Nova stranica

Karijerni zaokret: Moćne novinarke i urednice otkrile su neočekivane talente i pokorile modni svijet

U nedostatku revija, promocija i drugih društvenih događanja o kojima su donedavno pisale, urednice i novinarke modnih magazina napravile su zaokret u karijerama i postale vlasnice nišnih brandova odjeće i dodataka.

Modna industrija u posljednje vrijeme trpi posljedice globalne pandemije koronavirusa i dok globalni brandovi pokušavaju zadržati prodaju na prihvatljivoj razini, iznenađuje podatak o ogromnom rastu novih modnih brandova. U posljednje dvije godine u Europi i SAD-u pokrenuto je stotinjak novih brandova, pokazuju podaci internetske platforme Lyst, no, posebno je zanimljivo kako više od polovice vlasnika novih brandova nisu školovani modni dizajneri već modne urednice i novinarke. Riječ je o nišnim brendovima sa specifičnom odjećom i modnim dodacima jer one, kao insajderice u svijetu modnog biznisa, jako dobro znaju što na tržištu nedostaje.

image

COLVILLE: Lucinda Chambers (desno), bivša modna urednica britanskog Voguea, pokrenula je brend živopisne odjeće nadahnute etno stilom, a njena partnerica Molly Molloy, bivša je dizajnerica brenda Marni

GETTY IMAGES

Čitajte i: Kako kombinirati čizme na platformu? Imamo pet pobjedničkih lookova za svaki dan

“Kad ste modni urednik ili novinar, konstantno ste u fazi istraživanja tržišta kako bi identificirali duh vremena i svoje čitatelje i čitateljice upoznali s novim trendovima. Posao uključuje i osluškivanje potreba potrošača u skladu s društvenim kretanjima pa nije čudo da se mnogi odvaže ispuniti rupu na tržištu”, rekla je Kristen Bateman, modna novinarka i, odnedavno, vlasnica brenda Dollchunk, koji je ubrzo nakon osnivanja u jesen prošle godine postao jedan od pet najtraženijih brandova nakita na platformi Lyst.

image

DOLLCHUNK: Kristen Bateman (desno), modna novinarka u američkom Vogueu i New York Timesu, kreira atraktivne i ekscentrične komade nakita od plastike i cirkona.

PROFIMEDIA

Za njegovu promociju Kristen je iskoristila poslovne veze s influencericama i manekenkama Bellom Hadid, Kendall Jenner i Emily Ratajkowski, o kojima je redovito pisala u svojim člancima. One su zauzvrat na svojim Instagram profilima pozirale s komadima nakita iz njene debitantske kolekcije, a u promociju su se uključili i časopisi za koje Kristen radi, američki Vogue i New York Times.

image

ANOUSHKA: Kanađanka Anya Georgijevich (desno), novinarka časopisa Glamour, pokrenula je liniju odjeće za odmor i putovanju sašivenu od materijala koji se ne gužvaju

PRESS

Čitajte i: Boje i uzorci preplavili modnu metropolu: Donosimo najbolje outfite pariškog street stylea

No, olakšani pristup medijima i poznatim osobama nisu jedini razlozi zbog kojih mnoge profesionalke iz svijeta modnog novinarstva odlučuju okačiti pero o klin i krenuti u poduzetničke vode.

image

ATTERSEE: Isabel Wilkinson (desna fotografija), urednica modnog podlistka T Magazine časopisa The New York Times, vlasnica je brenda ležerne odjeće Attersee koji obožavaju pripadnice njujorškog visokog društva kao što je Peggy Guggenheim, poznata kolekcionarka umjetnina

GETTY IMAGES

Nekad glamuroznom zanimanju sjaj pomalo blijedi, što zbog pojave tiktokerica i youtuberica koje su odvukle pažnju javnosti od standardnih medija, a što zbog pandemije koja je utjecala na broj revija uživo i promocija novih kolekcija o kojima su novinarke uobičajeno izvještavale. Prema istraživanju Eurostata, u Europi su se plaće u toj profesiji od početka pandemije smanjile za trećinu, a više od polovice vanjskih suradnika dobilo je otkaz, pa je zaokret u karijeri vrlo logičan.

image

SIDIA: Erin Kleinberg (desna fotografija), vlasnica lifestyle portala Coveteur, pokrenula je brend Sidia, s odjećom i detaljima za dom, na čijoj je promociji bila glumica Kiernan Shipka

GETTY IMAGES

Čitajte i: Kompletići su ‘in‘: Izdvojili smo najbolje od komada kojeg ove sezone morate imati!

Linker
15. travanj 2024 05:57