DEPOSITPHOTOS
Tako je jednostavno

Osjećate li se preplavljeno? Za manje od pet minuta u tri koraka doživjet ćete mentalno resetiranje

Upravljati krizom kad vas preplavi nagomilana muka nije nemoguće, uz malo discipline, svjesno disanje i distanciranje od pametnih telefona, barem nakratko kad započinjete dan i na večer, prije spavanja.

Živimo u vrlo izazovnom razdoblju o kojem će se jednog dana pričati s neskrivenim divljenjem, ponajviše prema ženama jer su prve na udaru kad dolazi do mentalnog "pucanja" - no to nije osobito utješno u trenutku akutne krize. Katkad se osjećamo da smo na "bojišnici" napadnute baražnom vatrom sa svih strana, a moramo djelovati odmah i podjednako učinkovito na svim poljima, bez obzira koliko nam je teško. To je obično trenutak kad se osjećamo preplavljeno i gubimo kontrolu, a dan je još dug i njime moramo upravljati bez tableta za smirenje koje nas umrtvljuju i otupljuju. Što poduzeti? Predlažemo mentalni samopregled i resetiranje u tri jednostavna i učinkovita koraka za manje od pet minuta.

Najprije treba detektirati gdje "škripi" jer je briga o sebi u izazovnim vremenima ključna.

Ako ne funkcioniramo same sa sobom, nećemo to moći ni s drugima.

Svatko svoje emocije obrađuje drugačije, tako da je redoviti mentalni samopregled najvažniji korak pri rješavanju problema. Kad otkrijemo što nas koči, brine ili nam zatupljuje fokus, slijedi ponovno povezivanje s našim umom i tijelom. Pokušajte, razlika između vas prije primjene naše male, mentalne samopomoći i poslije nje, prilično će vas iznenaditi.

image

Stručnjaci ističu kako su ovakve, naoko male stvari, izuzetno važne za naše mentalno zdravlje.

DEPOSITPHOTOS

Čitajte i: Energetskih vampira nikada nije bilo više: Kako ih prepoznati, razlikovati i kako ih se riješiti


Prvi korak

Postavite si sljedeća tri pitanja: "Što sad osjećam? Koje mi misli prolaze glavom u ovom trenutku i koje osjećaje proživljavam? Što mi treba u ovom trenutku?"

Pritom budite realni. Bijeg na Tahiti ili u Antibes na jugoistoku Francuske super su ideje, ali uz uvjet da su izvedive. Dakle, treba se koncentrirati na ono što nam treba, a da to u ovo (ne)vrijeme možemo ostvariti.

image

Duboko disanje dobra je ideja kad tražite koncentraciju, ali i kad vas preplave emocije i strahovi.

DEPOSITPHOTO


Drugi korak

Sad je vrijeme za drugi korak. S mislima na odgovoru na pitanje: "Što mi treba u ovom trenutku?", počnite polako, duboko disati. Osvijestite svaki udah i svaki izdah. Dok to činite, osjećat ćete kako se razina "svega" što vas je dovelo do ruba, polako smanjuje. Činit će vam se da malo po malo otpuštate nakupljenu muku. U filmovima često vidimo da se žene na rubu živčanog sloma pljuskaju hladnom vodom ili čak urone lice u lavabo pun ledene vode. Naš prijedlog je praktičniji. Primjenjiv je bilo gdje i bilo kad, bez opasnosti da razmažete šminku ili se samoozlijedite. Samo odvojite nekoliko minuta za disanje, pratite kako vam se prsa podižu i spuštaju i - osjetit ćete kako napetost polako nestaje.

"Namjerno duboko disanje jedan je od najučinkovitijih načina za smanjenje stresa i nema lakšeg načina za opuštanje uma, nego uzimanjem nekoliko dugih, dubokih udisaja", ističu stručnjaci.

Kad ovladamo tehnikom "diši kad je frka" i kad nam postane navika, vrijeme je za smanjivanje onoga što dovodi do osjećaja preplavljenosti. Na večer ili rano ujutro, dok pijuckate čaj odnosno kavu, pokušajte smanjiti korištenje ili ako ikako možete, odmaknite od sebe mobitel. Da, dobro ste pročitale. Pokušajte se isključiti prvih sat vremena nakon što se probudite ujutro i posljednjih sat vremena prije nego što odete u krevet. To će može omogućiti više vremena za druženje s ljudima koje volite ili više vremena za povezivanje sa sobom.

image

Nije baš mudra ideja nositi pametni telefon u spavaću sobu i kad želite mir.

DEPOSITPHOTOS


Treći korak

Riječ je o digitalnoj detoksikaciji. Potrebna je svima jer prema studiji uglednog bostonskog Lonergan Institutea - ispred raznih ekrana provodimo više od trećine vremena cijelog dana. Konkretno, provodimo više vremena s elektroničkim uređajima nego što jedemo, putujemo na posao, radimo, provodimo vrijeme s obitelji li se družimo s prijateljima, vježbamo... Nemojte se zavaravati da se poboljšanje mentalno resetiranje može postići kada ste sami u mirnoj sobi: imate li pametni telefon uz sebe, nećete baš puno postići.



Kombinirajte ova tri trika sljedeći put kada se osjetite preplavljeno i zamijetit ćete poboljšanje.

Umjesto da vas val obaveza zaguši, "surfat" ćete po njegovoj pjeni i upravljati iskrslim problemima. Bit ćete mirniji i usredotočeni na postavljeni cilj, uz mentalno jaču verziju sebe.

Linker
10. svibanj 2022 21:29