koji oni već svakodnevno komuniciraju međusobno i zato im banke nude personalizirani pristup, konzistentnost usluge na svim kanalima sve vrijeme kako bi unaprijedili ono što milenijci najviše cijene, osjećaj zadovoljstva. Naravno, time će i banke imati i veću lojalnost vrijedne skupine klijenata - rekao je na konferenciji Jasmin Baborac, voditelj enterprise unified communications odjela u Combisu, tvrtki koja je integrirala web-customer service rješenje tvrtke Eudata s e-Zabom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. srpanj 2024 11:16