Posljednjih godina hrvatska gastronomska scena je u cvatu, a ono što je itekako primjetno je velik trud koji se ulaže u uređenje interijera novootvorenih restorana diljem zemlje. Neka nova gastronomska i dizajnerska pravila više jednostavno ‘ne dopuštaju’ prostore koji vrhunsku hranu ne poslužuju u jednako vrhunski i pomno uređenim prostorima.
Jedan od takvih restorana je i novootvoreni ZOI u Splitu. Restoran koji je svoja vrata otvorio početkom ljeta krenuo je s velikom prednošću. Naime, ovo novo gastronomsko mjesto nalazi se ni više ni manje nego u prostorima Dioklecijanove palače, točnije na južnom zidu palače, kod lokacije nekadašnjih Carevih odaja. Projekt uređenja potpisuje dizajner interijera Boran Petljak sa svojim stručnim timom arhitekata i dizajnera iz zagrebačkog studija za arhitekturu i dizajn interijera Stairwell&Loft, kojega je predvodio apsolvent arhitekture Neven Vlahović.
Boran Petljak u razgovoru nam je pojasnio kako je njegov mladi tim stručnjaka kao polazišnu točku pri uređenju interijera odabrao željeni stilski dojam – prostor je prema njihovim zamislima morao odavati svojevrsno priznanje moćnim carstvima koja su kroz povijest ostavila utjecaj na grad Split. I u tome su svakako uspjeli – stilska stolarija izrađena je u francuskom stilu kao utjecaj Napoleonove vladavine u 18. stoljeću, dekorativna mozaik keramika podsjeća na podove palača Rimskog Carstva, kazetirani strop s bogatim profilacijama i ornamentima nadahnut je ukrašavanjem stropova antičkih Rimljana i Grka, dok je parket u mađarskom povijesnom stilu inspiriran utjecajem Austrougarskog Carstva.
S druge pak strane, nužno je bilo naglasiti mediteranski štih i dalmatinsku strast prema hrani i osjećaju ugode općenito. Taj opuštajući, ali zanimljiv dojam u ambijentu postigli su pomnom kombinacijom boja.
- Prirodnoj svijetloj boji kamena suprotstavljena je tamno siva boja konstruktivnih elemenata i ugradbene opreme, dok su akcentirano naglašeni tek crveni stolci i detalji u zlatnoj boji. Nasuprot tome, ploče stolova izrađene su s efektom bijelog Bianco Carrara mramora, a koloritom ih prate bogati dekori na prozorima – opisao nam je dizajner i otkrio kako nije bilo nimalo stvoriti ovaj fantastičan prostor s pogledom na panoramsku luku i užurbanu rivu.
- Kameni zid koji se proteže cijelom jednom stranom i dominira prostorom zapravo je ‘nametnuo’ u kojem će smjeru ostatak uređenja ići. Tim više što je, razumljivo, zbog konzervatorskih zahtjeva on morao ostati netaknut. Njegova monumentalnost naglašena je tek promišljenim odabirom indirektne atmosferske rasvjete – pojasnio je i naglasio da je svjetlost u prostoru najvećim dijelom ostvarena indirektnim osvjetljavanjem kazetnih niša u stropu.
A kad govorimo o osvjetljenju, u prostoru je nemoguće ne zamijetiti gotovo skulpturalne stropne svjetiljke od keramičkih tanjura. Njih su ručno izradili stari majstori na Siciliji, a inspirirane su rimskim keramičkim posudama za juhu. Terasu nije bilo potrebno posebno osvjetljavati, noću glavnu atmosferu gostima pruža tek indirektna rasvjeta zidina Dioklecijanove palače.
Efektne, ali i izuzetno praktične su i čelične stepenice sa staklenom ogradom i drvenim gazištima koje vode prema terasi na krovu objekta. Iste su stepenice nadsvođene staklenom kupolom s hidrauličkim podizanjem, koja propušta dnevno svjetlo u prostor restorana.
Restoran koji će oduševiti kako ljubitelje interijera, tako i gastronomske hedoniste, u svojoj ponudi nudi maštovite kombinacije glavnog chefa restorana Marka Rajilića. Autentična mješavina bogate mediteranske kuhinje od istoka prema zapadu s okusima povijesti zadovoljit će i najizbirljivija nepca, a na njegovom meniju pronaći ćete delicije poput dimljene gibanice, junećeg jezika s datuljama, manti paste ili janjećih kotleta s musakom. Ovu raznovrsnost jela prati odabir od 84 vrhunska vina iz regija cijeloga svijeta, a ponuda pića čine obogaćena je i s 22 različita kvalitetna piva, s naglaskom na domaća craft piva.