Imati odjevni predmet od kože pitona uvijek je bilo pitanje prestiža. Trgovina kožom ovih gmizavaca lani je dosegnula milijardu dolara (u Europu je samo iz Indonezije i Malezije uvezeno šezdesetak tisuća komada kože), dok su pitonove cipele i torbica među najskupljim predmetima u ponudi modnih kuća.
Naravno, više se ne ide u lov po afričkoj i azijskoj divljini, nego se koža nabavlja iz uzgoja, no uvjeti u kojima se životinje drže, kao i način na koji ih se ubija, izazvali su pažnju članova društva za zaštitu životinja koji žele zabraniti upotrebu kože. No kako zmije izazivaju mnogo manje simpatije nego činčile, vidre i nutrije, teže je ishoditi zabranu kože nego krzna, pa su stoga rijetki oni modni brendovi koji su se, poput Chanela, Victorije Beckham i Selfridgesa, u potpunosti odrekli proizvodnje i prodaje odjevnih predmeta izrađenih od kože egzotičnih gmazova, tako i pitona.
Zaštita životinja zasigurno ne zabrinjava američku reality zvijezdu Kim Kardashian West koju su nedavno paparazzi snimili kako izlazi iz Hermesove trgovine u Parizu, odjevena od glave do pete u odjeću i cipele od pitonove kože. I premda se ne može zanijekati da izgledaju luksuzno, jednako atraktivno izgledaju i njihove vjerne imitacije od poliuretana, a popularan je i uzorak kože printan na pamuk, svilu i viskozu. Ti su materijali omogućili dizajnerima da kreiraju lepršave odjevne komade, a ne samo kožnate pripijene suknje i jakne.
Primjerice, Lorenzo Serafini za marku Philosophy dizajnirao je majice s volanima i hlače s faldama u stilu 80-ih, a Anna Molinari, vlasnica marke Blumarine, prozirne lepršave haljine nalik na baletne kostime, koje se nose uz tajice. Uzorak koji je ionako upadljiv još je atraktivniji intenzivnih boja - crvene, plave i fluorescentno žute “pitone” odabrali su dizajneri koji se nadahnjuju uličnom modom, kao što je Virgil Abloh za Off-White, Sally LaPointe i Donatella Versace.