Na svjetskom tržištu ljepote već dugo se provlači teza da se prodaja ruževa povećava u krizi - uz objašnjenje da si svatko može priuštiti taj sitan luksuz, koji će u teškim vremenima poslužiti za podizanje samopouzdanja.
Ta pojava je nazvana lipstick effect pa je nakon raznih kriza ruž stekao status proizvoda “otpornog” na društvena i ekonomska previranja. No, tko bi pomislio da će doslovce nestati iz vida zato što ćemo morati nositi zaštitne maske?
Uslijed koronapandemije poraslo je zanimanje za šminkanje očiju, a o ružu se počelo govoriti kao “gubitniku”. No, ubrzo se pokazalo da baš zbog turbulentnih promjena u svakodnevnom življenju stižu još privlačnija i praktičnija bojila za usne.
Sam čin (na)nošenja ruža dobio je novo značenje, jer ispunjava potrebu za zabavom i eskapizmom dok moramo više vremena provoditi unutar vlastita četiri zida, a putovanja su neizvjesna. Još prije pandemije pojavili su se vrlo otporni ruževi koji cijeli dan podnose vlagu i “habanje”, a sada su dodatno usavršeni da budu i mask-friendly, odnosno postojani i pod maskom.
U velikom stilu vraćaju se sjajila i ulja za usne, zahvaljujući novim neljepljivim teksturama i mogućnostima “nadogradnje”. Novi je pandemijski trend da se pri svakom skidanju maske otporan ruž, koji je već na usnama, jednostavno osvježi sjajilom.
Popularni su i takozvani hibridni proizvodi superhranjivog sastava što ujedinjuju svojstva ruža, sjajila i(li) ulja. Zanimljivo je što se baš u doba pandemije pojavio i ruž s domaćim potpisom. Brend Tinktura, poznat po njegujućim biljnim pripravcima, lansirao je prvu hrvatsku make-up liniju u kojoj ruževi imaju istaknutu ulogu.