Akromatski uzorci imaju buntovnički pečat - nose se od glave do pete i namijenjeni su ženama koje demantiraju opći stav da su crna i bijela samo za 'ziherašice' i ljubiteljice klasike.
Griješi tko misli da su crno-bijeli uzorci klasični i predvidivi. Pruge, točke i kvadrati mogu biti vizualno vrlo atraktivni, kombinirani u raznim veličinama te u pozitiv/negativ kontrastu. Uostalom, te dvije akromatske boje temelj su op-arta, umjetničkog pravca nastalog krajem 50-ih koji je optičke iluzije doveo do savršenstva. Što potvrđuje i ekskluzivna kolekcija švedske tvrtke H&M nastala u suradnji s londonskom markom Richard Allan u kojoj dominiraju krupni crno-bijeli apstraktni uzorci. Nazvana je prema njezinom osnivaču, kultnom britanskom dizajneru iz doba takozvanih “swinging sixties”, kulturne revolucije koju je šezdesetih pokrenula urbana britanska mladež.
- Divno je znati da će print mojeg oca nositi neki novi klinci; jednako je, naime, aktualan danas kao i prije pola stoljeća - rekla je Richardova kći Cate Allan, kreativna direktorica marke, za kolekciju suknji, haljina i košulja koja u trgovine dolazi početkom rujna.
O dinamici crno-bijelih uzoraka puno zna i Clare Waight Keller, kreativna direktorica kuće Givenchy. Ona je i proljetno/ljetnu i jesensko/zimsku liniju (ta je kombinacija, naime, i jedan od glavnih trendova nove sezone) temeljila na kariranom, cvjetnom, prugastom, točkastom i pepita uzorku na crnoj i bijeloj vuni, svili te viskozi. Njihov kontrast je vješto iskoristila i u krojenju pa je, primjerice, polovica odjevnog predmeta bijela, a druga crna.
- Željela sam izaći iz “sigurne zone” kreativnosti kakvu pružaju boje i šarenilo te probati s dvije neboje napraviti zanimljivu kolekciju. Tijekom kreativnog procesa shvatila sam da će odjeća zbog tog kontrasta izgledati pomalo dramatično pa sam manekenke predstavila kao bogatašice sklone neposluhu i anarhiji, žene koje ne podliježu ustaljenim pravilima, ni modnim ni društvenim - izjavila je 48-godišnja Britanka nakon prikazane revije.
Pripremila Iva Gradišer