Trgovački lanac Billa nedavno je krenuo u jaku reklamnu kampanju u kojoj promovira diskontne cijene proizvoda vlastite robne marke. S brašnom koje u reklami kupcima poručuje da ima diskontnu cijenu i da mu je na policama Bille ljepše nego u diskontu, očito je da je taj trgovački lanac ušao u reklamno nadmetanje za kupce s Lidlom, koji je jedini pravi diskonter na hrvatskom tržištu maloprodaje.
Cijena najvažnija
U trenutku kada je većini kupaca cijena najvažniji faktor pri odabiru artikala, već se neko vrijeme sve više sužava vidljiva podjela na diskontere i klasične retailere. To se događa na svim tržištima pa diskonteri s jedne strane uređenjem trgovina i ponudom sve više odstupaju od svojih minimalističkih koncepata u kojima je cijena najvažnija, dok klasični trgovački lanci cijenama artikala vlastitih robnih marki nastoje konkurirati diskontima koji su robne marke i donijeli na tržište. U Billi najavljuju da će njihova kampanja kojom promiču vlastitu robnu marku Clever trajati do 24. veljače ove godine. Samo u tom trgovačkom lancu na policama su dosegnuli više od 300 proizvoda vlastite robne marke i to u svim robnim skupinama. Čak 200 proizvoda pozicionirali su na cijene niže od 10 kuna, a stotinjak proizvoda hrvatskog je podrijetla.
- Prilikom formiranja cijena Clever proizvoda pratimo sve trendove na tržištu i u ostalim trgovačkim lancima te tjednom kontrolom cijena kupcima jamčimo da su sve standardne cijene Clever proizvoda iste ili niže kao kod usporedivih proizvoda u drugim trgovinama - pojašnjavaju u Billi.
Spirala rušenja cijena
Procjenjuje se da većina velikih trgovaca na vlastitim robnim markama ostvari oko petine ukupnog prometa. Ukupno hrvatsko maloprodajno tržište obilježio je velik rast robnih marki posljednjih deset godina. Procjenjuje se da je u trenutku ulaska Lidla na hrvatsko tržište udio robnih marki imao samo dva posto, dok danas nosi 20 posto vrijednosti prosječne maloprodajne košarice. Iz Konzuma su nedavno otkrili da imaju cijeli odjel od tridesetak zaposlenih koji upravlja isključivo robnim markama pa su samo u posljednjih godinu dana izbacili 500 novih proizvoda robnih marki.
Bilo da je riječ o robnim markama ili brendovima, trgovački lanci na hrvatskom maloprodajnom tržištu već dulje vrijeme reklamne kampanje baziraju isključivo na cijenama proizvoda i akcijama, a mnogi od njih priznaju da takva tržišna spirala rušenja cijena više nema smisla.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....