Apple je u utorak objavio da je u posljednjem kvartalu 2015. godine (koji ta tvrtka računa prvim fiskalnim kvartalom ove godine) zabilježio dosad najmanji rast prodaje iPhonea od njegova lansiranja 2007. godine. Pritom je investitore upozorio da se tijekom ove godine može po prvi put očekivati i pad prodaje.
Kako javlja BBC , američki tehnološki gigant u posljednjem je lanjskom tromjesečju prodao ukupno 74,8 milijuna iPhonea, što je blagi porast u odnosu na isti kvartal godinu dana ranije, kada je prodano 74,5 milijuna primjeraka ovog pametnog telefona. U Appleu najavljuju da će prihodi u sljedećem tromjesečju biti između 50 i 53 milijarde američkih dolara, što će biti pad u odnosu na 58 milijardi zabilježenih u istom razdoblju godinu dana ranije. Ostvari li se ova najava, bio bi to prvi pad prihoda od izbacivanja iPhonea na tržište.
Unatoč usporavanju prodaje iPhonea, kojih je prodano nešto manje no što su analitičari očekivali, tromjesečje za koje je Apple u utorak prezentirao rezultate bilo je rekordno. Prihodi su iznosili 75,9 milijardi dolara, dok je ostvarena dobir u iznosu od 18,4 milijarde. Oba spomenuta iznosa su najveća u povijesti kompanije. Valja napomenuti da je u spomenutom periodu prihodima najviše doprinijela prodaja iPhonea, s čak 68 posto udjela.
Glavni izvršni direktor Applea Tim Cook pohvalio se dobrim rezultatima, posebno ističući rekordnu prodaju iPhonea, Apple Watcha i Apple TV-a, no njegov financijski direktor Luca Maestri stvari je sagledao nešto realnije te je upozorio da tvrtka posluje u izrazito teškom makroekonomskom okruženju.
'Prodaja iPhonea će pasti u sljedećem kvartalu', rekao je Maestri, ne usuđujući se iznositi prognoze za daljnje kvartale.
Za predstojeća teža vremena za Apple Maestri je okrivio snažan američki dolar. Tvrdi da je samo zbog toga tvrtka ostala kraća za pet milijardi dolara u prihodima. Istovremeno, na području Kine, Tajvana i Hong Konga, porast prodaje znatno je usporen. Skok je iznosio 14 posto, što je osjetno manje nego 70 posto rasta u istom razdoblju godinu dana ranije. Pritom valja reći da gotovo četvrtina Appleove prodaje otpada na Kinu, što je više od cijele Europe. Očito je da to tržište i turbulencije s kojima se u posljednje vrijeme suočava, ostavlja traga i na najvećima.
Ipak, analitičar Geoff Blaber za BBC kaže da je, unatoč teškoćama, Apple i dalje izrazito snažna kompanija.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....