Profimedia, Alamy
Dokumentarni film

Jeste li znali? Zara je ime dobila po jednom našem gradu!

Amancio Ortega jedan je od najbogatijih ljudi na svijetu, a u dokumentarcu "Zara: The Story of the World Richest Man", napokon su otkriveni detalji nastajanja njegovog modnog carstva i romantična priča o tome kako je high street brend dobio ime.

Znate li kako je jedan od najpopularnijih dućana današnjice dobio ime? Prema pisanju američkog portala Refinery29, u dokumentarcu o španjolskom tajkunu Amanciju Ortegi (81) otkriven je taj podatak i još mnoge pikanterije o nastanku popularnog high street brenda Zara. U dokumentarcu se pojavljuje i sam vlasnik Zare, koji inače izbjegava kamere, a bit će prikazane i snimke skrivenih kamera te intervjui s insajderima.

Nakon što je odustao od škole kako bi počeo zarađivati i mogao prehraniti obitelj, Španjolac je počeo raditi u dućanu s košuljama kojeg je vrlo brzo napustio da bi se zaposlio u butiku La Maja. Tamo je naučio šivati te shvatio da je za uspjeh korisno slušati želje kupaca te im se prilagođavati, odnosno ponuditi relativno kvalitetan proizvod po prihvatljivoj cijeni, umjesto toga da moda diktira kupcu što kupiti (tako Zara funkcionira i danas). S tadašnjom djevojkom Rosalijom Mero i polusestrom, noći je provodio šivajući u bratovoj blagovaonici. Tamo je nastao njegov prvi komad - jeftinija i stylish verzija kućnog ogrtača koji je prodavan u butiku u kojem su radili. Španjolac je hodao od kuće do kuće i prodavao ih ženama koje bi se njima ogrnule da skoknu do dućana i tako počeo graditi svoje modno carstvo.

Uz otvorenje Zare vezana je i jedna romantična priča. Naime, Ortega je 1975. godine otvorio prvu prodavaonicu u galicijskom gradiću A Coruña, a nazvao ju je Zara po hrvatskom gradu Zadru, u kojem je proveo medeni mjesec s prvom suprugom Rosalijom Mero.

Dokumentarac, koji izlazi za nekoliko mjeseci, otkriva i brojne činjenice koje su ključ uspjeha modnog giganta. Njihovi dizajneri, naime, svuda nose fotoaparat, kemijsku olovku i bilježnicu kako bi mogli "snimiti" što se nosi, a od trenutka kad otkriju modni trend, novi komadi se u tvornici uspiju proizvesti u nešto više od 2 tjedna te se trendi odjeća u dućanima može kupiti u roku od 4 tjedna.

, Image: 334702189, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Alamy
Profimedia, Alamy

Linker
06. ožujak 2024 13:56