Jackie Kennedy, supruga američkog predsjednika Johna Kennedyja i modna ikona, nosila je bisere u svakoj prilici, kći Winstona Churchilla, Lady Sarah Churchill, izjavila je kako se bez svoje biserne ogrlice osjeća gola, dok se glumica Elizabeth Taylor nije odvajala od najpoznatijeg bisera na svijetu, La Peregrina pronađenog prije 500 godina u Panami, koji joj je darovao suprug Richard Burton za Valentinovo prije 50 godina. No u popularnoj kulturi prva asocijacija na spomen bisera je - Gabrielle Coco Chanel.
Nakit od zrna sedefa, naime, koji je bio rezerviran isključivo za plemstvo i okrunjene glave, francuska je dizajnerica učinila dostupnim široj publici i - najvažnije - nosivim i u dnevnoj varijanti. Osmislila je niske staklenih perli boje sedefa koje su, uz malu crnu haljinu, postale njezin zaštitni znak. I modni klasik. Jer kuća Chanel nedavno je objavila da je prodaja nakita od perli i slatkovodnih kultiviranih bisera u prvom kvartalu ove godine porasla za 35 posto, a da je među kupcima sve više onih mlađih od trideset.
No, naravno, biseri više nisu tipični samo za Chanelove kolekcije, nego i druge svjetske modne kuće. Ove sezone posebno Balmaina. Kreativni direktor Olivier Rousteing svaku je kreaciju iz svoje prve kolekcije visoke mode za ljeto 2019. optočio većim i manjim perlama, a još su glamuroznije haljine i tunike koje je napravio od spojenih bisernih niski. Naime, sve je popularnije bisere imati u obliku odjevnog predmeta nego uobičajeno kao nakit.
Ogrlica s tri ili više nizova koja se kopča uz vrat nosi se na golu kožu dekoltea ili leđa, dok jednostruka do 40 cm pristaje svakoj odjeći. Niska do 48 cm nosi se uz visoke ovratnike u dnevnoj varijanti, dok je ona dužine do 86 cm rezervirana za večernju odjeću. Duža od 114 cm, kakvu je nosila Coco Chanel, znak je ekstravagancije pa je biraju žene s pomaknutim ukusom.
Pripremio Oliver Jularić ; Fotografije Vladimira Spindler