Getty Images for NYFW: The Shows
Laku noć, New York

Grad treba svoje velikane! Transformirali su odjevanje sadašnjice, a sada imaju najveći zadatak

Grad koji nikad ne spava, kako zovu jednu od najživljih i najkreativnijih svjetskih metropola, mogao bi zauvijek usnuti zbog pandemije koronavirusa, a s njim i njegova globalno utjecajna modna scena koja je već sad na rubu propasti.

Mondeni život prijateljica iz kultnog TV serijala "Seks i grad", koji je osvojio žene diljem svijeta, mogao bi postati prošlost. Zbog pandemije koronavirusa, što je posebno teško pogodila Sjedinjene Države, New York postaje grad duhova. Nema javnih događanja ni noćnih izlazaka, uredi su iseljeni, restorani zatvoreni, trgovine jedna za drugom objavljuju bankrot... Mnogi su već otišli jer ne mogu plaćati visoke najamnine u gradu u koji su došli upravo zbog njegove živosti i bezbrojnih mogućnosti. U takvoj je atmosferi upitno hoće li se održati Tjedan mode - zasad najavljen kao trodnevno događanje od 14. do 16. rujna - na kojem bi američki dizajneri predstavili kolekcije za proljeće/ljeto 2021.

NEW YORK, NEW YORK - SEPTEMBER 07: Guests wearing vibrant outfits walk together during New York Fashion Week at Spring Studios on September 07, 2019 in New York City. (Photo by Donell Woodson/Getty Images)
Getty Images
Prijeti li New Yorku i njegovoj modnoj sceni kraj života kakav su dosad znali?

Da nije bilo njujorške modne scene, suvremeni način odijevanja ne bi bio ovaj koji danas poznajemo.

Njezini protagonisti su pokazali da funkcionalnost - kategorija nekoć tako mrska kreatorima europske visoke mode - itekako može biti privlačna i stilski inovativna. Jedan od slavnih primjera je haljina s preklopom, takozvana wrap dress, koju je 70-ih godina prošlog stoljeća lansirala Diane von Fürstenberg, rođena Belgijka, a udajom njemačka princeza. Praktičan i elegantan model te kreatorice, koja se u New York doselila nakon rastave od supruga Egona von Fürstenberga, osvojio je svijet i postao klasik. Zbog toga je, kao primjer uspješnog dizajna, uvrštena u postav Modnog instituta u sklopu njujorškog muzeja Metropolitan.

NEW YORK, NEW YORK - APRIL 24: Times Square is seen almost empty on April 24, 2020 in New York City. Streets continue to stay empty as the virus remains a threat. (Photo by Arturo Holmes/Getty Images)
Getty Images
Nekada su prizori praznog Times Squarea bili potpuno nezamislivi.

Diane von Fürstenberg osmislila modni klasik, a Donna Karan oduševila poslovne žene diljem svijeta.

Njujorčanka Donna Karan svijet je pak osvojila jednostavnim i ultraženstvenim kreacijama koje su oduševile poslovne žene. U njima se, naime, moglo iz ureda otići na koktel-zabavu ili s poslovnog sastanka u večernji izlazak. Njezina linija "DKNY", pokrenuta 1988., među prvim je dizajnerskim kolekcijama mladenačke odjeće. Ime njezinog sugrađanina Calvina Kleina postalo je sinonim za dizajnerski jeans i donje rublje, a poslovne su imperije izgradili i Njujorčani Tommy Hilfiger te Ralph Lauren, kraljevi ležerne elegancije koji se nadahnjuju američkom kulturom i načinom života.

Tom Ford odavno se upisao u modnu povijest, a inspiracije ne nedostaje ni Jacobsu.

Poduzetničkog duha nije nedostajalo ni Michaelu Korsu, još jednom rođenom Njujorčaninu koji je dizajnerske komade približio širokoj publici prodajući modne dodatke po prihvatljivim cijenama. Neki od kreatora s njujorške modne scene bitno su pak utjecali na onu parišku i milansku.

NEW YORK, NEW YORK - JUNE 03: Tom Ford speaks onstage during the CFDA Fashion Awards at the Brooklyn Museum of Art on June 03, 2019 in New York City. (Photo by Nicholas Hunt/Getty Images)
Getty Images
Aktualni predsjednik Američke udruge modnih dizajnera pred sobom ima jedan od najtežih zadataka u karijeri. Pokušati spasiti New York i svjetsku modnu scenu.

Teksašanin Tom Ford, aktualni predsjednik Američke udruge modnih dizajnera (CFDA), je tijekom deset godina na mjestu kreativnog direktora (od 1994. do 2004.) transformirao kuću Gucci iz otmjene i uštogljene u seksepilnu i luksuznu. U samo godinu dana od imenovanja povećao je prodaju za nevjerojatnih devedeset posto, dok se njegov rad u kući Saint Laurent, na čijem je čelu paralelno bio od 1999. do 2004, pamti po provokativnim reklamnim kampanjama koje su zbog golotinje i seksualnih aluzija izazivale prijepore.

Njujorčanin Marc Jacobs je šesnaest godina (od 1997. do 2014.) stvarao vizualni identitet kuće Louis Vuitton, osmislivši na stotine maštovitih i ženstvenih kreacija, dok Jeremy Scott od 2013. ima isti zadatak u brendu Moschino. Sada je, međutim, pred tim dizajnerskim velikanima najveći i najteži izazov - da u novim, dramatičnim, okolnostima spase svjetsku modnu scenu, ali i grad iz kojeg su potekli.

Još originalnih i inspirativnih priča pronađite u novom broju magazina Gloria!

Čitajte i:

Stiže modna revolucija: Prvi put u povijesti revije će biti dostupne i 'običnim smrtnicima'

Anna Wintour prognozira: Modna industrija nakon koronavirusa više nikada neće biti ista

Odličan potez talijanskog branda: Kreativni direktor pokrenuo online zajednicu za sve ljubitelje mode

Francuski dizajneri osmislili tutorial: 'Izradite sami svoju masku, upute su tu korak po korak'

Linker
01. kolovoz 2022 23:12