POTHVAT ZA PRIMJER

Svijet po ženskoj mjeri: Sigurno ste čuli za ‘Ženski recenziraj‘, ovo je poduzetnica koje se krije iza tog usješnog projekta

Poduzetnica Mirna Matković stvorila je zajednicu od pola milijuna korisnica na platformi za recenziju kozmetičkih proizvoda.

Ohrabrujuće je razgovarati s ljudima poput Mirne Matković, 26-godišnje poduzetnice koja u rodnom Đakovu vodi Ženski recenziRAJ - digitalnu zajednicu s pola milijuna korisnica. Mirna je, naime, vlasnica portala, profila i grupa na društvenim mrežama na kojima se mogu pronaći savjeti i autentične recenzije raznoraznih proizvoda, od kozmetike do pločica za kupaonicu. O njenom uspjehu u digitalnom svijetu svjedoči i novi radni prostor od sedamdesetak četvornih metara u širem središtu Đakova, udaljenom desetak minuta hoda od gradske katedrale.

Čitajte i: Medeja Lončar o ženskoj umjetnosti vođenja: ‘Vrijeme muških lidera s jakim egom je prošlo‘

Mirnina životna priča je i profesionalno i demografski poticajna. U vremenu kad njeni vršnjaci rade u Zagrebu ili inozemstvu - jer u manjim sredinama ne pronalaze način da si osiguraju egzistenciju - ona je svoje ambicije odlučila ostvariti baš u Slavoniji. U njenom slučaju to je, kaže, stvar odgoja, jer otac joj oduvijek govori koliko je važno da se obitelj drži na okupu i da se ne smiju rasuti po svijetu kao rakova djeca.

image

Mirna Matković, vlasnica brenda Ženski recenziRAJ u novom radnom prostoru.

DANIJEL SOLDO/CROPIX

Povratak kući nakon studija na Filozofskom fakultetu u Osijeku za nju je značio rad na više kolosijeka: predavala je engleski jezik u osnovnim i strukovnim školama u Đakovu i okolnim mjestima. Ujutro bi bila na jednom mjestu, popodne na drugom.

- Upala sam u krizu. Pitala sam se je li to sad to, hoće li tako izgledati moj život? Hoću li radne sate provoditi nagovarajući djecu da nešto nauče? - prisjeća se Mirna Matković, koja je radila u šest škola prije nego što je odlučila napraviti profesionalni zaokret.

image

Đakovački brend odnedavno posluje u novom uredu.

DANIJEL SOLDO/CROPIX

Kako je od djetinjstva obožavala šminku i isprobavati kozmetiku, došla je na ideju da pokrene Facebook grupu gdje bi dijelila svoja iskustva o uljepšavajućim proizvodima s ljudima sličnih interesa.

Mirna je prethodno godinama vodila blog, no s dolaskom influencerica na scenu tom je komunikacijskom kanalu pala popularnost pa je morala smisliti drugi način da dopre do publike. Sama nije željela postati zvijezda društvenih mreža, nego joj je ideja bila stvoriti platformu na kojoj će se pisati, komentirati i raspravljati o stvarima koje ženama život čine ljepšim. U početku je članice svoje Facebook grupe nagrađivala time što bi im slala poklon-pakete, no u međuvremenu je to preraslo u zajednicu korisnica motiviranih time što pišu za - žene.

image

Mladoj je poduzetnici tek 26 godina.

DANIJEL SOLDO/CROPIX

- Ta je poslovna ideja mojoj obitelji bila jako neobična. Baki osobito. Nikako nije mogla shvatiti što ću raditi niti od čega ću živjeti - govori Mirna Matković koja je u pokretanje portala Ženski recenziRAJ uložila svoju ušteđevinu. Streloviti rast pratiteljica na društvenim mrežama - pa onda i zainteresiranih klijenata - njenu je mamu Henrietu, profesoricu hrvatskog jezika i diplomiranu knjižničarku, te oca Tihomira, poduzetnika, uvjerio da je njihova kći poslovna žena novog doba. No, nakon nekoliko godina danonoćnog rada od doma, iz jedne sobe, bilo joj je dosta.

Čitajte ​i: Direktorica Pepca Matea Borković: Motivirani i sretni zaposlenici glavni su razlog zbog kojeg posao raste

- Od žene koja se obožava sređivati i šminkati postala sam netko tko ne izlazi iz trenirke. Osim toga, soba mi se pretvorila u skladište pa sam se do­­­slovce morala probijati do radnog stola - otkriva Mirna, koja je u međuvremenu formirala tim od dvadesetak zaposlenih i stalnih suradnika.

image
DANIJEL SOLDO/CROPIX

Neki žive u Đakovu, neki u Zagrebu, neki u Zadru. Sve se dogovaraju preko zajedničke grupe na WhatsAppu, a otkako imaju i radni prostor mogu održavati i sastanke uživo. Dobra komunikacija u ti­­mu, kaže Mirna, ključna je za uspješnost kolekti­va pa je upravo zbog toga i prošli tjedan organizirala predbožićno druženje u Zagrebu. A u idućoj poslovnoj godini priželjkuje u ekipu uključiti još više mladih ljudi iz Slavonije i pokazati kako Hrvatska može biti poticajna poduzetnička oaza za nove generacije - koje će onda tu poželjeti i ostati.

Linker
17. travanj 2024 01:51